carbon frame
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door brugge op 03 April 2006
Ik beschik over een racefiets Specialized met carbon frame. Ik heb een kleine beschadiging aan het frame? Hoe kan je een carbon frame herstellen?
Niet.
Terug naar Specialized voor ofwel garantie ofwel een crash-replacement regeling ofzo.
Misschien is een verdere uitleg omtrent de aard van de beschadiging wel handig, foto bijvoorbeeld?
Ik beschik over een racefiets Specialized met carbon frame. Ik heb een kleine beschadiging aan het frame? Hoe kan je een carbon frame herstellen?
Niet.
Terug naar Specialized voor ofwel garantie ofwel een crash-replacement regeling ofzo.
Misschien is een verdere uitleg omtrent de aard van de beschadiging wel handig, foto bijvoorbeeld?
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door stefanvd op 04 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 April 2006
ofwel een crash-replacement regeling ofzo.
Zijn er merken die daaraan doen?
Ja, ik geloof dat je bij o.a. Scott een nieuw frame voor een gereduceerde prijs kan aanschaffen na een val.
Lightweight (wielen) heeft ook zoiets.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 April 2006
ofwel een crash-replacement regeling ofzo.
Zijn er merken die daaraan doen?
Ja, ik geloof dat je bij o.a. Scott een nieuw frame voor een gereduceerde prijs kan aanschaffen na een val.
Lightweight (wielen) heeft ook zoiets.
In Hulshout (België) zit iemand die vele herstellingen uitvoert aan carbon produkten. Gaande van wielen, frames, vorken, hengels en nog vele andere zaken die uit carbon vervaardigd zijn. Indien je interesse hebt snor ik de exacte gegevens wel even op. De prijs zou naar het schijnt helemaal niet duur zijn (wist iemand te vertellen dien ooit een frame bij VossChemie had laten repareren en er zeer veel voor moest neertellen)
ik heb een tijdje geleden gehoord dat ook een bepaald helmen merk aan crash-replacement doet. Als je je oude kapot gevallen helm opstuurt zou je 50 korting krijgen op een nieuwe. Weet iemand om welk merk dit gaat? heb namelijk nog een kapotte Giro helm liggen.
Quoten: Origineel geplaatst door Sparko op 07 April 2006
ik heb een tijdje geleden gehoord dat ook een bepaald helmen merk aan crash-replacement doet. Als je je oude kapot gevallen helm opstuurt zou je 50 korting krijgen op een nieuwe. Weet iemand om welk merk dit gaat? heb namelijk nog een kapotte Giro helm liggen.
Het crash replacement programma is van Giro. Mijn vader heeft ook op die manier een nieuwe helm gekregen. Ik dacht dat je het dan wel via je dealer moest regelen. Maar Shimano Benelux die de helmen importeerd kan je vast meer vertellen.
edit: http://www.shimano-eu.com/publish/conte ... cts/0.html
Het crash replacement programma is van Giro. Mijn vader heeft ook op die manier een nieuwe helm gekregen. Ik dacht dat je het dan wel via je dealer moest regelen. Maar Shimano Benelux die de helmen importeerd kan je vast meer vertellen.
edit: http://www.shimano-eu.com/publish/conte ... cts/0.html
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Crashreplacement van Giro stelt ook niet echt veel voor. Je kan hetzelfde model als dat je kapot gevallen bent weer krijgen voor 50 van de adviesprijs. Maar tja dan ben je nog 100 euro kwijt als je een Atmos hebt, terwijl ik voor een tientje meer gekocht heb zonder crash replacement