Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Shimano SPD A520

paulito
Forum-lid

paulito 01 apr 2006 23:55

Kwam ik vandaag tegen op internet, voor mij nieuw, breder pedaal met spd systeem. Is dit een werkbare combi van breed met SPD? Vanzelfsprekend zijn look pedalen en spd-sl etc mogelijk beter en wil ik die discussie niet herhalen van eerdere postings. Ik heb nu eenmaal schoenen met spd eronder, vandaar mijn vraag.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

spinningfreak
Forum-lid

Gebruikersavatar spinningfreak 15 apr 2006 21:36

Zie hieronder een link naar een forum in Australië (lang leve Google):
http://www.cyclingforums.com/t261232-sh ... edals.html
Als je schoenen een voldoende stijve zool hebben, dan zou ik gewoon je huidige pedalen houden. Is ook de tendens van de antwoorden op bovenstaand forum.
Ik wil de discussie niet opnieuw oprakelen, maar ik heb vandaag voor het eerst met SPD-SL gefietst, na jaren met SPD gefietst te hebben. Ik wilde ook niet aan een tweede paar schoenen, maar het verschil is toch wel erg groot, natuurlijk in het voordeel van de SPD SL pedalen. Mijn schoenen zijn enigszins vergelijkbaar. SIDI Eagle5 met SPD en SIDI Genius 5 met SPD-SL.

paulito
Forum-lid

paulito 19 apr 2006 00:14

Was vorige week bij mijn Fm en heb met gekeken naar de 520 pedalen. Zien er weliswaar strak uit maar zijn ervaringen waren niet altijd positief. Zouden wat 'klapperen' in combi met de SPD schoenen. Twijfel dus en een advies om Look Keo aan te schaffen. Ziet er inderdaad mooi uit, groter platform. Moet ik alleen wel andere schoenen kopen. En zo is het altijd wat. Hij had ook SPD-Sl, zag er ook prima uit. Ik geloof niet dat er echt veel verschil is tussen dit soort platform pedalen, alleen moet ik nu niet zelf de discussie gaan oprakelen. Ik ga eerst toch maar eens voormalige postings nalezen.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

robi-one
Forum-lid

robi-one 14 mei 2006 22:47

Ik fiets nu een paar weken met deze pedalen maar ik merk niets van het klapperen. Ik heb dan ook geen vergelijkingmateriaal.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

Plaats reactie