wielen profs
Hallo,
Op dit forum wordt er nogal veel gepraat over dure, lichte al dan niet carbon wielsets. Heeft er iemand een idee van waarmee de profs rijden in bv de Ronde van Vlaanderen. Ik vermoed dat ze toch niet allemaal gesponsord worden door Mavic en de meeste toch met iets anders dan Ksyriums rijden?
Op dit forum wordt er nogal veel gepraat over dure, lichte al dan niet carbon wielsets. Heeft er iemand een idee van waarmee de profs rijden in bv de Ronde van Vlaanderen. Ik vermoed dat ze toch niet allemaal gesponsord worden door Mavic en de meeste toch met iets anders dan Ksyriums rijden?
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door lancev7 op 01 April 2006
veelal wordt er gereden op mavic cxp33 wielen
Volgens mij juist vooral lage aluminium tubevelgen als Mavic Reflex en Ambrosio Crono en Nemesis. CXP33 is alleen voor bandjes en de profs zullen zeker wel tubes willen op kasseien.
veelal wordt er gereden op mavic cxp33 wielen
Volgens mij juist vooral lage aluminium tubevelgen als Mavic Reflex en Ambrosio Crono en Nemesis. CXP33 is alleen voor bandjes en de profs zullen zeker wel tubes willen op kasseien.
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 01 April 2006
Quote: Origineel geplaatst door XLR8R op 01 April 2006
En de Zipp 303 en 404 cross bij Phonak en CSC renners anders de csc team issue
Sja, als je gesponsord wordt kan dat
Ik neem aan dat je hiermee een knipoog bedoelt naar de kwaliteit van de wieln? Kom dan eens rijden op een setje 404 clydesdales of cross of pave. De velgen zijn iets zwaarder dan normale 404 maar onverwoestbaar! Daarnaast zitten er mooie 35mm vittoria pave tubes op (die groene) rijden dan extra goed over de kopjes. Ik durf met 303 cross zelfs P-R te rijden!
En de Zipp 303 en 404 cross bij Phonak en CSC renners anders de csc team issue
Sja, als je gesponsord wordt kan dat
Ik neem aan dat je hiermee een knipoog bedoelt naar de kwaliteit van de wieln? Kom dan eens rijden op een setje 404 clydesdales of cross of pave. De velgen zijn iets zwaarder dan normale 404 maar onverwoestbaar! Daarnaast zitten er mooie 35mm vittoria pave tubes op (die groene) rijden dan extra goed over de kopjes. Ik durf met 303 cross zelfs P-R te rijden!
pas op! paaltje!
Denk dat de meeste renners inderdaad voor laagprofiel velgen kiezen. Ik weet dat mavic redelijk populair is en dat er in het verleden vaak voor Campa Neutron/Nucleon wielen werd gekozen. Een hoog profiel velg is op de kasseien wel in het nadeel vanwege de geringe stoot dempende eigenschappen.
Nou, van kasseitjes op zich zal zo'n wiel niet stuk gaan hoop ik, maar als je in een gat rijdt met je Zipps baal je toch wel denk ik
En rijden ze met 35mm tubes? Dat zal wel lekker rijden op de kasseien ja
Nou, van kasseitjes op zich zal zo'n wiel niet stuk gaan hoop ik, maar als je in een gat rijdt met je Zipps baal je toch wel denk ik
En rijden ze met 35mm tubes? Dat zal wel lekker rijden op de kasseien ja
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"