Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

kiezen tussen sidi’s

raphael
Forum-lid

raphael 31 mar 2006 23:25

beste forumdeelnemers,

Ben op zoek naar nieuwe schoenen. Heb nu de sidi genius 4.
Ik twijfel tussen de sidi genius 5 HT carbon en de sidi energy 2 HT carbon. zo op het oog zijn de verschillen de prijs en de middelste buckle (velcro versus spider) of zijn er nog meer verschillen?
Op roadbikereview en andere sites kom ik niet veel verder.
wat verder opvalt is dat de prijs van de energy 2 nogal wisselt (range tussen 160 en 240!).
Ik zoek de 'metal' cq zilveren versie, en de energy versie daarvan zie ik bijna nergens.

alvast bedankt

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2006 00:35

Tja je zult zelf de knoop door moeten hakken hoeveel je extra wilt uitgeven voor een schoen die je mooier vind.
Ik moest de knoop een maand of 2 geleden ook maken, maar keuze was bij mij snel gemaakt. Witte Genius 5.5 HT voor 140 of World Cup (ook wit) Energy voor 199. 200 euro vond ik zo ie zo iets te gortig worden voor schoenen voor een arme student en ik vond het kleine beetje wat energy mooier zijn niet opwegen tegen het prijsverschil van 60 euro dus zijn de Genius geworden.
Let op met de Energy's die goedkoop zijn vaak het oude model zijn zonder carbon zool.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

does
Forum-lid

does 03 apr 2006 18:13

Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 31 Maart 2006

Ik zoek de 'metal' cq zilveren versie, en de energy versie daarvan zie ik bijna nergens.

Die heb ik!! Welliswaar de oude versie zonder carbon, maar wel een zilvergrijze editie. Was een flinke klus om eraan te komen, want zilver bleek in Nederland gewoonweg niet te krijgen. Importeur heeft een jaar alleen zwart geleverd en jaar later alleen blauw. Hoe het zit met de huidige versie weet ik niet. Ik heb uiteindelijk via een engelse webwinkel een paar kunnen bemachtigen. Ook zij moesten moeite doen en speciaal bestellen uit Italie. Uiteindelijk inclusief verzending eens stuk minder kwijt dan de verkoopprijzen (van de blauwe editie) in Nederland.
Qua gebruikerservaring vind ik dat de bovenste buckle heel fijn is. Die onderste doet niet zoveel. De Ergo1 (duurste Sidi) bevestigd dit door de onderste buckle dan ook te vervangen voor een strap.
Succes met je zoektocht...

6:13freak
Forum-lid

6:13freak 03 apr 2006 18:29

Die heb ik!! Welliswaar de oude versie zonder carbon, maar wel een zilvergrijze editie. Was een flinke klus om eraan te komen, want zilver bleek in Nederland gewoonweg niet te krijgen. Importeur heeft een jaar alleen zwart geleverd en jaar later alleen blauw. Hoe het zit met de huidige versie weet ik niet. Ik heb uiteindelijk via een engelse webwinkel een paar kunnen bemachtigen. Ook zij moesten moeite doen en speciaal bestellen uit Italie. Uiteindelijk inclusief verzending eens stuk minder kwijt dan de verkoopprijzen (van de blauwe editie) in Nederland.
Qua gebruikerservaring vind ik dat de bovenste buckle heel fijn is. Die onderste doet niet zoveel. De Ergo1 (duurste Sidi) bevestigd dit door de onderste buckle dan ook te vervangen voor een strap.
Succes met je zoektocht...

Ik heb ze ook, maar dan wel met de carbon zool. Bike en Hike (Steenwijk) heeft er veel moeite voor gedaan en ze uiteindelijk uit Belgie laten komen. Toen ik ze in de winkel ophaalde zag ik nog meer exemplaren staan dus misschien zijn ze er nog. (ik hoorde dat ze weer een doorstart hebben gemaakt). De schoenen bevallen overigens uitstekend. Maar ook ik gebruik de onderste buckle niet 

Plaats reactie