Hoe kun je vaststellen wat een normale, acceptabele slijtage is voor een carbon velg?
De velgen van de Hyperons die in mijn Dogma zaten tonen duidelijk tekenen van slijtage, en dat na minder dan 1500km. Niet alleen kun je met het blote oog zien dat de originele Campa remblokjes ingesleten zijn op de velg, er zijn ook groeven ontstaan in de velg. Momenteel zijn ze via mijn FM terug naar de Nederlandse importeur, en wacht ik op hun reactie.
Vooralsnog hoop ik dat ze de velgen zullen vervangen (dat kan bij Hyperons), maar het valt niet uit te sluiten dat ik als reactie krijg dat dit normale slijtage is. Ik zou dus graag willen weten hoe ik kan vaststellen of dit normale slijtage is.
Slijtage carbon velg
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 31 Maart 2006
jij hebt dus met campa remblokjes op je carbon velgen geremd ?
Dan is dat normaal na 1500 km
Inderdaad, de Campa remblokjes, speciaal voor carbon, die origineel geleverd worden bij de Hyperons. Volgens Campa mag je niets anders gebruiken.
jij hebt dus met campa remblokjes op je carbon velgen geremd ?
Dan is dat normaal na 1500 km
Inderdaad, de Campa remblokjes, speciaal voor carbon, die origineel geleverd worden bij de Hyperons. Volgens Campa mag je niets anders gebruiken.
Harde wind is meestal tegen.
Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 31 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 31 Maart 2006
jij hebt dus met campa remblokjes op je carbon velgen geremd ?
Dan is dat normaal na 1500 km
Inderdaad, de Campa remblokjes, speciaal voor carbon, die origineel geleverd worden bij de Hyperons. Volgens Campa mag je niets anders gebruiken.
Hoi,
Campa stelt dat inderaad maar met andere remblokjes, weliswaar ook voor carbonvelgen uiteraard, lukt ook prima.
Niettemin vind ik slijtage na 1500km absoluut abnormaal. Zelf gebruik ik deze Campa remblokjes, BR-701, met Corima carbonvelgen en er is zelfs na 5.000km absoluut geen enkel spoor van slijtage te bemerken.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 31 Maart 2006
jij hebt dus met campa remblokjes op je carbon velgen geremd ?
Dan is dat normaal na 1500 km
Inderdaad, de Campa remblokjes, speciaal voor carbon, die origineel geleverd worden bij de Hyperons. Volgens Campa mag je niets anders gebruiken.
Hoi,
Campa stelt dat inderaad maar met andere remblokjes, weliswaar ook voor carbonvelgen uiteraard, lukt ook prima.
Niettemin vind ik slijtage na 1500km absoluut abnormaal. Zelf gebruik ik deze Campa remblokjes, BR-701, met Corima carbonvelgen en er is zelfs na 5.000km absoluut geen enkel spoor van slijtage te bemerken.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
licht eraan, als dit 1500 regenkilometers/bergkilometers waren is enige slijtage acceptabel (campa/corima velgen zijn gelakt). Hoop wel dat je de blokken nooit op alu velgen hebt gebruikt...
Overigens heb is sets Hyperon's gezien die al na twee bergritten in de regen ver heen waren.
Overigens heb is sets Hyperon's gezien die al na twee bergritten in de regen ver heen waren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Volgens mij is het sowieso niet verstandig om met carbon velgen in de regen te rijden. Ik heb dat 1 maal gedaan moest met de schoenen remmen .....en dat is weer niet echt bevordelijk voor de plaatsje grrrr.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 31 Maart 2006
licht eraan, als dit 1500 regenkilometers/bergkilometers waren is enige slijtage acceptabel (campa/corima velgen zijn gelakt). Hoop wel dat je de blokken nooit op alu velgen hebt gebruikt...Overigens heb is sets Hyperon's gezien die al na twee bergritten in de regen ver heen waren.
bij het wisselen tussen carbon en alu wielen of omgekeerd moet je dan telkens remblokken vervangen
Motta
licht eraan, als dit 1500 regenkilometers/bergkilometers waren is enige slijtage acceptabel (campa/corima velgen zijn gelakt). Hoop wel dat je de blokken nooit op alu velgen hebt gebruikt...Overigens heb is sets Hyperon's gezien die al na twee bergritten in de regen ver heen waren.
bij het wisselen tussen carbon en alu wielen of omgekeerd moet je dan telkens remblokken vervangen
Motta
Motta
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 31 Maart 2006
bij het wisselen tussen carbon en alu wielen of omgekeerd moet je dan telkens remblokken vervangen Motta
Ja, dat is best aan te raden. Het handigst vervang je gewoon de remblokhoudertjes, minder werk (1 schroefje): dus een extra setje houdertjes kopen. Voor de 3 fietsen die ik nu courant gebruik heb ik in totaal 5 setjes remblokhoudertjes. Het hoeft overigens niet duur te zijn: voor m'n trainingsalu wielen kocht ik 4 zwarte remblokhoudertjes + remblokken van BBB voor 21,5€.
Ik kwam deze foto trouwens tegen, van een setje Bora's van Liquigas... Kijk naar het remvlak:
bij het wisselen tussen carbon en alu wielen of omgekeerd moet je dan telkens remblokken vervangen Motta
Ja, dat is best aan te raden. Het handigst vervang je gewoon de remblokhoudertjes, minder werk (1 schroefje): dus een extra setje houdertjes kopen. Voor de 3 fietsen die ik nu courant gebruik heb ik in totaal 5 setjes remblokhoudertjes. Het hoeft overigens niet duur te zijn: voor m'n trainingsalu wielen kocht ik 4 zwarte remblokhoudertjes + remblokken van BBB voor 21,5€.
Ik kwam deze foto trouwens tegen, van een setje Bora's van Liquigas... Kijk naar het remvlak:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
voor mijn fullcarbons wissel ik ook steeds de remblokhoudertjes + remblokken van BBB: alleen die passen vind ik niet helemaal 100 op mijn chorusgroep. Ik blijf bijstellen. wellicht moet ik ze s bijflexen of zoiets
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 02 April 2006
Casran & co, als jullie nu met je full carbon wielen plat vallen in een wedstrijd en ze geven je een alu remvlak wiel, en jij zit daar met je speciaale remblokjes, is dat dan een probleem of ... ?
Ten eerste, deze jongen valt nooit plat. (nog nooit lek gereden in koers, en op training neem ik al 2 jaar geen reservemateriaal meer mee)Ten tweede, ik geef aan de volgwagen steeds een wielenset met hetzelfde remoppervlak.Ten derde, als dit zou gebeuren ga ik nadien niet meer met die remblokken op carbon velgen komen.
Casran & co, als jullie nu met je full carbon wielen plat vallen in een wedstrijd en ze geven je een alu remvlak wiel, en jij zit daar met je speciaale remblokjes, is dat dan een probleem of ... ?
Ten eerste, deze jongen valt nooit plat. (nog nooit lek gereden in koers, en op training neem ik al 2 jaar geen reservemateriaal meer mee)Ten tweede, ik geef aan de volgwagen steeds een wielenset met hetzelfde remoppervlak.Ten derde, als dit zou gebeuren ga ik nadien niet meer met die remblokken op carbon velgen komen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -