Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes omleggen

michiel17
Forum-lid

michiel17 29 mar 2006 18:23

Hallo,
Ik heb nu zon 5 maal tubes om mijn wielen heen gelegt, maar elke keer krijg ik weer een bobbel bij het ventiel, erg irritant want als ik dan met 60km/h afdaal, sprint, heb ik het gevoel alsof ik op een hobbelpaard zit, volgens mij doe ik niks verkeerd, gewoon eerst oprekken, velg inlijmen etc, dan bij de tube erop leggen, gwoon flink aan beide kanten trekken en erop leggen. Nou heb ik alleen nog maar met Veloflex tubes gewerkt, kan het ook aan de tubes liggen?, of kan ik mezelf een prutser noemen

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 29 mar 2006 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 29 Maart 2006

Hallo,
Ik heb nu zon 5 maal tubes om mijn wielen heen gelegt, maar elke keer krijg ik weer een bobbel bij het ventiel, erg irritant want als ik dan met 60km/h afdaal, sprint, heb ik het gevoel alsof ik op een hobbelpaard zit, volgens mij doe ik niks verkeerd, gewoon eerst oprekken, velg inlijmen etc, dan bij de tube erop leggen, gwoon flink aan beide kanten trekken en erop leggen. Nou heb ik alleen nog maar met Veloflex tubes gewerkt, kan het ook aan de tubes liggen?, of kan ik mezelf een prutser noemen

Hoi,
Da's een gekend probleem bij Conti tubes. Zelf heb ik ook Veloflex en het enuge wat zou kunnen gebeuren is dat develgstam niet helemaal in de opening in de velg kan. Niet breed genoeg dus waardoor die wat omhoog gedrukt blijft en dan heb je zo'n hobbel.
Welke velgen zijn het trouwens?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

michiel17
Forum-lid

michiel17 29 mar 2006 23:59

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 Maart 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 29 Maart 2006

Hallo,

Hoi,
Da's een gekend probleem bij Conti tubes. Zelf heb ik ook Veloflex en het enuge wat zou kunnen gebeuren is dat develgstam niet helemaal in de opening in de velg kan. Niet breed genoeg dus waardoor die wat omhoog gedrukt blijft en dan heb je zo'n hobbel.
Welke velgen zijn het trouwens?
Ciao,

Bontrager x lite aero carbon, ik vind het egt irritant, ik hoop dat het aan de tubes ligt en niet aan mijn plakwerk :P, als deze op zijn, leg ik er maar is Vittoria op!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 31 mar 2006 04:15

Hoi,
Aan het plakwerk zal het wel niet liggen. Ik vermoed dus toch dat de opening voor het ventiel aan de binnenzijde eenvoudigweg niet wijd genoeg is voor de Veloflex tubes.
Als dat de oorzaak zou zijn weet ik ook niet direct een oplossing, je kan nu eenmaal niet in het carbon gaan dremelen.......... 
Mocht je erachter komen waar het euvel zich bevindt dan horen we het graag.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

michiel17
Forum-lid

michiel17 31 mar 2006 16:34

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 31 Maart 2006

Hoi,
Aan het plakwerk zal het wel niet liggen. Ik vermoed dus toch dat de opening voor het ventiel aan de binnenzijde eenvoudigweg niet wijd genoeg is voor de Veloflex tubes.
Als dat de oorzaak zou zijn weet ik ook niet direct een oplossing, je kan nu eenmaal niet in het carbon gaan dremelen.......... 
Mocht je erachter komen waar het euvel zich bevindt dan horen we het graag.
Ciao,

Ik weet niet hoe ik ooit veloflex heb kunnen typen (waarschijnlijk met 2 dingen bezig geweest). maar het moet dus om Dedatre tubes gaan!.
Gr Michiel

Plaats reactie