Hallo,
Heeft er iemand ervaring met American Classic wielen. Deze lijken mij de goedkoopste lichte wielsets: ongeveer 135O gr voor de cr 350 en 1500 gr voor de cr 420 en dat voor ongeveer 400 euro. Zijn die wielen sterk genoeg voor een lichte (65kg) rijder op (slechte) Belgische wegen? Sommige versies zijn met Sapim X-ray spaken, zijn die sterk genoeg?
American Classic CR 420 of 350
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik heb zelf de 350 van 1365 gr. Het zijn geen wielen om over "belgische"wegen te rossen. Maar voor de rest prima wielen en lekker licht.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Als je wielen zoekt om op vlaamse kasseien te gaan rijden, dan blijf je beter bij de gekende merken : Mavic Ksyrium SL, Fulcrum Racing 1, Easton Orion, Campa Eurus o.i.d.
De American Classic is geen setje voor dagelijks gebruik. Ik heb er nog niet veel ervaring mee maar ik gebruik de mijne enkel voor klimritten. Komt bij dat de Amclassic naven niet de allerbeste naam hebben, vragen regelmatig en goed onderhoud - je hebt ook wel de mogelijkheid om een combinatie maken met andere naven en spaken. Een ander alternatief - en nog lichter - zijn bijvoorbeeld de Extralite Ultraclimb wielen.
De Sapim CX-Ray spaken zijn top of the bill wat betreft sterk en licht. ngeveer op hetzelfde niveau als de DT-revolution spaken.
Ik vind de wielen wel voldoende comfortabel en stijf, maar nogmaals, voor de gewone ritten blijven mijn Ksyriums erop.
Greetz,
De American Classic is geen setje voor dagelijks gebruik. Ik heb er nog niet veel ervaring mee maar ik gebruik de mijne enkel voor klimritten. Komt bij dat de Amclassic naven niet de allerbeste naam hebben, vragen regelmatig en goed onderhoud - je hebt ook wel de mogelijkheid om een combinatie maken met andere naven en spaken. Een ander alternatief - en nog lichter - zijn bijvoorbeeld de Extralite Ultraclimb wielen.
De Sapim CX-Ray spaken zijn top of the bill wat betreft sterk en licht. ngeveer op hetzelfde niveau als de DT-revolution spaken.
Ik vind de wielen wel voldoende comfortabel en stijf, maar nogmaals, voor de gewone ritten blijven mijn Ksyriums erop.
Greetz,
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
De naven zijn wel verbeterd ik gebruik ze wel normaal. De prijs en gewicht is stuk lager dan mavic ksyrium, ik denk dat je voor de prijs van de ES uitvoering 2 sets AMClassic wielen krijgt dus tel uit je winst.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Nou de Mavic wielen zijn ook niet de beste en volgens mij zijn er ook met ksyrium probleem geweest, wil je voor zeker gaan neem dan Campa Eurus. Ik heb zelf diverse wielset gehad na 20 jaar fietsen mag ik me wel zeggen dat ik enige ervaring heb met wielen. Als ik alle sets hier moet gaan opnoemen ben ik nog even bezig. Als je sterke wielen wil neem dan een paar handgespaakte (die kunnen ook licht zijn).
En wat betreft de 350 ik rij erop en zie wel wanneer ze stuk gaan.
En wat betreft de 350 ik rij erop en zie wel wanneer ze stuk gaan.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Ik ben sinds kort in het bezit van een amclassic 420 wielset. Heb er nog maar twee keer mee gereden, maar tot nu toe bevallen ze prima. Er zitten titanium naven in, met standaard SKF industrielagers.
Het zijn inderdaad echte klimwielen, de 420's wegen 1355 gr. Heel iets anders dan mijn Mavic cxp 23 wielen met Coda naven, die set weegt 2 kg.
Het zijn inderdaad echte klimwielen, de 420's wegen 1355 gr. Heel iets anders dan mijn Mavic cxp 23 wielen met Coda naven, die set weegt 2 kg.
Klimmen is zwaar!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door aartb op 30 Maart 2006
Ik ben sinds kort in het bezit van een amclassic 420 wielset. Heb er nog maar twee keer mee gereden, maar tot nu toe bevallen ze prima. Er zitten titanium naven in, met standaard SKF industrielagers. Het zijn inderdaad echte klimwielen, de 420's wegen 1355 gr. Heel iets anders dan mijn Mavic cxp 23 wielen met Coda naven, die set weegt 2 kg.
Wow, da's licht, specs? Ik vond mijn CR420 setje van 1380gr al licht. Standaard zijn ze 1455gr of 1521gr met aero spaken.
Verder bevallen ze mij prima, licht, (merkbaar) aero, strak. Velg is smaller dan mijn Open Pro's dus de remafstelling scheelt best veel tussen die twee. Velg zal mss iets sneller slijten maar dan moet je maar zachte blokken gebruiken (heb zelf Koolstop) dan slijten die en niet je velg, zoals het hoort.
Ik ben sinds kort in het bezit van een amclassic 420 wielset. Heb er nog maar twee keer mee gereden, maar tot nu toe bevallen ze prima. Er zitten titanium naven in, met standaard SKF industrielagers. Het zijn inderdaad echte klimwielen, de 420's wegen 1355 gr. Heel iets anders dan mijn Mavic cxp 23 wielen met Coda naven, die set weegt 2 kg.
Wow, da's licht, specs? Ik vond mijn CR420 setje van 1380gr al licht. Standaard zijn ze 1455gr of 1521gr met aero spaken.
Verder bevallen ze mij prima, licht, (merkbaar) aero, strak. Velg is smaller dan mijn Open Pro's dus de remafstelling scheelt best veel tussen die twee. Velg zal mss iets sneller slijten maar dan moet je maar zachte blokken gebruiken (heb zelf Koolstop) dan slijten die en niet je velg, zoals het hoort.