Hallo,
Heeft er iemand ervaring met American Classic wielen. Deze lijken mij de goedkoopste lichte wielsets: ongeveer 135O gr voor de cr 350 en 1500 gr voor de cr 420 en dat voor ongeveer 400 euro. Zijn die wielen sterk genoeg voor een lichte (65kg) rijder op (slechte) Belgische wegen? Sommige versies zijn met Sapim X-ray spaken, zijn die sterk genoeg?
American Classic CR 420 of 350
-
- Forum-lid
Ik heb zelf de 350 van 1365 gr. Het zijn geen wielen om over "belgische"wegen te rossen. Maar voor de rest prima wielen en lekker licht.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Als je wielen zoekt om op vlaamse kasseien te gaan rijden, dan blijf je beter bij de gekende merken : Mavic Ksyrium SL, Fulcrum Racing 1, Easton Orion, Campa Eurus o.i.d.
De American Classic is geen setje voor dagelijks gebruik. Ik heb er nog niet veel ervaring mee maar ik gebruik de mijne enkel voor klimritten. Komt bij dat de Amclassic naven niet de allerbeste naam hebben, vragen regelmatig en goed onderhoud - je hebt ook wel de mogelijkheid om een combinatie maken met andere naven en spaken. Een ander alternatief - en nog lichter - zijn bijvoorbeeld de Extralite Ultraclimb wielen.
De Sapim CX-Ray spaken zijn top of the bill wat betreft sterk en licht. ngeveer op hetzelfde niveau als de DT-revolution spaken.
Ik vind de wielen wel voldoende comfortabel en stijf, maar nogmaals, voor de gewone ritten blijven mijn Ksyriums erop.
Greetz,
De American Classic is geen setje voor dagelijks gebruik. Ik heb er nog niet veel ervaring mee maar ik gebruik de mijne enkel voor klimritten. Komt bij dat de Amclassic naven niet de allerbeste naam hebben, vragen regelmatig en goed onderhoud - je hebt ook wel de mogelijkheid om een combinatie maken met andere naven en spaken. Een ander alternatief - en nog lichter - zijn bijvoorbeeld de Extralite Ultraclimb wielen.
De Sapim CX-Ray spaken zijn top of the bill wat betreft sterk en licht. ngeveer op hetzelfde niveau als de DT-revolution spaken.