Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

spinergy rev-x

bianchirider
Forum-lid

bianchirider 21 mar 2006 13:30

ik heb zo een wielsetje op het oog. het gaat weliswaar om 2de hands wielen.
het gaat om deze wielen: http://www.epinions.com/bike-Wheels-All ... y_~reviews
heeft iemand ervaring met deze wielen? zijn deze campa compatible? (op verschillende aanbiedingen zie ik telkens staan met shimano body).
ik vind ze heel mooi ogen maar zijn dit ook goede wielen? kan iemand me hier meer over vertellen? (liever uit eigen ervaringen dan van 'horen zeggen')

dominic
Forum-lid

dominic 21 mar 2006 13:49

zolang ze goed blijven, zijn ze wel leuk om mee te rijden,
MAARhet probleem is dat ze plots, zonder waarschuwing, breken: niet echt gezond!
bij een gewone val, mag je hopen dat geen lichaamsdelen tussen de spaken komen, of je zal het zeker geweten hebben!

bianchirider
Forum-lid

bianchirider 21 mar 2006 14:14

Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 21 Maart 2006

MAARhet probleem is dat ze plots, zonder waarschuwing, breken: niet echt gezond!
bij een gewone val, mag je hopen dat geen lichaamsdelen tussen de spaken komen, of je zal het zeker geweten hebben!

dus zijn het niet al te stevige wielen. en met mijn gewicht van om en bij de 90kg zou dat wel eens niet zo ideaal kunnen zijn.  

r.o.b.
Forum-lid

r.o.b. 21 mar 2006 14:29

Een fietsmaat van me (die veel last heeft van spaakbreuk bij "normale" wielen) zweert bij de Spinery's.  Nadeel is dat ze verboden zijn binnen de wedstrijdsport..... bij een masale valpartij zou het een paar vingertjes/snijwonden kunnen opleveren.
Schijnen toch oersterk, degelijk en earo te zijn. 2e hands wel goed checken op beschadigingen!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mar 2006 15:06

Pas (goede maand geleden) ook al een topic over geweest. Wielen moet je eigenlijk gewoon laten staan. Wielen zijn qua eigenschappen niets bijzonders en gewoon verouderd. Komt nog bij dat ze levensgevaarlijk zijn, ik wil niet weten wat er gebeurd als m'n onderarm tussen die messen (/spaken) komt. Ander gevaarlijk punt is dat de spaken kunnen verbrijzelen in een valpartij waardoor je overal carbon splinters krijgt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gt10
Forum-lid

gt10 21 mar 2006 16:58

Rijervaringen met deze wielen:
Deze wielen zijn gemaakt om op te vallen, maar bollen ook zeer goed. Eens op snelheid willen ze op snelheid blijven. De zijdelingse stijfheid is wel iets minder. Dit merk je als je een moeilijke helling rechtstaand wil beklimmen. Dalen gaat ook niet zo goed aangezien tegen zeer hoge snelheid het stuurgevoel een beetje "vervalst". Deze wielen zijn ook heel gevoelig aan zijdelingse wind. Bij veel wind is het zelfs ronduit gevaarlijk om een hand te gebruiken om vb. te eten of te drinken. Wat die wielen betreft die "plots breken", meer daarvan kan je vinden op www.roadbikereview.com en blijkbaar moet je geluk hebben: ofwel breken ze, ofwel houden ze het jaren lang vol.
Een ander ding waarop je moet letten is dat de lagers echt onbeschermd zitten. Maw, als er nattigheid is mag je er zeker van zijn dat dit je lagers binnen dringt. Maar ze zijn al een geluk van het cartridge type zodat je ze simpelweg kan vervangen.
Of er een Cannondale body voor bestaat weet ik niet, maar ik legde er gewoon een Shimano cassette op (weliswaar 9-speed) en dit werkte zeer goed met de Campa 9-speed schakelaars
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

timowr
Forum-lid

timowr 22 mar 2006 14:16

Die van mij zijn al sinds 1997 oerdegelijk.

bianchirider
Forum-lid

bianchirider 22 mar 2006 17:10

blijkbaar zijn de meningen hier nogal verdeeld over deze wielen. maakt het nog moeilijker voor me om te beslissen maar ik denk dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen en deze wielen toch niet kopen.
bedankt aan iedereen voor de nuttige reacties

hans
Forum-lid

hans 22 mar 2006 17:41

Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 21 Maart 2006

Precies! ik heb ook getwijfeld of ik een setje revxen zou kopen, het zijn immers de goedkoopste aero wielen die je op de kop kunt tikken. Ik vind mijn veiligheid echter belangrijker.
IK wil niet het risico lopen dat een onzichtbaar scheurtje groter word en de spaak in tween splits. In dat geval zullen door de hoge spaakspanning alle ander spaken ook berden en zal jij met je vork (lees gezicht) over het asfalt gaan, om nog maar niet te spreken over de versplinterde carbon plaatjes (die overigens ook bij een frontale botsing als een fragmenteer bom in het rond vliegen).
mischien valt het wel mee met de veiligheid van deze wielen, maar ik wil het risico niet lopen. leg gewoon 300 euro meer neer en koop een setje 2e handse mavic cosmic carbone, ook stijf, sterk en zeer aero.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

amsterdam
Forum-lid

amsterdam 22 mar 2006 18:33

Over wat voor prijs praat je dan?Kom je dan qua prijs in de buurt van de  Xentis ( http://www.xentis.com/ )Ik heb deze nu een paar maanden en ze bevallen me uitstekend.

hans
Forum-lid

hans 22 mar 2006 19:44

een "goed"  setje spinergy's kost zo rond de 300 euro, en zijn gedateerde wielen.
Die xentissen zijn een heel ander verhaal, voor zover ik kan beoordelen zijn dat inderdaad topwielen, alleen minder breed inzetbaar dat cosmics.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

jeken
Forum-lid

jeken 24 mar 2006 22:31

Wat is de prijs van een paar xentis wielen?

Plaats reactie