materiaalkenners,
Heb eerder een discussie opgeworpen over sterkste wielen i.r.t. spaakbreuk. Heb veel waardevolle info gevonden. Nu de volgende vraag:
ben 96 kg, 2.00 meter en wil circa EUR 400,-- uitgeven aan sterke wielen. Mijn voorlopige keuze is gevallen op of de Easton Circuit of de Mavic Ksyrium Elite 2. Qua prijs doen ze elkaar niet veel, 379 versus 399,-- via Internet. Graag jullie waardevolle advies!
Mavic Elite 2 of Easton circuit?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
je reactie kan ik me voorstellen, maar cpx33-sapim-ultegra bleek geen goede keuze (spaakbreuk bij de kop) , idem voor Mavic Cosmos, shimano...(hoe heten die slappe dingen...doet er ook niet toe). Zouden die easton's het echt niet houden? daar had ik net m'n hoop op gevestigd.
-
- Forum-lid
Die Eastons zullen het wel houden, maar ik zou een gespaakt wiel nemen met DT 240s naven, maar dit is omdat ik enkel maar zo'n wielen wil i.v.m spaakbreuken en de gemakkelijk te vervangen onderdelen. En met de DT naaf heb je ook een naaf die zeker even goed is als die van Mavic en Easton.Ik dus zal nooit een systeemwiel kopen, al vindt ik ze zeer mooi. Maar in jou geval zouden de Eastons zeker moeten voldoen denk ik, maar TS weet meer van deze wielen.
Excuse me while I kiss the sky