Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

snelspanner

hovie
Forum-lid

hovie 20 mar 2006 16:37

Als ik mijn fiets zowel op de weg als in de tax wil gebruiken,moet ik dan steeds mijn snelspanner wisselen.
Ik heb namelijk gelezen dat de snelspanner van tax niet geschikt zou zijn om mee te fietsen .

speric
Forum-lid HC

speric 20 mar 2006 16:54

Quoten: Origineel geplaatst door Hovie op 20 Maart 2006

Als ik mijn fiets zowel op de weg als in de tax wil gebruiken,moet ik dan steeds mijn snelspanner wisselen.
Ik heb namelijk gelezen dat de snelspanner van tax niet geschikt zou zijn om mee te fietsen .

ik heb eerder het idee dat de reguliere snelspanners niet geschikt zijn voor de tacx.
Dus je kan er prima mee fietsen.
Een misschien sneller en duidelijker antwoord krijg je waarschijnlijk van Tacx zelf.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2006 17:18

Tacx verkoopt dezelfde snelspanners al jaren los, incl spanner voor voorwiel.
Je kan er gewoon mee op de weg fietsen. Snelspanner is ook niet echt ingewikkeld doen, hij moet enkel je wiel op z'n plaats houden.
Op de Tacx moet je wel Tacx snelspanners gebruiken. Andere spanners kunnen kapot gaan en je kan in erger geval eruit schieten.
Maar het wisselen van een snelspanner is toch geen extra moeite. Want je moet zo ie zo al je achterband verwisselen omdat die na 1 ritje op de tacx plat is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hovie
Forum-lid

hovie 20 mar 2006 20:03

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 Maart 2006

Maar het wisselen van een snelspanner is toch geen extra moeite. Want je moet zo ie zo al je achterband verwisselen omdat die na 1 ritje op de tacx plat is.

Verwissel jij dan naar iedere rit je band,en welke leg je er dan op als je gaat tacxen.

pietalala
Forum-lid

pietalala 20 mar 2006 20:19

Verwissel jij dan naar iedere rit je band,en welke leg je er dan op als je gaat tacxen.

ik laat gewoon mijn eigen bandjes erop liggen, vitoria rubino is prima.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

mensma
Forum-lid

mensma 20 mar 2006 20:44

Dat zou ik ook doen als ik niet een speciaal Tacx-wiel zou hebben...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2006 21:38

Ja natuurlijk wissel ik gewoon ff dat bandje. Een platte band rijdt voor geen meter en ik heb ook m'n twijfels over hoe lekbestendig een band nog is na die marteling op de Tacx. Ze worden immers niets voor niets zo snel plat.
En hoeveel tijd kost het nu op een bandje te wisselen, 5 minuten ofzo?.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie