betrouwbare pedalen
-
- Forum-lid
Al jaren rijd ik met standaard Look pedalen en mijn huidige zijn aan vervanging toe; zoek een pedaal waarbij je minimaal risico loopt om uit
pedaal te schieten bij sprint of nemen van heuveltje(overkwam mij toch regelmatig ondanks op tijd vervangen van zwatre plaatjes)
wat is een goeie keus? looks en prijs zijn minder belangrijk
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door friesche Leeuw op 19 Maart 2006
Al jaren rijd ik met standaard Look pedalen en mijn huidige zijn aan vervanging toe; zoek een pedaal waarbij je minimaal risico loopt om uit
pedaal te schieten bij sprint of nemen van heuveltje(overkwam mij toch regelmatig ondanks op tijd vervangen van zwatre plaatjes)
-
- Forum-lid
ok ok ok
ik snap waar je naar toe wilt:
laat ik t over een andere boeg gooien:
welke pedaal staat er met name bekent om het schoenplaatje vast te houden tijdens sprint?of zoiets.....
ik snap waar je naar toe wilt:
laat ik t over een andere boeg gooien:
welke pedaal staat er met name bekent om het schoenplaatje vast te houden tijdens sprint?of zoiets.....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Al die pedalen trek je echt je voeten niet uit. Als je voet er tijdens een sprint uit vliegt komt het waarschijnlijk door het verdraaien van je hak. Uit een oud spd (mtb dus niet SL) kan het je wel gebeuren dat je je voet eruit trekt, maar ook dat gebeurd nooit meer met de 959.
-
- Forum-lid
bedankt xlr8!
ik denk dat ik een paar aanschaf
nog een vraag die naam xlr8: is dat omdat je een cinelli van dat type hebt?
zit r serieus over te denken het frame aan te schaffen
ik denk dat ik een paar aanschaf
nog een vraag die naam xlr8: is dat omdat je een cinelli van dat type hebt?
zit r serieus over te denken het frame aan te schaffen
-
- Forum-lid
logische vraag maar ze staan al maximaal
ik heb de plaatjews maar weer eens vervangen en moet zeggen: ze zitten lekker stevig
ik heb de plaatjews maar weer eens vervangen en moet zeggen: ze zitten lekker stevig
Is een mooi frame maar verwacht weinig stijfheid van de Columbus XLR8R carbon buizen (of mecano buizetset afhankelijk van welke je neemt)Ze lijken duur maar prijs valt realtief mee doordat er een zadelpen bijzit en een Cinelli Ram stuurtje.
Ik heb Gekozen voor een Cervelo soloist carbon. Deze is lichter, veel stijver, aerodynamischer en ongeveer even duur. (vandaar ook de speedplay's die ik heb)
Ik heb Gekozen voor een Cervelo soloist carbon. Deze is lichter, veel stijver, aerodynamischer en ongeveer even duur. (vandaar ook de speedplay's die ik heb)
pas op! paaltje!
-
- Forum-lid
interessant dat van die xlr8r-stijfheid
wat is de keuzemogelijkheid van de mecano dan?
ik dacht alleen de maat buizen te varieren was.
(kan frames zeer schappelijk verkrijgen) zit er over te denken om de
zadelpen te verkopen(ben vorig seizoen bij t rijden door een tunneltje via de achterband(auw)op t beton gevallen(auw) door een breuk van FSA carbonzadelpen.
stuur geld t zelfde: ''eén keer vallen met de ram en kassa!
weet je toevallig van een test van deze frames?
wat is de keuzemogelijkheid van de mecano dan?
ik dacht alleen de maat buizen te varieren was.
(kan frames zeer schappelijk verkrijgen) zit er over te denken om de
zadelpen te verkopen(ben vorig seizoen bij t rijden door een tunneltje via de achterband(auw)op t beton gevallen(auw) door een breuk van FSA carbonzadelpen.
stuur geld t zelfde: ''eén keer vallen met de ram en kassa!
weet je toevallig van een test van deze frames?