Mavic geeft een erg summiere uitleg voor afstelling en helemaal geen uitleg voor de vervanging van de vaste lagers. Ze leveren er wel een speciale sleutel bij om lagers vaster of losser te zetten.
Mijn dealer zegt dat er steeds een beetje speling moet op zitten.
Heeft er soms iemand een uitleg of een handleiding voor het onderhoud van de Ksyrium Elite2?
Ksyrium Elite 2 , afstelling en vervangin
Quoten: Origineel geplaatst door gene op 17 Maart 2006
Mavic geeft een erg summiere uitleg voor afstelling en helemaal geen uitleg voor de vervanging van de vaste lagers. Ze leveren er wel een speciale sleutel bij om lagers vaster of losser te zetten.
Mijn dealer zegt dat er steeds een beetje speling moet op zitten.
Heeft er soms iemand een uitleg of een handleiding voor het onderhoud van de Ksyrium Elite2?
Laat dit gewoon door u dealer doen. Als u lagers kapot zijn dien je toch nieuwe te bestellen.
Op u lagers (als u wiel niet in de fiets steekt) moet er steeds een beetje speling zijn. Deze speling wordt weggenomen als je het wiel in het frame/vork klemt met de snelsluiting.
Mavic geeft een erg summiere uitleg voor afstelling en helemaal geen uitleg voor de vervanging van de vaste lagers. Ze leveren er wel een speciale sleutel bij om lagers vaster of losser te zetten.
Mijn dealer zegt dat er steeds een beetje speling moet op zitten.
Heeft er soms iemand een uitleg of een handleiding voor het onderhoud van de Ksyrium Elite2?
Laat dit gewoon door u dealer doen. Als u lagers kapot zijn dien je toch nieuwe te bestellen.
Op u lagers (als u wiel niet in de fiets steekt) moet er steeds een beetje speling zijn. Deze speling wordt weggenomen als je het wiel in het frame/vork klemt met de snelsluiting.
Bedankt voor je reactie maar je vertelt me niks nieuws.
Je kan natuurlijk alles door je dealer laten doen maar ik beleef er plezier aan om het zelf te doen. Al 25 jaar onderhoud en herstel ik mijn fietsen.
De wielsets van Easton bv. voegen er wel een handleiding bij, het vervangen van de lagers lijkt me niet ingewikkeld.
Je kan natuurlijk alles door je dealer laten doen maar ik beleef er plezier aan om het zelf te doen. Al 25 jaar onderhoud en herstel ik mijn fietsen.
De wielsets van Easton bv. voegen er wel een handleiding bij, het vervangen van de lagers lijkt me niet ingewikkeld.
Quoten: Origineel geplaatst door splash op 18 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door gene op 17 Maart 2006
Mavic geeft een erg summiere uitleg voor afstelling en helemaal geen uitleg voor de vervanging van de vaste lagers. Ze leveren er wel een speciale sleutel bij om lagers vaster of losser te zetten.
Mijn dealer zegt dat er steeds een beetje speling moet op zitten.
Heeft er soms iemand een uitleg of een handleiding voor het onderhoud van de Ksyrium Elite2?
Laat dit gewoon door u dealer doen. Als u lagers kapot zijn dien je toch nieuwe te bestellen.
Op u lagers (als u wiel niet in de fiets steekt) moet er steeds een beetje speling zijn. Deze speling wordt weggenomen als je het wiel in het frame/vork klemt met de snelsluiting.
Hoi,
Dat is correct bij conuslagers maar zitten er dan geen industrielagers is de Elite?
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door gene op 17 Maart 2006
Mavic geeft een erg summiere uitleg voor afstelling en helemaal geen uitleg voor de vervanging van de vaste lagers. Ze leveren er wel een speciale sleutel bij om lagers vaster of losser te zetten.
Mijn dealer zegt dat er steeds een beetje speling moet op zitten.
Heeft er soms iemand een uitleg of een handleiding voor het onderhoud van de Ksyrium Elite2?
Laat dit gewoon door u dealer doen. Als u lagers kapot zijn dien je toch nieuwe te bestellen.
Op u lagers (als u wiel niet in de fiets steekt) moet er steeds een beetje speling zijn. Deze speling wordt weggenomen als je het wiel in het frame/vork klemt met de snelsluiting.
Hoi,
Dat is correct bij conuslagers maar zitten er dan geen industrielagers is de Elite?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door gene op 19 Maart 2006
Ksyrium Elite heeft inderdaad industrielagers.
De technicus van Salden beweert dat er een beetje speling moet te voelen zijn als het wiel in de fiets zit!? Anders zou je na een paar honderd kilometer met beschadigde lagers zitten.
Hoi,
Dat klopt wel maar dat heeft niks met de snelspanners van doen.
Er zijn twee manieren waarop je een lager stuk krijgt; te veel voorspanning en te weinig voorspanning. Je dient die spanning wel in te stellen met de lange borgmoeren, hoe hard of zacht je de snelspanners dat ook spant kan dan absoluut geen invloed op je lager hebben.
Bij Mavic wielen is het ook vaak zo dat je de spanning best regelt met het wiel in de fiets gemonteerd, het wiel mag geen voelbare zijdelingse bewegingsvrijheid hebben en moet vlot draaien. Niet echt moeilijk dus.
Ciao,
Ksyrium Elite heeft inderdaad industrielagers.
De technicus van Salden beweert dat er een beetje speling moet te voelen zijn als het wiel in de fiets zit!? Anders zou je na een paar honderd kilometer met beschadigde lagers zitten.
Hoi,
Dat klopt wel maar dat heeft niks met de snelspanners van doen.
Er zijn twee manieren waarop je een lager stuk krijgt; te veel voorspanning en te weinig voorspanning. Je dient die spanning wel in te stellen met de lange borgmoeren, hoe hard of zacht je de snelspanners dat ook spant kan dan absoluut geen invloed op je lager hebben.
Bij Mavic wielen is het ook vaak zo dat je de spanning best regelt met het wiel in de fiets gemonteerd, het wiel mag geen voelbare zijdelingse bewegingsvrijheid hebben en moet vlot draaien. Niet echt moeilijk dus.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...