Wat is, naast het gewicht door het gebruik van ander materiaal en de prijs, een ander voordeel van een ITM Millenium S.O. Carbon t.o.v. een ITM Millenium S.O.
Ik ga namelijk volgende week mijn fiets in italie ophalen en zit nog te twijfelen tussen beide stuurbochten. Graag jullie reacties!
ITM Mil S.O. of Mil S.O. Carbon
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
De carbon wrap van eerstgenoemde kan evt voor wat vibratiedemping zorgen, maar wrsch toch significant minder dan een full carbon exemplaar. Je moet die vooral kopen voor de carbon look en de bragging rights denk ik...
Bedankt BA, denk dat ik het dan maar gewoon bij de alu uitvoering hou. Aangezien het stuurlint en de bikemount er toch voor zorgen dat je het carbon nagenoeg niet ziet, dat is mij die 100 euro extra niet waard. Wat betreft de vibraties. De stuurpen en frame zijn van carbon, neem aan dat die de meeste vibraties zullen absorberen.
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
No2: the rest
Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 17 Maart 2006
Bedankt BA, denk dat ik het dan maar gewoon bij de alu uitvoering hou. Aangezien het stuurlint en de bikemount er toch voor zorgen dat je het carbon nagenoeg niet ziet, dat is mij die 100 euro extra niet waard. Wat betreft de vibraties. De stuurpen en frame zijn van carbon, neem aan dat die de meeste vibraties zullen absorberen.
Hoi,
Wellicht. Toch zou ik omwille van esthetische redenen in dit geval toch opteren voor een carbon/alloy OS stuur.
Bij Kuota hebben ze een OS stuur dat ongeveer 55 Euro kost en prima voldoet, je moet enkel opgeven of je het in blinkende of matte aflakking wil.
HB05 is het type. Die van mijn vrouw's Bianchi heeft nog het Sintema logo op de voorzijde wat in alle geval universeler in te zetten is. De laatste nieuwe zouden het Kuota logo ogedrukt hebben.
100 Euro extra voor een carbon laagje dat er puur voor de schone schijn opzit vind ik echt wil veel gevraagd. Er valt zeker wel goedkoper te vinden bij andere fabrikanten.
Ciao,
Bedankt BA, denk dat ik het dan maar gewoon bij de alu uitvoering hou. Aangezien het stuurlint en de bikemount er toch voor zorgen dat je het carbon nagenoeg niet ziet, dat is mij die 100 euro extra niet waard. Wat betreft de vibraties. De stuurpen en frame zijn van carbon, neem aan dat die de meeste vibraties zullen absorberen.
Hoi,
Wellicht. Toch zou ik omwille van esthetische redenen in dit geval toch opteren voor een carbon/alloy OS stuur.
Bij Kuota hebben ze een OS stuur dat ongeveer 55 Euro kost en prima voldoet, je moet enkel opgeven of je het in blinkende of matte aflakking wil.
HB05 is het type. Die van mijn vrouw's Bianchi heeft nog het Sintema logo op de voorzijde wat in alle geval universeler in te zetten is. De laatste nieuwe zouden het Kuota logo ogedrukt hebben.
100 Euro extra voor een carbon laagje dat er puur voor de schone schijn opzit vind ik echt wil veel gevraagd. Er valt zeker wel goedkoper te vinden bij andere fabrikanten.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ik er inmiddels uit zoals je hebt gezien in de discussie "daar is ie dan eindelijk". Ik heb inderdaad geen 100 euro meer betaald voor een carbon stuurbocht van ITM. Was me de 100 euro extra niet waard, Daarnaast zie je de carbon structuur haast niet door het stuurlint en de bikemount. De voorbouw heeft wel een carbonstructuur, daaronder zit geloof ik wel gewoon alu. Bedankt voor de reacties.
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
No2: the rest