Ik heb kortgeleden een nieuw setje banden gekocht. De Continental GP4000 (blauw).
Bij het oppompen van mijn voorband, liep de buitenband er af, met als gevolg een geklapte binnenband. Ik dacht: Kan gebeuren, beter opletten.
Ik heb de binnenband vervangen en de band opnieuw opgepomt tot ongeveer 7,5 bar. Ik heb het nagekeken en het zag er goed uit.
Ik ga net fietsen en na 500m hoor ik getik in mijn voorwiel en stop meteen om te kijken en jahoor, weer de buitenband die er voor een deel af is gelopen. Gelukkig geen klapband dit keer.
Ik heb thuis de band harder opgepomt om er eens goed naar te kijken, en op één plek is er meer buitenband te zien boven de velgrand dan op andere plekken.
Ik heb de buitenband gemarkeerd en toen verschoven, om te kijken of het niet aan mijn velg ligt. Na wederom oppompen blijft het zelfde probleem zich voordoen bij het gemarkeerde deel van de band.
Verder vind ik de banden behoorlijk 'bol' staan, ze zijn heel rond. Ze steken redelijk ver buiten mijn velgen uit, maar misschien hoort dit wel bij de GP4000 serie.
Iemand een idee waar ik nog naar zou kunnen kijken?
Ik heb al contact opgenomen met de dealer, ff afwachten wat er gebeurt.
Band loopt van de velg af
-
- Forum-lid
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.
Het kan een productiefout zijn. Maar ik denk eerder dat je de band er toch nit goed hebt opgelegd. De draad van de buitenband moet in de riggel van de velg vallen. Als dat niet het geval is dan zal de binnenband naar buiten komen en knappen.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
-
- Forum-lid
Het is een vouwband, en dat is iets waar ik altijd echt heel goed op let.
Het vreemde is dat het steeds op dezelfde plek (van de buitenband) gebeurt. Ik vertrouw het gewoon niet.
Kan verder niet echt iets raars ontdekken in de buitenband, afgezien van dat ik de opstaande rand vrij dun aan vind voelen, maar dat kan gewoon het type band zijn.
Het vreemde is dat het steeds op dezelfde plek (van de buitenband) gebeurt. Ik vertrouw het gewoon niet.
Kan verder niet echt iets raars ontdekken in de buitenband, afgezien van dat ik de opstaande rand vrij dun aan vind voelen, maar dat kan gewoon het type band zijn.
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.