Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Frame uiteen Help!

steef
Forum-lid

steef 14 mar 2006 14:58

Heren/Dames fiets liefhebbers. Ik heb een 2de hands fiets van TVT. Het is een van de eerste Carbon fietsen van ca 8 jaar oud. De verbindingstukken zijn hierbij van een aluminiumlegering waar de carbon buizen ingeschoven worden.
Nu fietst deze fiets nog prima, alleen is er een buis uit het verbindingsstuk ('de mof') geschoven. Graag wil ik het weer lijmen maar wie weet hoe ???
Wie o wie kan mij helpen?

Stefan (spersoon@kabelfoon.nl)

hans
Forum-lid

hans 14 mar 2006 15:08

Ik zou het frame niet meer vertrouwen als ik jou was.
Ik heb wel eerder frames uit die tijd in tween zien liggen nadat de lugg was losgeraakt. Een vriendin van mij reed op een oude JJ en tijdens een strint splitste de fiets zich ik een balhoofd met bovenbuis en een staande buis met de ondebuis. gevolg: sleutelbeen breuk, kneuzingen en schaafwonden. Het
Als het als lukt om de buis goed te lijmen zegt dit niets over de lijm van de andere lugs.
ik zou zeggen: safety-first/jammer maar helaas.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

sivle
Forum-lid

sivle 14 mar 2006 16:56

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 14 Maart 2006

Ik zou het frame niet meer vertrouwen als ik jou was.
Ik heb wel eerder frames uit die tijd in tween zien liggen nadat de lugg was losgeraakt. Een vriendin van mij reed op een oude JJ en tijdens een strint splitste de fiets zich ik een balhoofd met bovenbuis en een staande buis met de ondebuis. gevolg: sleutelbeen breuk, kneuzingen en schaafwonden. Het
Als het als lukt om de buis goed te lijmen zegt dit niets over de lijm van de andere lugs.
ik zou zeggen: safety-first/jammer maar helaas.

"ik zou zeggen: safety-first/jammer maar helaas."
Daar sluit ik me bij aan.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 14 mar 2006 17:39

afraader denk dat lijmen plaats is een foto
misschien Canyon F10 goede optie voor vervanging oude frame

Plaats reactie