Tune naven
Ik vraag me eigenlijk af of er altijd ceramische lagers in tune naven zitten?
weet iemand hier iets meer over?
weet iemand hier iets meer over?
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Nee, niet standaard. Je kan ze er natuurlijk naderhand altijd (laten) inzetten. Zie ook:http://www.tune.de/tune_gb/index.php?la ... 2&e=1&new=
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 08 Maart 2006
Nee, niet standaard. Je kan ze er natuurlijk naderhand altijd (laten) inzetten. Zie ook:http://www.tune.de/tune_gb/index.php?la ... 2&e=1&new=
soul kozack ceramic naven? zijn die beter? Beter bollen zullen ze zeker doen? Iemand ervaring?
greets
Nee, niet standaard. Je kan ze er natuurlijk naderhand altijd (laten) inzetten. Zie ook:http://www.tune.de/tune_gb/index.php?la ... 2&e=1&new=
soul kozack ceramic naven? zijn die beter? Beter bollen zullen ze zeker doen? Iemand ervaring?
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 09 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 08 Maart 2006
Nee, niet standaard. Je kan ze er natuurlijk naderhand altijd (laten) inzetten. Zie ook:http://www.tune.de/tune_gb/index.php?la ... 2&e=1&new=
soul kozack ceramic naven? zijn die beter? Beter bollen zullen ze zeker doen? Iemand ervaring?
greets
Hoi,
Naar verluidt zouden alle vorige plooien bij de SK naven zijn gladgestreken.
Geen persoonlijke ervaring mee. Wat wil je eigenlijk doen?
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 08 Maart 2006
Nee, niet standaard. Je kan ze er natuurlijk naderhand altijd (laten) inzetten. Zie ook:http://www.tune.de/tune_gb/index.php?la ... 2&e=1&new=
soul kozack ceramic naven? zijn die beter? Beter bollen zullen ze zeker doen? Iemand ervaring?
greets
Hoi,
Naar verluidt zouden alle vorige plooien bij de SK naven zijn gladgestreken.
Geen persoonlijke ervaring mee. Wat wil je eigenlijk doen?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
ben weer op zoek naar echt lichte wielen
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd645 ... egoryId=55
dacht aan deze, 1170 gram dat is bijna lw niveau. Ik vroeg info van de tune naven omwille dat er ook wielen staan met tune naven, maar ik wil ceramische lagers dus;....
de site is echt het bekijken waard
greets
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd645 ... egoryId=55
dacht aan deze, 1170 gram dat is bijna lw niveau. Ik vroeg info van de tune naven omwille dat er ook wielen staan met tune naven, maar ik wil ceramische lagers dus;....
de site is echt het bekijken waard
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
hoe bedoel je weg?
niet goed?
zal morgen nog eens komen kijken, nu ga ik slapen....
niet goed?
zal morgen nog eens komen kijken, nu ga ik slapen....
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Als 't je om 't gewicht gaat, dan kan je best eens op weigt weenies de gewichten van de aparte onderdelen opzoeken en bijeen tellen, dan zit je dichter in de buurt van de werkelijkheid dan die 1170 gr. - die zijn "vanaf" 1170 gr. hé. Is ook gewicht zonder snelspannertjes en zonder velglint. Met de ceramische naven van Tune zou je net onder de 1200 gr kunnen blijven maar je bent beperkt in aantal spaken dus in bouwwijze v/h wiel. Met 16 spaken voor en 24 achter moet je zelf ook al niet te zwaar zijn.
Amclassic bedoelt met "weg" : opgeremd, versleten.
Amclassic bedoelt met "weg" : opgeremd, versleten.
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 09 Maart 2006
hoe bedoel je weg?
niet goed?
zal morgen nog eens komen kijken, nu ga ik slapen....
die velgen zijn idd zeer licht, maar dit komt oa door de dunne remrand, dus je zal ze snel doorremd hebben
hoe bedoel je weg?
niet goed?
zal morgen nog eens komen kijken, nu ga ik slapen....
die velgen zijn idd zeer licht, maar dit komt oa door de dunne remrand, dus je zal ze snel doorremd hebben
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 09 Maart 2006
ben weer op zoek naar echt lichte wielen
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd645 ... egoryId=55
dacht aan deze, 1170 gram dat is bijna lw niveau. Ik vroeg info van de tune naven omwille dat er ook wielen staan met tune naven, maar ik wil ceramische lagers dus;....
de site is echt het bekijken waard
greets
Hoi,
Leuke site en sinds begin dit jaar is er heel wat lekkers bijgekomen. Wel jammer dat er soms de nodige details bij de technische uitleg ontbreekt.
Wat de wielen betreft, lichtgewicht alleen is zeker niet zaligmakend en ceramische lagers (in dit geval hybride) zou ik alleen maar wenselijk achten als je echt de lijn helemaal doortrekt.
Daar bedoel ik mee dat je er niks aan hebt als je ergens anders op een flessenhals stuit. Ik ben van mening dat je veel meer rendement haalt uit het optimiseren van de aero van de fiets en zijn berijder, dan pas kan je aan ceramische lagers denken als je overtuigd bent dat een paar tienden van seconden per km belangrijk zijn......
In praktijk betekent dat duizenden Euros aan speciale lagers met niet contacterende dichtingen voor alle draaiende delen, van wielen over pedalen tot simpele jockeywieltjes..
Ciao,
ben weer op zoek naar echt lichte wielen
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd645 ... egoryId=55
dacht aan deze, 1170 gram dat is bijna lw niveau. Ik vroeg info van de tune naven omwille dat er ook wielen staan met tune naven, maar ik wil ceramische lagers dus;....
de site is echt het bekijken waard
greets
Hoi,
Leuke site en sinds begin dit jaar is er heel wat lekkers bijgekomen. Wel jammer dat er soms de nodige details bij de technische uitleg ontbreekt.
Wat de wielen betreft, lichtgewicht alleen is zeker niet zaligmakend en ceramische lagers (in dit geval hybride) zou ik alleen maar wenselijk achten als je echt de lijn helemaal doortrekt.
Daar bedoel ik mee dat je er niks aan hebt als je ergens anders op een flessenhals stuit. Ik ben van mening dat je veel meer rendement haalt uit het optimiseren van de aero van de fiets en zijn berijder, dan pas kan je aan ceramische lagers denken als je overtuigd bent dat een paar tienden van seconden per km belangrijk zijn......
In praktijk betekent dat duizenden Euros aan speciale lagers met niet contacterende dichtingen voor alle draaiende delen, van wielen over pedalen tot simpele jockeywieltjes..
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
American classic velgen met 16-24. Dat zou ik alleen doen als ik 50 kg woog. Dat is echt veel te weinig. Als je niet te zwaar bent kan 24-28 nog wel, maar minder moet je wel heel licht zijn. Wil je wielen met minder spaken dan moet je andere velgen nemen.
De wrijving in lagers is qua energie verlies echt helemaal niets in het totaal plaatje. Als je voor de rest alles gehad hebt en het niet meer lichter/beter kan dan pas zou ik aan de lagers gaan beginnen.
De wrijving in lagers is qua energie verlies echt helemaal niets in het totaal plaatje. Als je voor de rest alles gehad hebt en het niet meer lichter/beter kan dan pas zou ik aan de lagers gaan beginnen.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Maart 2006
American classic velgen met 16-24. Dat zou ik alleen doen als ik 50 kg woog. Dat is echt veel te weinig. Als je niet te zwaar bent kan 24-28 nog wel, maar minder moet je wel heel licht zijn. Wil je wielen met minder spaken dan moet je andere velgen nemen.
De wrijving in lagers is qua energie verlies echt helemaal niets in het totaal plaatje. Als je voor de rest alles gehad hebt en het niet meer lichter/beter kan dan pas zou ik aan de lagers gaan beginnen.
wat is niet te zwaar?
American classic velgen met 16-24. Dat zou ik alleen doen als ik 50 kg woog. Dat is echt veel te weinig. Als je niet te zwaar bent kan 24-28 nog wel, maar minder moet je wel heel licht zijn. Wil je wielen met minder spaken dan moet je andere velgen nemen.
De wrijving in lagers is qua energie verlies echt helemaal niets in het totaal plaatje. Als je voor de rest alles gehad hebt en het niet meer lichter/beter kan dan pas zou ik aan de lagers gaan beginnen.
wat is niet te zwaar?
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>