Waarom is een carbon stuurpen af te raden?
carbon stuurpen
-
- Forum-lid
Omdat het zwaarder is dan goedkopere alu exemplaren? Maar als je het mooi vindt moet je het vooral kopen...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 08 Maart 2006
Je zegt het zelf dus al; Profs worden gesponserd. Ze mogen dus niet helemaal zelf weten op wat voor materiaal ze rijden. (en volgens mij rijden er genoeg profs rond met een carbon stuurpen)
Aangezien ik een nieuwe fiets aan het samenstellen ben, let ik hier op.
En ik zie wel veel carbonsturen en zadelpennen maar stuurpennen!
Ook bij de duurdere fabrieks samengestelde fietsen zit meestal een Alu stuurpen
Je zegt het zelf dus al; Profs worden gesponserd. Ze mogen dus niet helemaal zelf weten op wat voor materiaal ze rijden. (en volgens mij rijden er genoeg profs rond met een carbon stuurpen)
Quoten: Origineel geplaatst door pwi60 op 09 Maart 2006
Als je nog een mooie carbon stuurpen zoekt, moet je me even mailen.
Als je nog een mooie carbon stuurpen zoekt, moet je me even mailen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door pwi60 op 08 Maart 2006
Waarom rijden profs er dan niet mee?
zij worden gesponsord, dus prijs speelt geen rol
Hoi,
Bij profs wordt er zowat dagelijks aan het materiaal gesleuteld tijdens het seizoen. Carbonnen stuurpennen en sturen lenen zich daar niet zo best toe omdat het vrij secuur dient aangedraaid worden in vergelijking met de alu versies. Voeg er nog aan toe dat die dingen snel bekrast zijn door transport en god weet wat nog allemaal en dat je inderdaad best net zo licht vindt en zo stevig met moderne alu legeringen en je begrijpt waarom je het in het pro circuit niet zoveel zal zien.
Sponsor of niet, de prijs zal ook wel een rol spelen naast het feit dat men ook als sponsor zijn reputatie niet wil gaan riskeren met materiaal waar men nog geen ettelijke jaren ervaring heeft waarschijnlijk?
Ciao,
Waarom rijden profs er dan niet mee?
zij worden gesponsord, dus prijs speelt geen rol
Hoi,
Bij profs wordt er zowat dagelijks aan het materiaal gesleuteld tijdens het seizoen. Carbonnen stuurpennen en sturen lenen zich daar niet zo best toe omdat het vrij secuur dient aangedraaid worden in vergelijking met de alu versies. Voeg er nog aan toe dat die dingen snel bekrast zijn door transport en god weet wat nog allemaal en dat je inderdaad best net zo licht vindt en zo stevig met moderne alu legeringen en je begrijpt waarom je het in het pro circuit niet zoveel zal zien.
Sponsor of niet, de prijs zal ook wel een rol spelen naast het feit dat men ook als sponsor zijn reputatie niet wil gaan riskeren met materiaal waar men nog geen ettelijke jaren ervaring heeft waarschijnlijk?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...