whr-550 kwalliteit??
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Ik weet dat er al een forum over is, maar dat forum is alleen maar negatief, en bijna uitgestorven
ik vraag me af, wat de ervaringen van de mensen 1 jaar later zijn. Die wielen worden onder bijna de helft van de fietsen gemonteerd. Als ze echt ze slecht waren als wordt beweerd, dan werden ze toch verbannen?
ik vraag me af, wat de ervaringen van de mensen 1 jaar later zijn. Die wielen worden onder bijna de helft van de fietsen gemonteerd. Als ze echt ze slecht waren als wordt beweerd, dan werden ze toch verbannen?
zucht.......
De ervaringen met deze wielen lijken mij duidelijk... een wiel dat na een half veel problemen vertoont springt is een half jaar later nog steeds geen goed wiel. (hoewel de stijfheidstesten van tour goed zijn)
Dat wil niet zeggen dat niemand tervreden is over de wielen (een trainingsmaatje van me is dat wel) en die trap een heel behoorlijk vermogen weg. Dat ze op veel fietsen gemonteerd zijn heeft te maken dat fabrikanten bij de productie van een jaar heel groot inkopen... en die wielen moeten nu eenmaal verkocht worden. Bovendien is het een licht goedkoop en snel uitziend wielsetje dus pas prima in totale fietsen.
De opvolger van de wh550 de wh560 komt trouwens bijna uit en zou prima in orde moeten zijn.
De ervaringen met deze wielen lijken mij duidelijk... een wiel dat na een half veel problemen vertoont springt is een half jaar later nog steeds geen goed wiel. (hoewel de stijfheidstesten van tour goed zijn)
Dat wil niet zeggen dat niemand tervreden is over de wielen (een trainingsmaatje van me is dat wel) en die trap een heel behoorlijk vermogen weg. Dat ze op veel fietsen gemonteerd zijn heeft te maken dat fabrikanten bij de productie van een jaar heel groot inkopen... en die wielen moeten nu eenmaal verkocht worden. Bovendien is het een licht goedkoop en snel uitziend wielsetje dus pas prima in totale fietsen.
De opvolger van de wh550 de wh560 komt trouwens bijna uit en zou prima in orde moeten zijn.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quoten: Origineel geplaatst door leo cuypers op 04 Maart 2006
Ik weet dat er al een forum over is, maar dat forum is alleen maar negatief, en bijna uitgestorven
ik vraag me af, wat de ervaringen van de mensen 1 jaar later zijn. Die wielen worden onder bijna de helft van de fietsen gemonteerd. Als ze echt ze slecht waren als wordt beweerd, dan werden ze toch verbannen?
Hoi,
Dat ze onder de helft, zeg maar drie kwart, van alle budget racefietsen zitten wil in dit geval alleen maar zeggen dat de FMs ze los toch niet aan de straatstenen kwijtraken.
Ik heb die wielen al aan de gekste prijzen te koop weten staan maar niemand die er voor gaat. Slechte reputatie zeker?
Een goede wielset is net zo belangrijk als een goed frame dus als je daar al teveel wil op gaan besparen gooi je ook de hele totaalwaarde van de fiets enkele stappen naar beneden.
Ciao,
Ik weet dat er al een forum over is, maar dat forum is alleen maar negatief, en bijna uitgestorven
ik vraag me af, wat de ervaringen van de mensen 1 jaar later zijn. Die wielen worden onder bijna de helft van de fietsen gemonteerd. Als ze echt ze slecht waren als wordt beweerd, dan werden ze toch verbannen?
Hoi,
Dat ze onder de helft, zeg maar drie kwart, van alle budget racefietsen zitten wil in dit geval alleen maar zeggen dat de FMs ze los toch niet aan de straatstenen kwijtraken.
Ik heb die wielen al aan de gekste prijzen te koop weten staan maar niemand die er voor gaat. Slechte reputatie zeker?
Een goede wielset is net zo belangrijk als een goed frame dus als je daar al teveel wil op gaan besparen gooi je ook de hele totaalwaarde van de fiets enkele stappen naar beneden.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Wat verwacht je van een set relatief goedkope wielen met naven van shimano tiagra, hooguit 105 kwaliteit ?
Dat is niet dezelfde kwaliteit als een dura ace naaf met een veel hoogwaardiger velg. Dat kun je voor deze prijs ook niet verwachten. Maar bij normaal gebruik en in verhouding tot wielen in vergelijkbare prijscategorie doen ze het prima en ook objectief bezien komen ze bij tests in het duitse Fietsblad tour zonder meer prima uit de bus. Zeker niet minder dan gemiddeld.
Ze worden echter ook veel op behoorlijk dure fietsen met verder ultegra of zelfs dura ace onderdelen gemonteerd (omdat ze lekker goedkoop zijn en er toch leuk uitzien) En mensen die er dan heel veel of intensief mee fietsen verwachten waarschijnlijk meer kwaliteit dan redelijk is voor deze wielen. Ik ken iemand van rond de 80 kg die ze een jaar als tourist gebruikt heeft. En probleemloos. Overigens is er ook nog weleens verwarring tussen de WH 550 en de nog goedkopere WH 500 die wel van echt matige kwaliteit zijn. (Ook in objectieve testen duidelijk minder stijf)
Dat is niet dezelfde kwaliteit als een dura ace naaf met een veel hoogwaardiger velg. Dat kun je voor deze prijs ook niet verwachten. Maar bij normaal gebruik en in verhouding tot wielen in vergelijkbare prijscategorie doen ze het prima en ook objectief bezien komen ze bij tests in het duitse Fietsblad tour zonder meer prima uit de bus. Zeker niet minder dan gemiddeld.
Ze worden echter ook veel op behoorlijk dure fietsen met verder ultegra of zelfs dura ace onderdelen gemonteerd (omdat ze lekker goedkoop zijn en er toch leuk uitzien) En mensen die er dan heel veel of intensief mee fietsen verwachten waarschijnlijk meer kwaliteit dan redelijk is voor deze wielen. Ik ken iemand van rond de 80 kg die ze een jaar als tourist gebruikt heeft. En probleemloos. Overigens is er ook nog weleens verwarring tussen de WH 550 en de nog goedkopere WH 500 die wel van echt matige kwaliteit zijn. (Ook in objectieve testen duidelijk minder stijf)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@ diogenes: dat Simson bandenknecht wat is dat precies? Ik heb namelijk een set 500 wielen gekocht voor fiets van mn vriendin en kreeg met pijn en moeite een set Rubino´s erop. Ik durf haar dus echt niet in dr eentje op pad te sturen want die krijgt nooit in dr eentje die band op de velg. Misschien is dit dan de oplossing.
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
No2: the rest
Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 14 Maart 2006
@ diogenes: dat Simson bandenknecht wat is dat precies? Ik heb namelijk een set 500 wielen gekocht voor fiets van mn vriendin en kreeg met pijn en moeite een set Rubino´s erop. Ik durf haar dus echt niet in dr eentje op pad te sturen want die krijgt nooit in dr eentje die band op de velg. Misschien is dit dan de oplossing.
Jah heb ik met mijn 105 wielen ook last van, ik d8 eerst dat rubino's stugge banden waren, blijkt dus de velg te zijn. nderweg lek (regen 2 graden), met zijn drieen lopen rossen kregen we de band er weer op
@ diogenes: dat Simson bandenknecht wat is dat precies? Ik heb namelijk een set 500 wielen gekocht voor fiets van mn vriendin en kreeg met pijn en moeite een set Rubino´s erop. Ik durf haar dus echt niet in dr eentje op pad te sturen want die krijgt nooit in dr eentje die band op de velg. Misschien is dit dan de oplossing.
Jah heb ik met mijn 105 wielen ook last van, ik d8 eerst dat rubino's stugge banden waren, blijkt dus de velg te zijn. nderweg lek (regen 2 graden), met zijn drieen lopen rossen kregen we de band er weer op
haha, ik heb de band voor de openhaard gehangen, omdat ik dacht dat de band stug was. Na het bijna wegsmelten van de band kreeg ik die er nog niet op, dus kan me voorstellen wat jij hebt door moeten staan in die regen. :-s Hier moet toch wel een oplossing voor zijn?!
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
No2: the rest