Ik wil een lichte tubeset (aluminium) willen laten maken, maar ik kan wel wat tips gebruiken om het gewicht (redelijk) laag te houden zonder en duizenden euro's eraan uit te geven. (dus niet aankomen met Nano velgen en dergelijke). Ik kan nog wel wat tips gebruiken, merk gewicht enz. Zelf zat ik te denken aan Crono F20 velgen.
Ambrosio Crono F20 430 gram
vul maar aan....
Lichte tube set, adviesen
Quoten: Origineel geplaatst door Hans M op 02 Maart 2006
Waar haal je die 430g?
Volgens Ambrosio wegen ze 340g maar in't echt wegen ze 370g, ik heb er zelf een paar vandaar. Ik denk dat dit de beste keuze is voor een lichtgewicht tubevelg die betaalbaar is.
Hoi,
Klopt inderdaad.
De CRNOs zijn de lichtste van de nog vlot verkrijgbare platte tubevelgen. Doe daar een paar DA of Record naven bij, Dt Swiss is ook prima.
Naargelang je gebruik en eigen gewicht het aantal spaken kiezen voor- en achteraan, liefst lichte spaken van Sapim of Dt Swiss en je hebt een betaalbare set van uitstekende kwaliteit om criteriums en het lichtere klimwerk mee te doen .
Ciao,
Waar haal je die 430g?
Volgens Ambrosio wegen ze 340g maar in't echt wegen ze 370g, ik heb er zelf een paar vandaar. Ik denk dat dit de beste keuze is voor een lichtgewicht tubevelg die betaalbaar is.
Hoi,
Klopt inderdaad.
De CRNOs zijn de lichtste van de nog vlot verkrijgbare platte tubevelgen. Doe daar een paar DA of Record naven bij, Dt Swiss is ook prima.
Naargelang je gebruik en eigen gewicht het aantal spaken kiezen voor- en achteraan, liefst lichte spaken van Sapim of Dt Swiss en je hebt een betaalbare set van uitstekende kwaliteit om criteriums en het lichtere klimwerk mee te doen .
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ik heb nu het volgende rijtje
Velgen Crono F20 680 gram (2stel a 340gram)
Naven Dt Hugi 240S 329 gram
Snelspanners Tune 48 gram
Is het verstandig om 28 28 spaaks te gaan rijden als je 72 kilo weegt. Welke spaken zijn volgens jullie licht en sterk? Graag naam en aantal grammen....
Velgen Crono F20 680 gram (2stel a 340gram)
Naven Dt Hugi 240S 329 gram
Snelspanners Tune 48 gram
Is het verstandig om 28 28 spaaks te gaan rijden als je 72 kilo weegt. Welke spaken zijn volgens jullie licht en sterk? Graag naam en aantal grammen....
porqué?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zo ga je niet blij zijn als je de wielen uiteindelijk heb want dan zijn ze meer dan 100 gram zwaarder dan wat jij had uitgerekend. Neem 1e eens gewichten uit de listings van ww. Oh ja spaken en nippels zijn ook wel fijn
Ik zou iig achter 32 spaaks nemen. Tja of je in je voorwiel kleine 20 gram wilt besparen door 4 spaken minder te nemen ten koste van wat stijfheid en stevigheid moet je zelf weten.
Ik zou iig achter 32 spaaks nemen. Tja of je in je voorwiel kleine 20 gram wilt besparen door 4 spaken minder te nemen ten koste van wat stijfheid en stevigheid moet je zelf weten.
Ik heb toch verschillende foto's gezien van crono velgen die gewogen werden en die zaten allemaal rond de 370gr. Maar dit is opzich nog vrij licht voor een alu tubevelg. Nemesis is 430gr. maar dat even terzijde