Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

gewicht

zware
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:39

zware 01 mar 2006 20:57

 Ik ben 1,81 meter en weeg 80 kilo. Ik rij graag cyclosportieven zoals de marmotte, LBL,enz. Nu mijn probleem. Ik zou graag wat kilo's afvallen, wat op zich geen probleem is. Wanneer ik echter twee à drie kilo afval word ik steevast ziek. Zijn er nog mensen met dit probleem. Ik zou graag rond de 75 kg wegen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 mar 2006 21:15

Hoe bedoel je ziek????, word je misschien ziek omdat je te weinig eet??
Ik ben 1.85 en woog vroeger ook rond de 82 kg. Ben begonnen met fietsen minimaal 500 km in de week, daarbij gewoon eten, en weeg nu zomers rond de 75 km, bij veel kilometers zelfs soms 73 kg.
In de winter weeg ik 77 of 78 kg met hetzelde eetpatroon, je moet gewoon niet meer eten dan je per dag kan verbranden, Bij voldoende (fiets)beweging moet dit dus goed komen, als je de Marmotte wil rijden moet je toch kilometers maken !!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

zware
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:39

zware 01 mar 2006 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door zware op 01 Maart 2006


 Ik ben 1,81 meter en weeg 80 kilo. Ik rij graag cyclosportieven zoals de marmotte, LBL,enz. Nu mijn probleem. Ik zou graag wat kilo's afvallen, wat op zich geen probleem is. Wanneer ik echter twee à drie kilo afval word ik steevast ziek. Zijn er nog mensen met dit probleem. Ik zou graag rond de 75 kg wegen.Met ziek bedoel ik de ene verkoudheid ne de andere. Ik verlies gewicht door duurtrainingen.

lars1976
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2006 22:27

lars1976 08 mar 2006 09:00

Je zou bij je huisarts een verwijzing moeten vragen voor de diëtiste. Mijn vriendin heeft dat ook gedaan en het resultaat is geweldig(-25 kg). Je krijgt de begeleiding die je nodig hebt en achteraf is het allemaal zo vanzelfsprekend. Het is gewoon een kwestie van het aanpassen van je eetpatroon en natuurlijk sporten.
Je moet niet proberen af te vallen door minder te gaan eten en toch doorgaan met sporten. Je lichaam gaat dan protesteren.
Veel succes (ook met het fietsen)!
 
Geld=wielrennen, wielrennen=geld, dus duur.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mar 2006 15:22

Hoe snel raak je die kg's kwijt? Is het niet misschien een te kort aan bepaalde stoffen doordat je net die niet tot je neemt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 08 mar 2006 19:57

misschien proberen iets minder te eten, niet in grote aantallen bijv. normaal 6 boterhammen neem er 5. en niet al te vetten dingen eten, miss. kan een diëtiste je helpen, om op een gezonde manier af te vallen/

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 08 mar 2006 22:40

ik ben 1.93m en weeg zowel in de winter als in de zomer 71 kg. Ik eet ook ganse de dag door en niet altijd de beste dingen hoor. Maar ik verdik niet. Ik zou wel wat willen verdikken, naar de 75-80kg zou idiaal zijn voor mijn lengte denk ik. Maar het wil er niet bijkomen, maar ik train ook wel veel. De komende weken(tegen 1 april) wil ik een 1000km trainen. Anders zal ik nooit de Ronde van vlaanderen aankunnen zoals het er nu voorstaat.
Excuse me while I kiss the sky

langejaap
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:34

langejaap 08 mar 2006 22:58

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 01 Maart 2006


Hoe bedoel je ziek????, word je misschien ziek omdat je te weinig eet??
Ik ben 1.85 en woog vroeger ook rond de 82 kg. Ben begonnen met fietsen minimaal 500 km in de week, daarbij gewoon eten, en weeg nu zomers rond de 75 km, bij veel kilometers zelfs soms 73 kg.sow jij weeg LANG!!!!!!!!!haha Ik ben 1.89 en begon met fietsen in augustus verleden jaar en woog toen 91.Heb sinds toen een kleine 2600km gefietst ben nog net zo lang en weeg nu...............79.9-81kg en eet als een dijkwerker maar werk ook als een paard en `s avonds als een hengst!
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 10 mar 2006 10:16

Quoten: Origineel geplaatst door zware op 01 Maart 2006


 Ik ben 1,81 meter en weeg 80 kilo. Ik rij graag cyclosportieven zoals de marmotte, LBL,enz. Nu mijn probleem. Ik zou graag wat kilo's afvallen, wat op zich geen probleem is. Wanneer ik echter twee à drie kilo afval word ik steevast ziek. Zijn er nog mensen met dit probleem. Ik zou graag rond de 75 kg wegen.


Hoe snel je afvalt is ook van belang, halve kilo per week is eigenlijk snel genoeg. Verder idd goed op letten wat je eet en niet zozeer hoeveel je eet. Ook na een pittige training goed eten voor herstel.
Nog een vraag : wanneer wordt je ziek? En wat versta je onder ziek zijn?

zware
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:39

zware 10 mar 2006 17:41

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 10 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door zware op 01 Maart 2006


 Ik ben 1,81 meter en weeg 80 kilo. Ik rij graag cyclosportieven zoals de marmotte, LBL,enz. Nu mijn probleem. Ik zou graag wat kilo's afvallen, wat op zich geen probleem is. Wanneer ik echter twee à drie kilo afval word ik steevast ziek. Zijn er nog mensen met dit probleem. Ik zou graag rond de 75 kg wegen.


Hoe snel je afvalt is ook van belang, halve kilo per week is eigenlijk snel genoeg. Verder idd goed op letten wat je eet en niet zozeer hoeveel je eet. Ook na een pittige training goed eten voor herstel.
Nog een vraag : wanneer wordt je ziek? En wat versta je onder ziek zijn?

 nder ziek worden versta ik de ene verkoudheid na de andere, en de problemen beginnen als ik om en bij de 78 kg weeg.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 10 mar 2006 17:49

IK ben zelf 30 kg afgevallen door fietsen. Dat wil zeggen: ik ben ook bewuster gaan eten nu zo'n 10 jaar terug en fiets nu 16500 km/jaar.
Ik ben 1.85m en weeg 72.5 kg. 'Sochtends eet ik muesli (zonder suiker) met yoghurt en roosvicee, Als ik bv. kaas op zelfgebakken volkoren brood eet 's middags (boterham of 6-7), dan doe ik er geen boter op en beleg de boterham voor de helft en sla hem dan dubbel etc. Als je het brood zelf snijdt, snij je dikkere plakken en krijg je minder beleg binnen, omdat je minder boterhammen eet.

Het geheim is: geen tussendoortjes en meer bewegen.

Als ik je een tip mag geven: ik neem omdat ik heel vatbaar ben voor verkoudheid en ik mijn asthma medicijnen moet verdubbelen bij een luchtweginfectie, sinds een jaar of zo een middel dat Sambucol heet. Dat is een natuurlijk middel, dat door een viroloog is ontwikkeld. Ik neem het nu langer dan een jaar in en ben NOOIT meer verkouden geweest. Kan toeval zijn, maar ik vind het resultaat opmerkelijk omdat ik vroeger minimaal 2 maal per jaar een afdalende luchtweginfectie had en sinds ik dit inneem het niet meer gebeurd is (tot nu toe, althans).Dit is dus geen homeopathisch hocus-pocus middel, maar een middel dat door een wetenschapper is ontwikkeld. Het is ook nog erg lekker, trouwens....


Sambucol
onderzoeken

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 12 mar 2006 14:08

Quoten: Origineel geplaatst door zware op 01 Maart 2006


 Ik ben 1,81 meter en weeg 80 kilo. Ik rij graag cyclosportieven zoals de marmotte, LBL,enz. Nu mijn probleem. Ik zou graag wat kilo's afvallen, wat op zich geen probleem is. Wanneer ik echter twee à drie kilo afval word ik steevast ziek. Zijn er nog mensen met dit probleem. Ik zou graag rond de 75 kg wegen.

         Ik ben 1.80 m en weeg 80 kg en kom van 85 kg en ben redelijk mager vind ik zelf.Ik zou ook moeten vermageren om de marmotte te rijden maar dat gaat bijna niet ik voel me juist een pluisje als ik al naar 77-78 kg ga.wielrennen is een sport voor zeer magere mensen,wil je echt goed zijn.Ofwel moet je een soort indurain zijn ,zwaar maar zeer sterk.

Plaats reactie