positie Polar speedsensor
vorig jaar heb ik geen enkel probleem gehad met de ontvangst van mijn fietsgegevens op mijn alu fiets.
Op mijn nieuwe carbon fiets verlies ik steeds contact tussen de speedsensor en de S720i ontvanger, zowel bij montage op het stuur als bij dragen om de pols.
Zit de speed sensor te hoog tegen de Campa remhoeven ?
De speedsensor detekteert wel degelijk het ronddraaien van het wiel want lichtje knippert en ook de batterijen lijken mij nog ok, als ik de fiets ophang en de ontvanger op 40cm horizontaal hou dan krijg ik wel de snelheidsgegevens.
Iemand enig idee ? Kan het aan het stuur liggen ?
motta
Op mijn nieuwe carbon fiets verlies ik steeds contact tussen de speedsensor en de S720i ontvanger, zowel bij montage op het stuur als bij dragen om de pols.
Zit de speed sensor te hoog tegen de Campa remhoeven ?
De speedsensor detekteert wel degelijk het ronddraaien van het wiel want lichtje knippert en ook de batterijen lijken mij nog ok, als ik de fiets ophang en de ontvanger op 40cm horizontaal hou dan krijg ik wel de snelheidsgegevens.
Iemand enig idee ? Kan het aan het stuur liggen ?
motta
Motta
Er staat me bij van mijn korte experimenten met een Polar CS200 dat de hoek tussen klokje en sensor 90gr. zijn moet, kortom de klok ligt op je stuur en de sensor op de vork staat er haaks van.
Ik kan alleen maar gissen dat dit omwille vd polarisatie richting vd antenne in de sensor is.
Ik kan alleen maar gissen dat dit omwille vd polarisatie richting vd antenne in de sensor is.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Ik heb ongeveer hetzefde probleem gehad met mijn CS100.Tijdens het fietsen viel de snelheid regelmatig (misschien nog te zwak uitgedrukt) weg.
Uiteindelijk en bij toeval eracher gekomen dat de wielmagneet te dicht bij de sensor zat. Nadat ik deze enkele mm verder van elkaar heb gezet heb ik geen enkel probleem meer gehad.
Deze oplossing klinkt onlogisch, maar het schijnt dat als de magneet te dicht op de sensor zit dat dan de sensor de magneet juist niet ziet.
Misschien heb je er iets aan.
GreetZ
Uiteindelijk en bij toeval eracher gekomen dat de wielmagneet te dicht bij de sensor zat. Nadat ik deze enkele mm verder van elkaar heb gezet heb ik geen enkel probleem meer gehad.
Deze oplossing klinkt onlogisch, maar het schijnt dat als de magneet te dicht op de sensor zit dat dan de sensor de magneet juist niet ziet.
Misschien heb je er iets aan.
GreetZ
I Am SpeCiAliZed
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40588
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Te dichtbij klinkt mij zeer vreemd in de oren. Bij mij raken ze elkaar bijna.
Less is bore
dank voor de reeds gedane suggesties maar ik ben er nog niet.
hierbij de positie van de speedsensor, zit ie te dicht bij de remhoef ?
Ik heb wel contact als ik het horloge op alternatieve plaatsen positioneer zoals
* ernaast
* in de bocht op het stuur (daar waar de kurk zit)
* dwars op de stuurpen
Kan het ITM wing shape stuur er voor iets tussen zitten ?
slechts half getaped ?
motta
hierbij de positie van de speedsensor, zit ie te dicht bij de remhoef ?
Ik heb wel contact als ik het horloge op alternatieve plaatsen positioneer zoals
* ernaast
* in de bocht op het stuur (daar waar de kurk zit)
* dwars op de stuurpen
Kan het ITM wing shape stuur er voor iets tussen zitten ?
slechts half getaped ?
motta
Motta
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40588
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sensor zit bij mijn Galileo ongeveer op dezelfde plaats, ook dicht bij de rem. De polsunit zit er boven op de "normale" plaats op het stuur gemonteerd. Totaal storingsvrij, uitgezonderd spoorwegovergangen.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 01 Maart 2006
Sensor zit bij mijn Galileo ongeveer op dezelfde plaats, ook dicht bij de rem. De polsunit zit er boven op de "normale" plaats op het stuur gemonteerd. Totaal storingsvrij, uitgezonderd spoorwegovergangen.
zit de sensor niet op z'n kop ?
Ik heb ook een keer een magneetje onder een verkeerde hoek erop gehad, reed ik 2 x zo snel.... althans volgens de meter. Ik heb ook een 720INU werkt het perfect, bij mijn zit de sensor rechts en klokkie ook, soms links. nooit problemen in ieder geval ....
Sensor zit bij mijn Galileo ongeveer op dezelfde plaats, ook dicht bij de rem. De polsunit zit er boven op de "normale" plaats op het stuur gemonteerd. Totaal storingsvrij, uitgezonderd spoorwegovergangen.
zit de sensor niet op z'n kop ?
Ik heb ook een keer een magneetje onder een verkeerde hoek erop gehad, reed ik 2 x zo snel.... althans volgens de meter. Ik heb ook een 720INU werkt het perfect, bij mijn zit de sensor rechts en klokkie ook, soms links. nooit problemen in ieder geval ....
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 02 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 01 Maart 2006
...
zit de sensor niet op z'n kop ?
....
zit er dan een boven en onderkant aan zo'n speedsensor ? Op de vorige fiets zat ie inderdaad omgekeerd, ook links maar aan de achterkant van de vorkpoot ipv aan de voorkant. Is wel te proberen ... thanks !
motta
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 01 Maart 2006
...
zit de sensor niet op z'n kop ?
....
zit er dan een boven en onderkant aan zo'n speedsensor ? Op de vorige fiets zat ie inderdaad omgekeerd, ook links maar aan de achterkant van de vorkpoot ipv aan de voorkant. Is wel te proberen ... thanks !
motta
Motta