Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Miche Primato Syntesi of Ultegra naven

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 27 feb 2006 20:27

Gisteren had ik een prijsopgave gedaan voor Ultegra naven met Open pro velgen. Nu kreeg ik bericht terug dat ik voor hetzelfde geld ook Miche Primato Synthesi naven kan krijgen. De naven zien er op zich wel goed uit, ze hebben idustrielagers, de ultagra naven hebben kogellagers.
Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze Miche naven? Zijn ze beter als ultegra naven of kan ik ze gerust aanschaffen?
De naven zijn te vinden op deze website: http://www.miche.it/home.html
Als ie gaar is kom ik terug

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 28 feb 2006 03:30

Hoi,
Een goed afgestelde kogellager naaf kan best beter bollen dan een industrienaaf. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de Miche naven niet goed zouden zijn, ik ben niet met dat model bekend.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 28 feb 2006 17:24

Volgens mij zijn de naven nog niet zo heel bekend. Ik heb via google gezocht en daar heb ik ook geen gebruikerservaring kunnen vinden.
Maar ik heb toch gekozen voor de Miche primato naven. Ik laat als ik er een tijdje mee gereden heb wel weten wat ik er van vind.
Als ie gaar is kom ik terug

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 30 jul 2007 14:09

swind schreef:Volgens mij zijn de naven nog niet zo heel bekend. Ik heb via google gezocht en daar heb ik ook geen gebruikerservaring kunnen vinden.
Maar ik heb toch gekozen voor de Miche primato naven. Ik laat als ik er een tijdje mee gereden heb wel weten wat ik er van vind.

Wat vind je nu van de Miche Primato naven? Rollen ze goed, gemakkelijk in onderhoud, etc. ?

Of misschien heeft iemand anders nog ervaring met deze naven?

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 31 jul 2007 11:55

heb ze zelf ook, nu een jaartje ongeveer. mooi geluid en heb er nog geen problemen mee gehad.
volgens mij zijn ze wel iets zwaarder dan ultegra naven

2wielerfrans
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2006 00:52

2wielerfrans 31 jul 2007 22:12

Ik heb deze naven nu 2 jaar in gebruik en ben zeer tevreden en laat voor volgend jaar weer een extra setje wielen met deze naven bouwen.

De lagers lopen zeer soepel en het gewicht is laag.
Volgens mij komt het gewicht in de buurt van de veel duurdere DT naven.

Een minpuntje is de degelijkheid van de as en lichte speling, maar die haal je er makkelijk uit door de QR iets vaster te zetten.

succes
OCRFRANS

sjapper
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 dec 2007 17:55
Locatie: Amersfoort
Contact

sjapper 05 jun 2010 12:15

*even omhoog*

Ook ik twijfel nu tussen deze naven en hoor graag of mensen nog steeds (on)tevreden zijn over deze naven van Miche, in verhouding tot de Ultegra. Thanks!

levileripheimer
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 sep 2008 11:43
Locatie: Enschede

levileripheimer 05 jun 2010 12:43

Ik heb afgelopen winter gecrost en ook wel door de pekel gereden met deze Miche naaf in het achterwiel en in het voorwiel een ultegra. De ultegra naaf loopt na schoonmaken en van nieuw vet voorzien weer als nieuw. De body van de Miche naaf was gevoelig voor vuil en de lagers na een winter compleet verrot. Dus voor deze zware weersomstandigheden waren ze niet geschikt. Ultegra naven hebben zich al wel bewezen denk ik en die zijn gewoon goed en duurzaam.

tony
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 16 nov 2005 20:19

tony 06 jun 2010 19:34

Ik rij nu al een jaar met deze Miche naven en het bevalt zeer goed,geen speling en heb je wel speling ze zijn super makkelijk af te stellen,de lagers zijn eenvoudig zelf te vervangen.de miche naven kom je niet veel tegen maar ze zijn wel goed.
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 21 jan 2011 12:51

Kan iemand naast de vergelijking met Ultegra naven misschien iets zinnigs roepen over de Miche Primato Syntesi vergeleken met de KT naven die Zoran (BikeXperto) op zijn website heeft staan
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 23 jan 2011 13:06

frenkie schreef:Kan iemand naast de vergelijking met Ultegra naven misschien iets zinnigs roepen over de Miche Primato Syntesi vergeleken met de KT naven die Zoran (BikeXperto) op zijn website heeft staan


Zoran verkoopt de Primato zelf ook. Hij vind ze qua betrouwbaarheid te vergelijken met Ultegra naven.

peter654
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2007 11:46

peter654 25 jan 2011 12:14

Ik heb een jaartje met deze naven rond gereden. op zich perfect, alleen de body is van vrij zacht alu. Waardoor je als de cassette gaat wisselen deze er moeilijk afkrijgt.

Plaats reactie