CO2 Pomp
Ik zit er aan te denken om voor mn nieuwe fiets geen minipomp te kopen die aan mn frame komt te hangen, maar een CO2pomp. Heeft iemand ervaring met deze Pompen? Zo ja, wat is jullie ervaring daarmee en wat zijn de voors en tegen?!
Bedankt!
Bedankt!
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
Ik had een aantal zoekmogelijkheden gebruikt maar deze nog niet! De Genuine Innovations Inc. - Air Chuck beschreven in die discussie (patronen hulpstuk) lijkt me ook zeer handig en compact, iemand hier ervaring mee? Tot hoeveel bar kan je met 1 patroon gaan?
Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 22 Februari 2006
Dan ga ik inderdaad voor de Genuine. Bedankt voor de reacties. Ik zal tzt laten weten hoe ik het gebruik ervan vind.
Hoi,
Je hoeft nu echt niet voor ons lek te rijden, hoor.....
Genuine Innovations heeft ook een handig pompje waar je een patroon in kan plaatsen en mits een drukknop doserend de band onder druk kan brengen of gewoon wat kan bijvullen. Bestaat zowel voor MTB (16g) als race (12g).
Met het pompje kan uiteraard ook gewoon handmatig gepompt worden. Je hebt dus alles in 1 en die mini-pomp is nog zo handig mocht je zonder patronen komen te vallen onderweg.
Ciao,
Dan ga ik inderdaad voor de Genuine. Bedankt voor de reacties. Ik zal tzt laten weten hoe ik het gebruik ervan vind.
Hoi,
Je hoeft nu echt niet voor ons lek te rijden, hoor.....
Genuine Innovations heeft ook een handig pompje waar je een patroon in kan plaatsen en mits een drukknop doserend de band onder druk kan brengen of gewoon wat kan bijvullen. Bestaat zowel voor MTB (16g) als race (12g).
Met het pompje kan uiteraard ook gewoon handmatig gepompt worden. Je hebt dus alles in 1 en die mini-pomp is nog zo handig mocht je zonder patronen komen te vallen onderweg.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Beetje late reactie. Heb inmiddels de Airchuck gehaald. Heb er een aantal 16 grams patronen bij gehaald. Ik heb ook maar 2 bandjes bij me dus meer dan 2 patronen heb ik toch niet nodig. Zal binnenkort even speciaal voor het forum een paar keer lek rijden Kan ik mijn gebruikerservaring geven!
-
- Forum-lid
Heb ook een Air chuck SL aangeschaft.
Nog uitgeprobeerd, moet voor mn gevoel wel veel kracht uitoefenen op de kop. Denk dat het wel los loopt.
Ben benieuwd naar ervaringen....
Nog uitgeprobeerd, moet voor mn gevoel wel veel kracht uitoefenen op de kop. Denk dat het wel los loopt.
Ben benieuwd naar ervaringen....
Kent iemand deze: http://www.cordo.nl/cordo/produkt.php?id=122
Je kunt er ook gewoon mee pompen en hij herkent de verschillende soorten ventielen ("zelfdenkende kop")
Wie o wie.......weet of dit een goede koop is.
Je kunt er ook gewoon mee pompen en hij herkent de verschillende soorten ventielen ("zelfdenkende kop")
Wie o wie.......weet of dit een goede koop is.
Ik had een Cordo pompje, maar ik ben er niet over te spreken. Het werkte voor geen meter (er zou zowel bij het in- en het uittrekken van het handvat lucht in de band worden gepompt), er werd telkens weer lucht uitgezogen ipv erin gepompt.
Maar misschien is deze beter, maar dat verwacht ik niet.
Maar misschien is deze beter, maar dat verwacht ik niet.