Les 3 ballons
Heb ons (2 fietsmaten en ik) vandaag ingeschreven voor deze tocht.Wie heeft er ervaring met deze rit?De start- en finishplaats zijn op 2 verschillende plaatsen.Waar ken je b.v. het beste je auto neerzetten?2 weken later gaan we naar de 3LG en de Dolomietenmarathon.Hoor nu van verschillende kanten om de L3B niet de volledige 205 km te rijden maar "slechts" de 104 km.Dit omdat dit ten koste van je prestaties tijdens de 3LG en DM zou gaan.2 weken tijd = toch genoeg om te recupereren lijkt me?B.T.W. ik zie al deze ritten als een mooie toerrit, ben zeker geen cyclosportieve rijder.
L3 BALLONS 205km is een erg zware rit. Gezien het verdere programma is het waarschijnlijk niet onverstandig voor de 110km te gaan. Heb ik afgelopen jaar ook gedaan.
Je auto kun je gewoon in of rond de start in Champagney parkeren. Na de finish die bergop is op een zeer zware/steile klim met max 19% is het alleen bergaf terug naar de start,ik dacht een km of 14.
Je auto kun je gewoon in of rond de start in Champagney parkeren. Na de finish die bergop is op een zeer zware/steile klim met max 19% is het alleen bergaf terug naar de start,ik dacht een km of 14.
De vraag die je moet beantwoorden is de volgende:
Waar ben ik me, OOK en misschien wel JUIST als toerfietser, op aan het voorbereiden. Wij, als toerfietsers, hebben nu eenmaal niet het vermogen ( letterlijk ) om overal aan de start te staan en betrekkelijk moeiteloos het een en ander uit te fietsen. Daar gaan maanden aan voorbereiding aan vooraf, niet alleen aan materiaal ( ), maar ook aan training. Je richt je op een bepaald doel, misschien zelfs wel specifieker dan een cyclorijder en stemt daar de training op af want hoe dan ook, op dat moment wil je, ook als toerder maximaal presteren.
Als je dus goed wil zijn op L3B, pas je je training aan en train je eind mei intensief, wil je goed zijn op de Stelvio, is dat twee weken later.
Het is niet dat het niet kan of mag maar meer dat je jezelf op enig moment tekort doet en dat dat ten koste van het PLEZIER zou kunnen gaan.....
Waar ben ik me, OOK en misschien wel JUIST als toerfietser, op aan het voorbereiden. Wij, als toerfietsers, hebben nu eenmaal niet het vermogen ( letterlijk ) om overal aan de start te staan en betrekkelijk moeiteloos het een en ander uit te fietsen. Daar gaan maanden aan voorbereiding aan vooraf, niet alleen aan materiaal ( ), maar ook aan training. Je richt je op een bepaald doel, misschien zelfs wel specifieker dan een cyclorijder en stemt daar de training op af want hoe dan ook, op dat moment wil je, ook als toerder maximaal presteren.
Als je dus goed wil zijn op L3B, pas je je training aan en train je eind mei intensief, wil je goed zijn op de Stelvio, is dat twee weken later.
Het is niet dat het niet kan of mag maar meer dat je jezelf op enig moment tekort doet en dat dat ten koste van het PLEZIER zou kunnen gaan.....
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 22 Februari 2006
Je richt je op een bepaald doel, misschien zelfs wel specifieker dan een cyclorijder en stemt daar de training op af want hoe dan ook, op dat moment wil je, ook als toerder maximaal presteren.
Ik stel in een seizoen altijd een aantal doelen.Van begin mei de Beneluxtocht (600 km in 3 dagen) tot eind augustus LBL.En algemeen kan ik al de gestelde doelen naar behoren (voor mij dan ) rijden.Heb ook wel eens b.v. een Steven Rooks Classic en een TBT in 1 weekend gereden.Dus echt specifiek op een evenement trainen doe ik niet.Wil gewoon graag fietsen en ervan genieten. Tijd interesseert me totaal niet.Ben me er zeker van bewust dat L3B een loodzware route is.Maar als je de 2 weken erna rustig naar de 3LG en DM toeleeft, moet dat toch wel lukken?Zijn de 1ste 104 km van de L3B representatief voor de gehele rit, zodat je weet hoe je er tijdens de rit voorstaat?Kan je ook tijdens de rit besluiten om voor de korte afstand te gaan?
Je richt je op een bepaald doel, misschien zelfs wel specifieker dan een cyclorijder en stemt daar de training op af want hoe dan ook, op dat moment wil je, ook als toerder maximaal presteren.
Ik stel in een seizoen altijd een aantal doelen.Van begin mei de Beneluxtocht (600 km in 3 dagen) tot eind augustus LBL.En algemeen kan ik al de gestelde doelen naar behoren (voor mij dan ) rijden.Heb ook wel eens b.v. een Steven Rooks Classic en een TBT in 1 weekend gereden.Dus echt specifiek op een evenement trainen doe ik niet.Wil gewoon graag fietsen en ervan genieten. Tijd interesseert me totaal niet.Ben me er zeker van bewust dat L3B een loodzware route is.Maar als je de 2 weken erna rustig naar de 3LG en DM toeleeft, moet dat toch wel lukken?Zijn de 1ste 104 km van de L3B representatief voor de gehele rit, zodat je weet hoe je er tijdens de rit voorstaat?Kan je ook tijdens de rit besluiten om voor de korte afstand te gaan?
Quoten: Origineel geplaatst door Amsterdam op 22 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 22 Februari 2006
Je richt je op een bepaald doel, misschien zelfs wel specifieker dan een cyclorijder en stemt daar de training op af want hoe dan ook, op dat moment wil je, ook als toerder maximaal presteren.
Ik stel in een seizoen altijd een aantal doelen.Van begin mei de Beneluxtocht (600 km in 3 dagen) tot eind augustus LBL.En algemeen kan ik al de gestelde doelen naar behoren (voor mij dan ) rijden.Heb ook wel eens b.v. een Steven Rooks Classic en een TBT in 1 weekend gereden.Dus echt specifiek op een evenement trainen doe ik niet.Wil gewoon graag fietsen en ervan genieten. Tijd interesseert me totaal niet.Ben me er zeker van bewust dat L3B een loodzware route is.Maar als je de 2 weken erna rustig naar de 3LG en DM toeleeft, moet dat toch wel lukken?Zijn de 1ste 104 km van de L3B representatief voor de gehele rit, zodat je weet hoe je er tijdens de rit voorstaat?Kan je ook tijdens de rit besluiten om voor de korte afstand te gaan?
De splitsing is direkt na de afdaling van de 1e klim Ballon de Servance in Le Thillot. Daar moet je beslissen dus er is geen sprake van de 1e 104km in dit geval.
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 22 Februari 2006
Je richt je op een bepaald doel, misschien zelfs wel specifieker dan een cyclorijder en stemt daar de training op af want hoe dan ook, op dat moment wil je, ook als toerder maximaal presteren.
Ik stel in een seizoen altijd een aantal doelen.Van begin mei de Beneluxtocht (600 km in 3 dagen) tot eind augustus LBL.En algemeen kan ik al de gestelde doelen naar behoren (voor mij dan ) rijden.Heb ook wel eens b.v. een Steven Rooks Classic en een TBT in 1 weekend gereden.Dus echt specifiek op een evenement trainen doe ik niet.Wil gewoon graag fietsen en ervan genieten. Tijd interesseert me totaal niet.Ben me er zeker van bewust dat L3B een loodzware route is.Maar als je de 2 weken erna rustig naar de 3LG en DM toeleeft, moet dat toch wel lukken?Zijn de 1ste 104 km van de L3B representatief voor de gehele rit, zodat je weet hoe je er tijdens de rit voorstaat?Kan je ook tijdens de rit besluiten om voor de korte afstand te gaan?
De splitsing is direkt na de afdaling van de 1e klim Ballon de Servance in Le Thillot. Daar moet je beslissen dus er is geen sprake van de 1e 104km in dit geval.
Tja, wat wil je? In mijn beleving is 3B een aardig pittig tochtje, vooral door zijn lengte met zeer zware slotklim. 205km is een heel eind, en je zult toch best een beetje door moeten rijden om niet al te laat weer te finishen. Opzich lijkt me de combi 3B, Dm niet zo gek, heb ik vorigjaar ook gedaan. De 3LRG met Stelvio is ook niet mis, zolang je jezelf enigzins kan sparen in een van de eerdere ritten moet t wel kunnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door KXlight op 12 Juni 2006
Iemand al de complete uitslag van de Les Trois Ballon op internet gevonden?
Als het goed is gewoon bij Results op de Sports Comm site. Maar nu nog niet dus...
Iemand al de complete uitslag van de Les Trois Ballon op internet gevonden?
Als het goed is gewoon bij Results op de Sports Comm site. Maar nu nog niet dus...
Quoten: Origineel geplaatst door Amsterdam op 21 Februari 2006
Heb ons (2 fietsmaten en ik) vandaag ingeschreven voor deze tocht.Wie heeft er ervaring met deze rit?De start- en finishplaats zijn op 2 verschillende plaatsen.Waar ken je b.v. het beste je auto neerzetten?2 weken later gaan we naar de 3LG en de Dolomietenmarathon.Hoor nu van verschillende kanten om de L3B niet de volledige 205 km te rijden maar "slechts" de 104 km.Dit omdat dit ten koste van je prestaties tijdens de 3LG en DM zou gaan.2 weken tijd = toch genoeg om te recupereren lijkt me?B.T.W. ik zie al deze ritten als een mooie toerrit, ben zeker geen cyclosportieve rijder.
Rij toch gewoon die lange afstand. Dan heb je tenminste die al gehad. Met een beetje pech start je aan de volgende afspraak met hevige buikloop, of breekt je wiel na 10 km. Of kijk naar al die zogezegde Girofavorieten die dit jaar naar die ene ronde gepiekt hebben .
Heb ons (2 fietsmaten en ik) vandaag ingeschreven voor deze tocht.Wie heeft er ervaring met deze rit?De start- en finishplaats zijn op 2 verschillende plaatsen.Waar ken je b.v. het beste je auto neerzetten?2 weken later gaan we naar de 3LG en de Dolomietenmarathon.Hoor nu van verschillende kanten om de L3B niet de volledige 205 km te rijden maar "slechts" de 104 km.Dit omdat dit ten koste van je prestaties tijdens de 3LG en DM zou gaan.2 weken tijd = toch genoeg om te recupereren lijkt me?B.T.W. ik zie al deze ritten als een mooie toerrit, ben zeker geen cyclosportieve rijder.
Rij toch gewoon die lange afstand. Dan heb je tenminste die al gehad. Met een beetje pech start je aan de volgende afspraak met hevige buikloop, of breekt je wiel na 10 km. Of kijk naar al die zogezegde Girofavorieten die dit jaar naar die ene ronde gepiekt hebben .
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Zo, de top 50 is online, en wel hier. Incl spelvauten, maar goed...