Lichte wielsets : welke ?
Hoi collega's
Een nieuw en superstijf carbon frame is onderweg. Zoek nu ook m'n ouwe Ksyrium SL's te vervangen - waren nog die zwarte met de afgefreesde velgen. Vlgs m'n FM ben ik de uitzondering binnen zijn clienteel die deze velgen niet ingescheurd heeft. Nu op zoek naar degelijk (ben 78 kg) en licht en dacht aan ofwel de Amclassic Magnesium, ofwel de Extralite Ultraclimb SP. Prijzen zijn ongeveer idem, rond de 850 Euro's.
Greetz.
Een nieuw en superstijf carbon frame is onderweg. Zoek nu ook m'n ouwe Ksyrium SL's te vervangen - waren nog die zwarte met de afgefreesde velgen. Vlgs m'n FM ben ik de uitzondering binnen zijn clienteel die deze velgen niet ingescheurd heeft. Nu op zoek naar degelijk (ben 78 kg) en licht en dacht aan ofwel de Amclassic Magnesium, ofwel de Extralite Ultraclimb SP. Prijzen zijn ongeveer idem, rond de 850 Euro's.
Greetz.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Misschien wel handig om erbij te vertellen hoe zwaar je bent en wat je met de wielen wilt gaan doen.
Magnesium velgen voor alle daags gebruik zou ik zo ie zo niet doen. Daar zijn ze veel te kwetsbaar voor, kleine beschadiging in bovenste laag en de boel begint meteen te corroderen. Komt nog bij dat American Classic naven niet geschikt zijn om altijd mee te rijden.
Magnesium velgen voor alle daags gebruik zou ik zo ie zo niet doen. Daar zijn ze veel te kwetsbaar voor, kleine beschadiging in bovenste laag en de boel begint meteen te corroderen. Komt nog bij dat American Classic naven niet geschikt zijn om altijd mee te rijden.
Suggestie: Easton Orion, ikzelf ga voor de Easton Ascent (ik weeg dan wel ruim 10kg minder). Gewicht net onder de 1500g/paar (zonder snelspanners). Prijs vanaf €750, maar bij een FM in Limburg ook te vinden voor €600.
http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/WHEE ... on_II.html
GreetZ
http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/WHEE ... on_II.html
GreetZ
I Am SpeCiAliZed
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 Februari 2006
Misschien wel handig om erbij te vertellen hoe zwaar je bent en wat je met de wielen wilt gaan doen.
Magnesium velgen voor alle daags gebruik zou ik zo ie zo niet doen. Daar zijn ze veel te kwetsbaar voor, kleine beschadiging in bovenste laag en de boel begint meteen te corroderen. Komt nog bij dat American Classic naven niet geschikt zijn om altijd mee te rijden.
staat 78kg, Ksyrium SL 2006 een optie? Campa Zonda 2006?
al wil je echte lichte hebben, dan moet je voor Lightweights gaan
je gaat ze voor wedstrijden gebruiken?
Misschien wel handig om erbij te vertellen hoe zwaar je bent en wat je met de wielen wilt gaan doen.
Magnesium velgen voor alle daags gebruik zou ik zo ie zo niet doen. Daar zijn ze veel te kwetsbaar voor, kleine beschadiging in bovenste laag en de boel begint meteen te corroderen. Komt nog bij dat American Classic naven niet geschikt zijn om altijd mee te rijden.
staat 78kg, Ksyrium SL 2006 een optie? Campa Zonda 2006?
al wil je echte lichte hebben, dan moet je voor Lightweights gaan
je gaat ze voor wedstrijden gebruiken?
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zou mijn ouwe Ksyriums kunnen houden voor alledaags gebruik, en een licht setje voor erbij. Ik rijd geen wedstrijden, wel toertochten iedere week, ongeveer de helft ervan in de Ardennen. Ook elk jaar 2 of 3 fietsvakanties in Frankrijk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Handgespaakte DT-Swiss 240s naven, Sapim CX-Ray spaken(32/wiel) en DT-Swiss RR1.1 velgen. Die set is voor mij nu momenteel in de maak en zal normaal gezien 1421 gram gaan wegen. Alles bij elkaar kost dit een 450-500 euro(mij maar een 250 want de naven had ik nog). Als je de wielset van DT koopt, dan kom je op een 750-800 euro uit en wegen ze 1450 gram en hebben ze 28 spaken.
Excuse me while I kiss the sky
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 20 Februari 2006
Handgespaakte DT-Swiss 240s naven, Sapim CX-Ray spaken(32/wiel) en DT-Swiss RR1.1 velgen. Die set is voor mij nu momenteel in de maak en zal normaal gezien 1421 gram gaan wegen. Alles bij elkaar kost dit een 450-500 euro(mij maar een 250 want de naven had ik nog). Als je de wielset van DT koopt, dan kom je op een 750-800 euro uit en wegen ze 1450 gram en hebben ze 28 spaken.
In eerder stadium ook al gedacht aan handgemaakt, maar dan o.b.v. Amclassic 350 Sprint velg, Sapim Laser spaken en naven van Amclassic, Extralite, Tune of Soul Kozak maar komt toch redelijk duur >700 Eur, zonder maakloon. Vond daarom standaard product toch betere keuze.
Handgespaakte DT-Swiss 240s naven, Sapim CX-Ray spaken(32/wiel) en DT-Swiss RR1.1 velgen. Die set is voor mij nu momenteel in de maak en zal normaal gezien 1421 gram gaan wegen. Alles bij elkaar kost dit een 450-500 euro(mij maar een 250 want de naven had ik nog). Als je de wielset van DT koopt, dan kom je op een 750-800 euro uit en wegen ze 1450 gram en hebben ze 28 spaken.
In eerder stadium ook al gedacht aan handgemaakt, maar dan o.b.v. Amclassic 350 Sprint velg, Sapim Laser spaken en naven van Amclassic, Extralite, Tune of Soul Kozak maar komt toch redelijk duur >700 Eur, zonder maakloon. Vond daarom standaard product toch betere keuze.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 Februari 2006
Ik zou het maar gewoon bij Eurussen of Racing 1's houden als je voor alle daags gebruik wilt hebben. Lichter kan wel, maar dan niet voor iedere dag. (LW's en Bora's buiten beschouwing gelaten.)
Fulcrum's zijn ook niet echt bepaald de lichtste Stoeperd van dit Forum, had ze gewogen bij ze plaatselijke fietsenmaker zonder quickreleases, voorwiel 912gram en 952 gram achterwiel zonder quickreleases, wegen boven het geclaimde gewicht
Ik zou het maar gewoon bij Eurussen of Racing 1's houden als je voor alle daags gebruik wilt hebben. Lichter kan wel, maar dan niet voor iedere dag. (LW's en Bora's buiten beschouwing gelaten.)
Fulcrum's zijn ook niet echt bepaald de lichtste Stoeperd van dit Forum, had ze gewogen bij ze plaatselijke fietsenmaker zonder quickreleases, voorwiel 912gram en 952 gram achterwiel zonder quickreleases, wegen boven het geclaimde gewicht
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 22 Februari 2006
Fulcrum's zijn ook niet echt bepaald de lichtste Stoeperd van dit Forum, had ze gewogen bij ze plaatselijke fietsenmaker zonder quickreleases, voorwiel 912gram en 952 gram achterwiel zonder quickreleases, wegen boven het geclaimde gewicht
Hoe heb jij dat voorwiel gewogen? Dat gewicht lijkt me wel extreem hoog. Was het echt wel een Racing 1 wiel? Ik heb iets andere gewichten gezien, alleen kan ik ze niet vinden op het moment.
(Ten 1e gebruik niet overal dezelfde nick's en ten 2e als ik/je niets zinnigs toe te voegen heb doe dat dan niet, dus wil je ff dimmen)
Fulcrum's zijn ook niet echt bepaald de lichtste Stoeperd van dit Forum, had ze gewogen bij ze plaatselijke fietsenmaker zonder quickreleases, voorwiel 912gram en 952 gram achterwiel zonder quickreleases, wegen boven het geclaimde gewicht
Hoe heb jij dat voorwiel gewogen? Dat gewicht lijkt me wel extreem hoog. Was het echt wel een Racing 1 wiel? Ik heb iets andere gewichten gezien, alleen kan ik ze niet vinden op het moment.
(Ten 1e gebruik niet overal dezelfde nick's en ten 2e als ik/je niets zinnigs toe te voegen heb doe dat dan niet, dus wil je ff dimmen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Geen foto's maar toch: Front 719 grams - rear 906 grams http://www.labicicletta.com/edatcat/us/ ... S-FULRACE1
Geclaimd: Gewicht: 700 gr.VR; 870Gr. HR
Een voorwiel kan geen 220 gram te zwaar zijn. De afwijkingen van gewichten in wielen komen (met alu velgen), komen voor het grootste deel uit de velgen. Wielen aan het einde van een batch hebben een dikker remvlak doordat de mallen (niet het goede woord) gesleten zijn. Komt er nog wat gewicht bij omdat ze ook de lichste naven en spaken hebben genomen.
Geclaimd: Gewicht: 700 gr.VR; 870Gr. HR
Een voorwiel kan geen 220 gram te zwaar zijn. De afwijkingen van gewichten in wielen komen (met alu velgen), komen voor het grootste deel uit de velgen. Wielen aan het einde van een batch hebben een dikker remvlak doordat de mallen (niet het goede woord) gesleten zijn. Komt er nog wat gewicht bij omdat ze ook de lichste naven en spaken hebben genomen.
Ja, die gewichten had ik ook voor de Fulcrums http://ciclicorsa.shop.t-online.de/deta ... CID5F21975
Is weinig verschil met huidige set. Dan nog liever voor de FRM FL-R Aerolite http://ciclicorsa.shop.t-online.de/deta ... CID5F21975
Bekend ?
Is weinig verschil met huidige set. Dan nog liever voor de FRM FL-R Aerolite http://ciclicorsa.shop.t-online.de/deta ... CID5F21975
Bekend ?