Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Nieuwe trapas voor Terrago 2005.

cyclingdutchman
Forum-lid

cyclingdutchman 15 feb 2006 07:42

Hallo allen,
Na anderhalf jaar en circa 7000 km heuvels, stof en modder kraakt de trapas van mijn Giant Terrago 2005 (zie foto) uit zijn voegen. Crackstel is nog prima (volgens mij een Shimano Altus) dus volgens mij heb ik niet meer nodig dan een goede trapas. Wie heeft er een goed advies met betrekking tot een kwalitief hoogwaardige trapas. Gewicht is niet belangrijk (toch loodzwaar die Terrago) maar sterkte zeker wel.
Bij voorbaat hartelijk dank,
john

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 16 feb 2006 00:23

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 15 Februari 2006

Gewoon een(shimano) XT trapas monteren , ongeveer een eurootje of 50 en je kan weer jaren voort. Je heb met een goede trapas zoals de XT geen omkijken meer naar dus.......naar je Fm en monteren die hap!!succes.

En als je slim shopt heb je die ook wel voor een euro of 20...

cyclingdutchman
Forum-lid

cyclingdutchman 16 feb 2006 03:50

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 Februari 2006

Gewoon een(shimano) XT trapas monteren , ongeveer een eurootje of 50 en je kan weer jaren voort. Je heb met een goede trapas zoals de XT geen omkijken meer naar dus.......naar je Fm en monteren die hap!!succes.

Thanks, zat zelf ook aan iets dergelijks te denken. Goed dus om te horen dat jullie die XT trapas aanraden. Ik ga naar de FM en laat jullie weten wat het me heeft gekost.
john

cyclingdutchman
Forum-lid

cyclingdutchman 16 feb 2006 14:41

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 16 Februari 2006

Oke leuk, maar als je hem zelf niet kan monteren omdat je er geen gereedschap voor heb , wat ik mij goed kan voorstellen moet je toch naar je Fm en dan scheelt het weer niet zoveel. Maar als je zelf handig bent en er het gereedschap voor heb tja dan wist ik het wel.

Dat is waar Big Rosa. Ten eerste heb ik het gereedschap niet, ten tweede wil ik het risico niet nemen dat ik straks mijn frame weg kan gooien omdat ik het schroefdraad ver... ... heb. Even goed bedankt voor de slim shop tip.
Big Rosa, waarom maak je niet bekend waar je friettent is? Ik weet zeker dat er veel 'forum-fans' van je langs gaan komen (... friettent is een gok trouwens. Ik heb zeker niet al je postings gelezen dus weet 't niet zeker. Weet alleen dat je in de dienstverlening werkt en een frituur fan bent ...).
john

cyclingdutchman
Forum-lid

cyclingdutchman 17 feb 2006 03:33

Big Rosa,
Misschien moet je nog even afzien van het lichter maken van je Klein. Even bandenspanning flink omlaag en dan op racefietstempo fietsen... Zes kilo in 2 maanden, ik weet niet hoeveel 6 kg is van je totale gewicht maar het is best veel. Anderzijds, ik denk dat 6 kg afvallen in 2 maanden haalbaarder is dan je Klein 6 kg af laten vallen in 2 maanden...
Succes .

cyclingdutchman
Forum-lid

cyclingdutchman 17 feb 2006 11:10

Quoten: Origineel geplaatst door CyclingDutchman op 16 Februari 2006

Thanks, zat zelf ook aan iets dergelijks te denken. Goed dus om te horen dat jullie die XT trapas aanraden. Ik ga naar de FM en laat jullie weten wat het me heeft gekost.
john

Bij deze: ongeveer 17,50 (incl. montage). Geen XT helaas want niet op voorraad... Nu een BB-UN-25. Na even zoeken op de website van Shimano bleek is het onderdeel uit de Nexus C500 serie te zijn... De beste man (FM) heeft 26 jaar bij Shimano gewerkt en volgens hem was het een goede keus. Hij heeft in de fabriek gewerkt waar ze gemaakt worden dus wie ben ik om te zeggen dat een ander bottom bracket beter is.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 feb 2006 12:02

Arme stakker is je fietsenmaker. In zo'n Chinese fabriek is echt geen pretje om te werken. Ik hoop voor je dat je er nog 7000 km mee kan rijden, maar deze as is absoluut niet voor mtb'en gemaakt. Een stadsfiets is toch net even wat anders.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie