Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Triathlonstuur

christopher
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 aug 2005 00:58

christopher 12 feb 2006 00:13

Ik heb al zitten zoeken op triathlonstuur en tijdritstuur. Maar kan er nog niet zo veel over vinden. Ik ben in eerste instantie hardloper die vorig jaar begonnen is met fietsen. Ik wil in de toekomst duathlons en wellicht triathlons gaan doen. Ik zie in de triathlonreglementen dat er nogal veel net mag qua (opzet)stuur, zoals niet te ver uitsteken en de twee 'handgrepen' moeten gesloten zijn. Dus het vet coole tijdritstuur van Casran valt al af.
Mijn vraag is wat mag wel en wie heeft er een tip voor een goed opzetstuurtje van pak hem beet 100 euro (of ietsje meer)?

tribiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:52

tribiker 12 feb 2006 14:40

hallo, zolang jij gewoon normale triatlons of duatlons doet mag je met ieder stuur starten.alleen bij wedstrijden waar stayeren is toegestaan mag dat niet.dat zijn wedstrijden waar je je voor moet kwalificeren en een elitelicentie nodig hebt dus daar kom je als beginner zowiezo niet voor in aanmerking.
je kunt gewoon elk stuur kopen dat je wilt
groeten

ltdedition
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:39

ltdedition 04 apr 2006 00:13

Hmm..
twee soorten triatlons.. stayer en niet stayerwedstrijden. Beiden toegestaan voor beginners. Bij stayerwedstrijden mag je een opzetstuur gebruiken, maar mag dit opzetstuur niet voorbij je remhendels komen en moet je o.a. een traditioneel frame gebruiken.
bij niet stayerwedstrijden zijn alle sturen toegelaten.
Meeste tri's zijn tegenwoordig stayerwedstrijden, zeker de kortere afstadnen.
dit ter rechtzetting

Plaats reactie