poedercoating
Poedercoating is niet plaatselijk te repareren. De enige remedie is dof schuren (wel een risico of de coating pakt, en geaccepteerd wordt door de oude laag) maar liever nog laten (parel) stralen en overnieuw laten coaten. Zorg wel dat je een polyestercoating laat aanbrengen, i.v.m. de weersinvloeden. En de voorbehandeling (ontvetten) moet wel op het materiaal van jouw frame aangegepast worden. Er zijn vast wel coatingbedrijven bij jouw in de buurt, en meer als € 50,- mag dit niet kosten, het is namelijk geen moeite om jouw frame er even tussen te hangen (als er toevallig met het juiste poeder gecoat wordt). Laat wel het bracket en balhoofd afdoppen, anders komt daar poeder in en is de passing minder! Laat niet meer als 60- 70 micron coaten.
suc6
suc6
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Poedercoating is prima plaatselijk te repareren. Wat je nodig hebt is het originele poeder en een speciale aanmaakstift (poeder in de lakstift doen, schudden en bijtippen) werk prima een goede poedercoater moet je kunnen helpen. Alternatief is gewoon bijtippen mt een lakstift, werkt ook prima..
Gelukkig kun je het juiste poeder in elke winkel kopen(!) en het benader nooit dezelfde eigenschappen en kleur. Maar het is wel een lapmiddel. Snap dan dat ik € 50,- wil verdienen (gediplomeerd coater)
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
die 50 Euro is wel o.k. zijn alleen niet zoveel moderne frames die meer dan eenmalig een parelbehandeling doorstaan (ook met glasparels kun je door een lichtgewicht buis gaan). Poedercoating is prima en de vraag was of het te repareren is. Kun je natuurlijk meteen overspuiten maar dat doe je met een natlak frame ook niet als er een stuk lak afspringt.
P.s. ben geen poedercoater maar heb er wel jaren eentje draaiende gehouden en ja: voor 50 Euro kan het maar goed ontlakken, chromateren en coaten kost tijd en mag gerust wat meer kosten.
P.s. ben geen poedercoater maar heb er wel jaren eentje draaiende gehouden en ja: voor 50 Euro kan het maar goed ontlakken, chromateren en coaten kost tijd en mag gerust wat meer kosten.
Quoten: Origineel geplaatst door ceejee op 09 Februari 2006
Poedercoating is niet plaatselijk te repareren. De enige remedie is dof schuren (wel een risico of de coating pakt, en geaccepteerd wordt door de oude laag) maar liever nog laten (parel) stralen en overnieuw laten coaten. Zorg wel dat je een polyestercoating laat aanbrengen, i.v.m. de weersinvloeden. En de voorbehandeling (ontvetten) moet wel op het materiaal van jouw frame aangegepast worden. Er zijn vast wel coatingbedrijven bij jouw in de buurt, en meer als € 50,- mag dit niet kosten, het is namelijk geen moeite om jouw frame er even tussen te hangen (als er toevallig met het juiste poeder gecoat wordt). Laat wel het bracket en balhoofd afdoppen, anders komt daar poeder in en is de passing minder! Laat niet meer als 60- 70 micron coaten.
suc6
Poedercoating is niet plaatselijk te repareren. De enige remedie is dof schuren (wel een risico of de coating pakt, en geaccepteerd wordt door de oude laag) maar liever nog laten (parel) stralen en overnieuw laten coaten. Zorg wel dat je een polyestercoating laat aanbrengen, i.v.m. de weersinvloeden. En de voorbehandeling (ontvetten) moet wel op het materiaal van jouw frame aangegepast worden. Er zijn vast wel coatingbedrijven bij jouw in de buurt, en meer als € 50,- mag dit niet kosten, het is namelijk geen moeite om jouw frame er even tussen te hangen (als er toevallig met het juiste poeder gecoat wordt). Laat wel het bracket en balhoofd afdoppen, anders komt daar poeder in en is de passing minder! Laat niet meer als 60- 70 micron coaten.
suc6
Avaghon