Bora Ultra - Lightweights
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19 okt 2005 20:10
Ben er nog altijd niet uit welke carbonwielen ik ga nemen, nu twijfel ik tussen deze twee. Kan iemand de voor en nadelen van deze twee wielen opsommen. De Bora's kan ik krijgen voor 1900 €. Voor Lightweights heb ik nog niet geïnformeerd, maar zal nog wat duurder zijn vrees ik. Ook hoor ik dat ze moeilijk te krijgen zijn. En wat wegen ze in 20 spaak versie. Zijn die wielen eventueel tweedehands te krijgen en is dat dan te vertrouwen?
Dank bij voorbaat.
Dank bij voorbaat.
FOX
www.salden.nl zijn ze 1785 de bora's.
lightweight is lichter (200gram) en stijfer. waarschijnlijk bijna net zo aerodynamisch als bora. alleen weer een stukje duurder, niet repareerbaar, en je moet hem maar mooi vinden
lightweight is lichter (200gram) en stijfer. waarschijnlijk bijna net zo aerodynamisch als bora. alleen weer een stukje duurder, niet repareerbaar, en je moet hem maar mooi vinden
DM-LM-ORM
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Lightweight is lichter en stijver, wel iets minder aero. Bora ziet er wat meer P.I.M.P. uit, en kan door elke Campa dealer gerepareerd worden, Lightweight moet terug naar Duitsland. Met de LW's kan je echter jarenlang rondfietsen zonder er een slag in te krijgen of een spaak te breken, aangezien de naaf, spaken en velg een geheel vormen. Zolang je niet valt wielen zonder omkijken dus.
Zoek nog maar eens wat op dit forum, er is al heel wat over geschreven.
Zoek nog maar eens wat op dit forum, er is al heel wat over geschreven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19 okt 2005 20:10
Ja, maar dat zijn de Bora's en niet de Bora Ultra's
FOX
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door special fox op 08 Februari 2006
Ja, maar dat zijn de Bora's en niet de Bora Ultra's
Bijna geen verschil, alleen het "dynamic balancing" concept geloof ik, dus een dikkere spaak tegenover het ventiel(gat).
Ja, maar dat zijn de Bora's en niet de Bora Ultra's
Bijna geen verschil, alleen het "dynamic balancing" concept geloof ik, dus een dikkere spaak tegenover het ventiel(gat).
Lightweights zijn de ultieme racewielen! Zonder een kettingbreuk of extreme crash kunnen ze zonder problemen 80.000 km mee! Ze zijn licht, superstijf en bestand tegen rijders tot 120 kg! Grote voordeel is de crash garantie (bij onherstelbare schade kan er voor een gereduceerd bedrag een nieuw wiel geleverd worden) en de super service van Carbonsports
Bora's zijn goedkoper maar kwetsbaarder en reparatie is beperkt mogelijk: beschadiging van een velg is einde wiel (velg is bijna net zo duur als een kompleet wiel). Set is niet echt licht, behoorlijk opzichtig (smaak) en eigenlijk gericht op tijdritgebruik bovendien heb je met campa service te maken wat vaak garantie tot de drempel van de zaak betekend (en altijd te lang duurt).
Beide wielsets zijn top maar niet het enige op de markt: mijn favoriete lijstje hoogprofielwielen:
Lightweight Dierl & Overmayer (met campa naven), ADA wheels, Reynolds Stratus DV en dan pas de Bora's.
Bora's zijn goedkoper maar kwetsbaarder en reparatie is beperkt mogelijk: beschadiging van een velg is einde wiel (velg is bijna net zo duur als een kompleet wiel). Set is niet echt licht, behoorlijk opzichtig (smaak) en eigenlijk gericht op tijdritgebruik bovendien heb je met campa service te maken wat vaak garantie tot de drempel van de zaak betekend (en altijd te lang duurt).
Beide wielsets zijn top maar niet het enige op de markt: mijn favoriete lijstje hoogprofielwielen:
Lightweight Dierl & Overmayer (met campa naven), ADA wheels, Reynolds Stratus DV en dan pas de Bora's.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 Februari 2006
Quote: Origineel geplaatst door special fox op 08 Februari 2006
Ja, maar dat zijn de Bora's en niet de Bora Ultra's
Bijna geen verschil, alleen het "dynamic balancing" concept geloof ik, dus een dikkere spaak tegenover het ventiel(gat).
Hoi,
Daar ben ik nu echt niet van onder de indruk. Een plakje lood op de juiste plaats en da's ook opgelost.
Komt nog bij dat je met een lang ventiel rijdt. Is dat dan gebalanceerd?
Boras zijn fantastische wielen maar Lightweights zijn toch een klasse op zich.
Ciao,
Quote: Origineel geplaatst door special fox op 08 Februari 2006
Ja, maar dat zijn de Bora's en niet de Bora Ultra's
Bijna geen verschil, alleen het "dynamic balancing" concept geloof ik, dus een dikkere spaak tegenover het ventiel(gat).
Hoi,
Daar ben ik nu echt niet van onder de indruk. Een plakje lood op de juiste plaats en da's ook opgelost.
Komt nog bij dat je met een lang ventiel rijdt. Is dat dan gebalanceerd?
Boras zijn fantastische wielen maar Lightweights zijn toch een klasse op zich.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Bora's Duitsland @ S-Tech 1,5uur rijden ongeveer vanaaf A'dam,
Bora Ultra's € 1799,- anders salden goede optie? of kijk bij je dichtsbezijnde dealer misschien kan die een leuk prijsje ervan maken?
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 08 Februari 2006
Lightweights zijn de ultieme racewielen! Zonder een kettingbreuk of extreme crash kunnen ze zonder problemen 80.000 km mee! Ze zijn licht, superstijf en bestand tegen rijders tot 120 kg! Grote voordeel is de crash garantie (bij onherstelbare schade kan er voor een gereduceerd bedrag een nieuw wiel geleverd worden) en de super service van Carbonsports
Bora's zijn goedkoper maar kwetsbaarder en reparatie is beperkt mogelijk: beschadiging van een velg is einde wiel (velg is bijna net zo duur als een kompleet wiel). Set is niet echt licht, behoorlijk opzichtig (smaak) en eigenlijk gericht op tijdritgebruik bovendien heb je met campa service te maken wat vaak garantie tot de drempel van de zaak betekend (en altijd te lang duurt).
Beide wielsets zijn top maar niet het enige op de markt: mijn favoriete lijstje hoogprofielwielen:
Lightweight Dierl & Overmayer (met campa naven), ADA wheels, Reynolds Stratus DV en dan pas de Bora's.
Obermayer crash, valpartij garantie bij LW in hoevere weet ik niet volgens wat ik na lezen begrepen heb een 30 korting op nieuw set wielen bij onherstelbare schade, Klantvriendelijkheid is bij LW een feit
Bora Ultra's € 1799,- anders salden goede optie? of kijk bij je dichtsbezijnde dealer misschien kan die een leuk prijsje ervan maken?
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 08 Februari 2006
Lightweights zijn de ultieme racewielen! Zonder een kettingbreuk of extreme crash kunnen ze zonder problemen 80.000 km mee! Ze zijn licht, superstijf en bestand tegen rijders tot 120 kg! Grote voordeel is de crash garantie (bij onherstelbare schade kan er voor een gereduceerd bedrag een nieuw wiel geleverd worden) en de super service van Carbonsports
Bora's zijn goedkoper maar kwetsbaarder en reparatie is beperkt mogelijk: beschadiging van een velg is einde wiel (velg is bijna net zo duur als een kompleet wiel). Set is niet echt licht, behoorlijk opzichtig (smaak) en eigenlijk gericht op tijdritgebruik bovendien heb je met campa service te maken wat vaak garantie tot de drempel van de zaak betekend (en altijd te lang duurt).
Beide wielsets zijn top maar niet het enige op de markt: mijn favoriete lijstje hoogprofielwielen:
Lightweight Dierl & Overmayer (met campa naven), ADA wheels, Reynolds Stratus DV en dan pas de Bora's.
Obermayer crash, valpartij garantie bij LW in hoevere weet ik niet volgens wat ik na lezen begrepen heb een 30 korting op nieuw set wielen bij onherstelbare schade, Klantvriendelijkheid is bij LW een feit
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 09 Februari 2006
Of hier voor €1699.
2005 model
Of hier voor €1699.
2005 model
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 09 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 09 Februari 2006Of hier voor €1699.
2005 model
Maar misschien is het wel een interessante optie, want zoals hierboven al aangegeven is er weingig verschil met de Ultra.
Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 09 Februari 2006Of hier voor €1699.
2005 model
Maar misschien is het wel een interessante optie, want zoals hierboven al aangegeven is er weingig verschil met de Ultra.