Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton Tempest II carbon - Campagnolo Bor

specialfox
Forum-lid

specialfox 05 feb 2006 15:50

Ik ben van plan carbonwielen aan te schaffen voor tubes. Ik ben welliswaar maar wielertoerist maar ik zie graag mooi materiaal. Rijdt op Trek madone 5.9 in roodgrijs. Na veel zoekwerk kom ik uit op Campagnolo Bora  Ultra en Easton tempest II carbon. Uit de testen komen de Easton wielen er beter uit, meer aerodinanisch, sterker, geen gewichtslimiet( weeg toch 86 kg).
Kan iemand mij helpen om mij in deze moeilijke keuze te laten beslissen.
Dank bij voorbaat, en dan nogiets, welke tubes zou je een toerist aanraden, ikzelf kwam op Continental Compition en Vittoria open corsa CX.
FOX

mensma
Forum-lid

mensma 05 feb 2006 16:05

Had TS-Biker niet nogal wat problemen gehad met die Eastons?!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2006 16:16

Met 86 kg lijkt me die Zipp velg echt geen goed idee. (in Easton Tempest 2 zit een zipp velg). Er scheuren bij lichtere mensen al zoveel zipp velgen, dat met jouw gewicht vragen om problemen is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid

sharkman 05 feb 2006 18:28

De eastons hebben goede naven maar als totaal kunnen ze niet in de schaduw van bora's staan.... (die op hun beurt weer niet tegen lightweights opkunnen)

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 06 feb 2006 05:49

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 05 Februari 2006

De eastons hebben goede naven maar als totaal kunnen ze niet in de schaduw van bora's staan.... (die op hun beurt weer niet tegen lightweights opkunnen)

Hallo,
Er zijn ook nog de Corima Aeros b.v. Laat je niet weerhouden door het geel van de decals, da's er zo af.
Persoonlijk vind ik het uitstekende wielen (de Ulle ook als 't wat uitmaakt), prima afgewerkt en als ik goed ingelicht ben kan je ze mits een kredietkaart via de site van Corima gelijk binnenhalen.
Wat tubes aangaat: Veloflex is een aanrader. Conti, Vittoria CX ook prima. Tufo zo ik vermijden tenzij je pistewerk doet.
Gebruik in samenhang met carbonvelgen best Vittoria Mastik ne lijm.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

hans
Forum-lid

hans 06 feb 2006 11:55

ik zou juist wel voor tufo's gaan met sealant (zorgt er voor dat een klein gaatje vanzelf dichtgaat).
De rolweerstand en gewicht zijn wel duidelijk minder dan de eerder genoemde modellen maar met een tube lekrijden is nu eenmaal geen pretje.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Plaats reactie