Pagina 1 van 3
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 04 feb 2006 12:52
door motta
wat te denken van de wielentest in Le Cycle ?
le_cycle_roues.doc
ze hebben de wielen zijdelings belast met een gewicht van 10 kg en de verplaatsing gemeten om zo een idee van de zijdelingse stijfheid te krijgen, dit zowel voor voor- en achterwiel. Bij de voorwielen denk ik dat het weinig uitmaakt of je links of rechts belast, bij de achterwielen zou ik denken dat er wel een verschil zou kunnen zijn. Ik kan me ook voorstellen dat de verplaatsing wisselt naargelang je tussen 2 spaken of ter hoogte van een spaak belast bij wielen met weinig spaken.
En nu wat over de resultaten
* bij de meeste wielen is de stijfheid van de achterwielen (avg 1.73mm) groter dan die van de voorwielen (avg 2.31mm)
* bij de top3 zit zowel de relatief zware Easton Vista (1840g, 1,6 mm V, 1,3 mm A) als de super lichte LightWeight Standard (1130g, 1,8 mm V, 1,4 mm A); Bontrager Aero X Lite is de 3de (1815g, 1.7mm V, 1.6mm A)
* de andere Easton wielen komen er minder goed uit ondanks hun goeie reputatie
-) Vista SL (1795g, 3,2 mm, 1,4 mm)
-) Circuit (1775, 2,8 mm, 3,1 mm) de minste van een eigen selectie van 55
* bij Campa lijkt de logica ook zoek : bij de G3's scoort de Zonda (1655g, 2,1 mm V, 1,3 mm A) beter dan de Eurus (1570g, 2mm V, 2.2 mm A), de Neutron (1595g, 2mm V, 2mm A) doet het wel beter dan de Proton (1695g, 2,8 mm V, 1,7 mm A)
Motta
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 04 feb 2006 20:19
door damocles
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 04 Februari 2006
wat te denken van de wielentest in Le Cycle ?le_cycle_roues.docze hebben de wielen zijdelings belast met een gewicht van 10 kg en de verplaatsing gemeten om zo een idee van de zijdelingse stijfheid te krijgen, dit zowel voor voor- en achterwiel. Bij de voorwielen denk ik dat het weinig uitmaakt of je links of rechts belast, bij de achterwielen zou ik denken dat er wel een verschil zou kunnen zijn. Ik kan me ook voorstellen dat de verplaatsing wisselt naargelang je tussen 2 spaken of ter hoogte van een spaak belast bij wielen met weinig spaken.En nu wat over de resultaten* bij de meeste wielen is de stijfheid van de achterwielen (avg 1.73mm) groter dan die van de voorwielen (avg 2.31mm)* bij de top3 zit zowel de relatief zware Easton Vista (1840g, 1,6 mm V, 1,3 mm A) als de super lichte LightWeight Standard (1130g, 1,8 mm V, 1,4 mm A); Bontrager Aero X Lite is de 3de (1815g, 1.7mm V, 1.6mm A)* de andere Easton wielen komen er minder goed uit ondanks hun goeie reputatie -) Vista SL (1795g, 3,2 mm, 1,4 mm) -) Circuit (1775, 2,8 mm, 3,1 mm) de minste van een eigen selectie van 55* bij Campa lijkt de logica ook zoek : bij de G3's scoort de Zonda (1655g, 2,1 mm V, 1,3 mm A) beter dan de Eurus (1570g, 2mm V, 2.2 mm A), de Neutron (1595g, 2mm V, 2mm A) doet het wel beter dan de Proton (1695g, 2,8 mm V, 1,7 mm A)Motta
thanks Motta, heel leuke link!
Ook interessant is de vergelijking campa versus fulcrum, het is duidelijk dat ze neven zijn van elkaar, alhoewel fulcrum lichtjes slechtere resultaten neerzet.
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 04 feb 2006 22:01
door motta
ik heb die test in een Eurus vs Fulcrum 1 vs Orion discussie op het WW forum gevonden
motta
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 04 feb 2006 23:09
door fdegrove
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 04 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 04 Februari 2006
wat te denken van de wielentest in Le Cycle ?le_cycle_roues.docze hebben de wielen zijdelings belast met een gewicht van 10 kg en de verplaatsing gemeten om zo een idee van de zijdelingse stijfheid te krijgen, dit zowel voor voor- en achterwiel. Bij de voorwielen denk ik dat het weinig uitmaakt of je links of rechts belast, bij de achterwielen zou ik denken dat er wel een verschil zou kunnen zijn. Ik kan me ook voorstellen dat de verplaatsing wisselt naargelang je tussen 2 spaken of ter hoogte van een spaak belast bij wielen met weinig spaken.En nu wat over de resultaten* bij de meeste wielen is de stijfheid van de achterwielen (avg 1.73mm) groter dan die van de voorwielen (avg 2.31mm)* bij de top3 zit zowel de relatief zware Easton Vista (1840g, 1,6 mm V, 1,3 mm A) als de super lichte LightWeight Standard (1130g, 1,8 mm V, 1,4 mm A); Bontrager Aero X Lite is de 3de (1815g, 1.7mm V, 1.6mm A)* de andere Easton wielen komen er minder goed uit ondanks hun goeie reputatie -) Vista SL (1795g, 3,2 mm, 1,4 mm) -) Circuit (1775, 2,8 mm, 3,1 mm) de minste van een eigen selectie van 55* bij Campa lijkt de logica ook zoek : bij de G3's scoort de Zonda (1655g, 2,1 mm V, 1,3 mm A) beter dan de Eurus (1570g, 2mm V, 2.2 mm A), de Neutron (1595g, 2mm V, 2mm A) doet het wel beter dan de Proton (1695g, 2,8 mm V, 1,7 mm A)Motta
thanks Motta, heel leuke link!
Ook interessant is de vergelijking campa versus fulcrum, het is duidelijk dat ze neven zijn van elkaar, alhoewel fulcrum lichtjes slechtere resultaten neerzet.
Logisch als je weet dat Campa de bevindingen van Fulcrum uit 2005 gebruikt heeft om zijn wielen op te waarderen voor 2006.....
Wat die test zelf betreft vind ik persoonlijk nogal eenzijdig. Beter dan niks uiteraard .
Ciao,
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 15:35
door diogenes
Als je 18MB schijfruimte hebt, staat hier de hele test. Iemand heeft het complete artikel online gezet:
http://storeandserve.com/download/49515 ... 5.pdf.html
Gr, Diogenes
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 16:09
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 09 Februari 2006
Als je 18MB schijfruimte hebt, staat hier de hele test. Iemand heeft het complete artikel online gezet:
http://storeandserve.com/download/49515 ... 5.pdf.html
Gr, Diogenes
Ah, bedankt voor de link, is een stuk betere kwaliteit dan dat Word document wat ik had.
Ennuh, 18MB moet een ieder toch wel hebben? De tijd van "640K ought to be enough for anybody" is toch wel erg ver achter ons hoor...
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 17:12
door diogenes
Ik bedoelde meer: als je nog 18 MB schijfruimte OVER* hebt. ...
Gr, Diogenes
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 17:39
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 09 Februari 2006
Ik bedoelde meer: als je nog 18 MB schijfruimte OVER* hebt. ...
Gr, Diogenes
Ja, bedoelde ik ook eigenlijk...
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 17:51
door daniel1975
Quote: De tijd van "640K ought to be enough for anybody" is toch wel erg ver achter ons hoor...
Hmm, dat was het lagere geheugen op de eerste pc's. Met veel moeite kon je via himem.sys de volledige 1 megabite tot je beschikking krijgen, whoeeeiiiiii!!!!
Wat heb ik vaak lopen klooien om zoveel mogelijk drivers in het hogere geheugen te krijgen, zodat mijn spelletjes wilden starten....
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 18:00
door diogenes
Je bedoelt waarschijnlijk QEMM (Extended memory Manager)? Ik heb ook nog alles in DOS geleerd.
Bill Gates is trouwens degene die je dankbaar moet zijn voor die geheugenlimiet. (zelf ontkent hij dat, trouwens):
In 1981, Bill Gates said that "640 k ought to be enough for anyone"
http://www.faktoider.nu/640kb_eng.html
Gr, Diogenes
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 18:03
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 09 Februari 2006
Hmm, dat was het lagere geheugen op de eerste pc's. Met veel moeite kon je via himem.sys de volledige 1 megabite tot je beschikking krijgen, whoeeeiiiiii!!!!
Wat heb ik vaak lopen klooien om zoveel mogelijk drivers in het hogere geheugen te krijgen, zodat mijn spelletjes wilden starten....
Lol!! Ja, daar zat ik destijds ook mee te kloten, van die "HIMEM" regeltjes toevoegen in je config.sys. Kon er nooit verschil van merken eigenlijk, maar het ging om het idee...
Nog ziets... "doublespace"!! (snap dat nog steeds niet trouwens)
wielentest Le Cycle
Geplaatst: 09 feb 2006 23:18
door daniel1975
Nee, QEMM is van na de himem.sys tijd.
Himem werkte wel degelijk. Er was een code waarme je je geheugenvulling kon oproepen en het beschikbaar basisgeheugen.
Doublespace was een compressieprogramma. Het pretendeerde een verdubbeling van de schijfruimte, maar het was puur softwarematig. Een ZIP-file van 1mb bijvoorbeeld nam dan gewoon 2mb in, daar kon de software niks meer mee.