Rotor Q-ring
Ik heb ze even geprobeerd op de laatste BikeMotion. In de eerste plaats zien ze er werkelijk uniek uit. Niets dat er op lijkt, one of a kind. Daarnaast voelde je al duidelijk verschil met een gewoon cranckstel. Je voelt dat je trapbeweging ronder is, dat het dode punt kleiner is, vooral tijdens het klimmen. Qua doodpunt gevoel zit het precies tussen een gewoon cranckstel en een echte Rotorcranck. Misschien voel jij echter weinig verschil? Je zou ze eens ergens moeten proberen, of anders gewoon kopen voor de excusieve look natuurlijk.
Niet alleen 'mooi weer' ervaringen, maar ook ervaringen in modder ivm. chainsuck (voor m'n MTB).
Voor op de weg maakt dat natuurlijk minder uit.
En ook graag objectieve metingen op b.v. test parcours. Ben je inderdaad sneller rond gegaan ? Traptje je voordien ook mooi rond ? Of was je voordien alleen maar naar beneden aan het trappen ?
Want 'droogfietsen' op een beurs kan snel en 'ronder' aanvoelen, maar is het in de praktijk ook effectiever en sneller ?
Soms zit ik bewust ook te trekken aan de pedalen, maar bij de Qrings krijg je dus nu bij de opgaande beweging een kleinere vertanding (vanaf het nderste Dode Punt), daar waar mijn 'trekkracht' wel eens het grootst kon zijn. Dit moet dus weer gecompenseert worden door de 'duw' beweging naar onderen, waar de vertanding groter wordt. Dus de vraag is of je effectief wel iets wint ?
Voor op de weg maakt dat natuurlijk minder uit.
En ook graag objectieve metingen op b.v. test parcours. Ben je inderdaad sneller rond gegaan ? Traptje je voordien ook mooi rond ? Of was je voordien alleen maar naar beneden aan het trappen ?
Want 'droogfietsen' op een beurs kan snel en 'ronder' aanvoelen, maar is het in de praktijk ook effectiever en sneller ?
Soms zit ik bewust ook te trekken aan de pedalen, maar bij de Qrings krijg je dus nu bij de opgaande beweging een kleinere vertanding (vanaf het nderste Dode Punt), daar waar mijn 'trekkracht' wel eens het grootst kon zijn. Dit moet dus weer gecompenseert worden door de 'duw' beweging naar onderen, waar de vertanding groter wordt. Dus de vraag is of je effectief wel iets wint ?
Quoten: Origineel geplaatst door MTB-biker op 27 Januari 2006
Niet alleen 'mooi weer' ervaringen, maar ook ervaringen in modder ivm. chainsuck (voor m'n MTB).
Voor op de weg maakt dat natuurlijk minder uit.
En ook graag objectieve metingen op b.v. test parcours. Ben je inderdaad sneller rond gegaan ? Traptje je voordien ook mooi rond ? Of was je voordien alleen maar naar beneden aan het trappen ?
Want 'droogfietsen' op een beurs kan snel en 'ronder' aanvoelen, maar is het in de praktijk ook effectiever en sneller ?
Soms zit ik bewust ook te trekken aan de pedalen, maar bij de Qrings krijg je dus nu bij de opgaande beweging een kleinere vertanding (vanaf het nderste Dode Punt), daar waar mijn 'trekkracht' wel eens het grootst kon zijn. Dit moet dus weer gecompenseert worden door de 'duw' beweging naar onderen, waar de vertanding groter wordt. Dus de vraag is of je effectief wel iets wint ?
Dit klopt niet. Als je met je been omhoog gaat, ga je met je andere naar beneden, en heb je dus wel de maximale arm.
Niet alleen 'mooi weer' ervaringen, maar ook ervaringen in modder ivm. chainsuck (voor m'n MTB).
Voor op de weg maakt dat natuurlijk minder uit.
En ook graag objectieve metingen op b.v. test parcours. Ben je inderdaad sneller rond gegaan ? Traptje je voordien ook mooi rond ? Of was je voordien alleen maar naar beneden aan het trappen ?
Want 'droogfietsen' op een beurs kan snel en 'ronder' aanvoelen, maar is het in de praktijk ook effectiever en sneller ?
Soms zit ik bewust ook te trekken aan de pedalen, maar bij de Qrings krijg je dus nu bij de opgaande beweging een kleinere vertanding (vanaf het nderste Dode Punt), daar waar mijn 'trekkracht' wel eens het grootst kon zijn. Dit moet dus weer gecompenseert worden door de 'duw' beweging naar onderen, waar de vertanding groter wordt. Dus de vraag is of je effectief wel iets wint ?
Dit klopt niet. Als je met je been omhoog gaat, ga je met je andere naar beneden, en heb je dus wel de maximale arm.
Verhaal klopt idd niet. Het enige verschil is dat de Rotor een iets kleiner dood punt heeft. Daar zit het voordeel. Theorieen over kracht en de vertandingen waarover de kracht wordt verdeeld, laten in werkelijkheid geen verschil zien.
heb prijzen gevonden op
http://www.pureendurance.net/rotor_q_rings
is niet echt goedkoop:
200 voor een set, goedkoopste blad los 42, duurste 132
(dollar prijzen)
http://www.pureendurance.net/rotor_q_rings
is niet echt goedkoop:
200 voor een set, goedkoopste blad los 42, duurste 132
(dollar prijzen)
Experiment with your bike to get the best biking experience!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Februari 2006
Vind ik nog steeds wel erg veel geld voor een setje bladen. Productie kosten zijn echt niet veel hoger dan andere bladen, enkel de vreesmachine iets anders instellen.
Klopt, maar als je ziet wat de ovale tandwielen van de CSC mannen kosten, valt dit nog mee. Bij de CSC jongens geldt hetzelfde. De frees moet anders geprogrammeerd worden, meer niet...En die set bladen is aanzienlijk duurder (Franse makelij, dacht van 250 euro per set)
Vind ik nog steeds wel erg veel geld voor een setje bladen. Productie kosten zijn echt niet veel hoger dan andere bladen, enkel de vreesmachine iets anders instellen.
Klopt, maar als je ziet wat de ovale tandwielen van de CSC mannen kosten, valt dit nog mee. Bij de CSC jongens geldt hetzelfde. De frees moet anders geprogrammeerd worden, meer niet...En die set bladen is aanzienlijk duurder (Franse makelij, dacht van 250 euro per set)