Conti GP4000 versus Rubbino
Fietsers,
Zo te zien op het forum rijd er toch wel een groot gedeelte (vooral toerfietsers) op Conti GP3000 of Conti GP4000 en de Vittoria Rubbino.Maar als je de prijzen naast elkaar zet, ongeveer 35 euro ten op zichte van 10 Euro, wat is dan de bester keuze? Voor de prijs van een setje GP4000 banden koop je met een beetje geluk 3 setjes Rubbino's.
Wat zou jullie keuze zijn als TOERRIJDER?
Laat maar weer komen die antwoorden en suggesties
Be greeted,Eric.
Zo te zien op het forum rijd er toch wel een groot gedeelte (vooral toerfietsers) op Conti GP3000 of Conti GP4000 en de Vittoria Rubbino.Maar als je de prijzen naast elkaar zet, ongeveer 35 euro ten op zichte van 10 Euro, wat is dan de bester keuze? Voor de prijs van een setje GP4000 banden koop je met een beetje geluk 3 setjes Rubbino's.
Wat zou jullie keuze zijn als TOERRIJDER?
Laat maar weer komen die antwoorden en suggesties
Be greeted,Eric.
---- Think ahead, Cycling forward. ----
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Als je als toerrijder niet veel geeft om gewicht en rolweerstand zou ik lekker het geld in eigen zak steken en de Rubino's nemen. Wellicht zijn de GP's nog lekbestendiger, maar de Rubino's gaan ook zeker niet snel lek en gaan behoorlijk lang mee, langer dan GP denk ik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44
Ik heb nu zo'n 1800 km gefietst op mijn [allereerste] set Rubino's en ik vind ze er al een tijdje [na ongeveer 1300 km] vrij hoekig uitzien. En dat vond ik vrij snel. GP4000's heb ik geen ervaring mee. Maar Rubino's zijn natuurlijk wel weer een stuk goedkoper. Als toerrijder voor Rubino's gaan?
Mijn fiets is bezeten!
ik rijd ook op rubino's heb ook op supersonic gereden.
Rubino is gewoon een voordelig bandje, maar mijn gevoel zegt me dat ie inderdaad toch snel slijt ( hoekig) maar niet snel lek. en de wegligging is volgens mij ook niet optimaal. Maar ik heb te weining ervaring met andere banden om daar nu een uitspraak over te doen .
Rubino is gewoon een voordelig bandje, maar mijn gevoel zegt me dat ie inderdaad toch snel slijt ( hoekig) maar niet snel lek. en de wegligging is volgens mij ook niet optimaal. Maar ik heb te weining ervaring met andere banden om daar nu een uitspraak over te doen .
Rubino heb ik nog nooit mee gereden, wel al jarne met vittoria corsa's. Zeer tevreden over. Tijdje geleden via internet Fir Antara 2de hands gekocht met daarop GP 4000........Niet mijn banden, zal vast wel minder lekgevoelig zijn, maar in de bochten zeer zeker minder houvast. Twee keer mee onderuit.... daarvoor jarenlang niet gevallen. Geen prettig gevoel dus bij deze banden. En dat lag niet aan het weer.
Mijn tip is dan ook zeker niet de GP4000. Dit ondanks alle jubelverhalen over de GP4000 ben ik een echte Vittoriafan waar ik overigens ook weinig lek mee rijd.
Gr. Ron
Mijn tip is dan ook zeker niet de GP4000. Dit ondanks alle jubelverhalen over de GP4000 ben ik een echte Vittoriafan waar ik overigens ook weinig lek mee rijd.
Gr. Ron
Ik zou voor alles gaan behalve de Rubbino's.Heb jarenlang, uit kostenoverwegingen Rubbino's gereden. Meestal reed ik dan toch een stuk of 5 a 6 keer per jaar lek.Ben toen overgegaan op de Armadillo's. Sindsdien nooit meer lek gereden.Vorig jaar een nieuwe fiets gekregen, vergeten de FM te vertellen welke buitenbanden erom heen moesten, weer Rubbino's. Bij de 1ste beste toerrit, je raad het al, Lek!Meteen weer overgegaan op de Armadillo's. Die banden zijn echt niet lek te krijgen.
tjsa, de armadillo's zijn nu eenmaal de meest lekbestendige banden ooit gemaakt en zijn bovendien super duurzaam
Doet niets af van het feit dat Rubino's prima banden zijn, ik heb er vorig jaar in het voorjaar met veel plezier kilometers op gemaakt. en toen de wedstrijden in zicht kwamen overgestapt op schwalbe stelvio's.
Grootste nadeel van de rubino's is de beperkte grip in natte omstandigheden.
Iemand die een paar keer per week zn rondjes maakt met een gemiddelde van rond de 30 zou ik gewoon een rubino of dergelijke aanraden. Dan kan je altijd nog voor die dagen "waar het moet gebeuren' een duurder type band monteren.
de woonplaats heeft trouwens ook heel veel invloed op je lekke banden, en als je naar de naam AMSTERDAM kijk vermoed ik dat ie in een stedelijke omgeving woont en daardoor groter kans heeft op rotzooi op de weg.
Doet niets af van het feit dat Rubino's prima banden zijn, ik heb er vorig jaar in het voorjaar met veel plezier kilometers op gemaakt. en toen de wedstrijden in zicht kwamen overgestapt op schwalbe stelvio's.
Grootste nadeel van de rubino's is de beperkte grip in natte omstandigheden.
Iemand die een paar keer per week zn rondjes maakt met een gemiddelde van rond de 30 zou ik gewoon een rubino of dergelijke aanraden. Dan kan je altijd nog voor die dagen "waar het moet gebeuren' een duurder type band monteren.
de woonplaats heeft trouwens ook heel veel invloed op je lekke banden, en als je naar de naam AMSTERDAM kijk vermoed ik dat ie in een stedelijke omgeving woont en daardoor groter kans heeft op rotzooi op de weg.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 27 Januari 2006
de woonplaats heeft trouwens ook heel veel invloed op je lekke banden, en als je naar de naam AMSTERDAM kijk vermoed ik dat ie in een stedelijke omgeving woont en daardoor groter kans heeft op rotzooi op de weg.
Hoewel ik vaak door Amsterdam rij (woon/werk), heb ik slechts een keer in Amsterdam een lekke band gehad. Ik vermoed dat in de stad de kans op lekke banden minder groot is, omdat de weg regelmatig wordt schoongemaakt. Mijn meeste lekke banden heb ik gekregen in de duinen of tijdens de toerritten.
de woonplaats heeft trouwens ook heel veel invloed op je lekke banden, en als je naar de naam AMSTERDAM kijk vermoed ik dat ie in een stedelijke omgeving woont en daardoor groter kans heeft op rotzooi op de weg.
Hoewel ik vaak door Amsterdam rij (woon/werk), heb ik slechts een keer in Amsterdam een lekke band gehad. Ik vermoed dat in de stad de kans op lekke banden minder groot is, omdat de weg regelmatig wordt schoongemaakt. Mijn meeste lekke banden heb ik gekregen in de duinen of tijdens de toerritten.
- martijntijn
- Forum-lid
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
- Locatie: Dordrecht
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 27 Januari 2006
ik rijd ook op rubino's heb ook op supersonic gereden.
Rubino is gewoon een voordelig bandje, maar mijn gevoel zegt me dat ie inderdaad toch snel slijt ( hoekig) maar niet snel lek. en de wegligging is volgens mij ook niet optimaal. Maar ik heb te weining ervaring met andere banden om daar nu een uitspraak over te doen .
hoe vond je de supersonic's rijden? rijdt je echt zo snel lek met deze bandjes? hoeveel kilometer heb je er mee gereden voor ze op waren?
ik rijd ook op rubino's heb ook op supersonic gereden.
Rubino is gewoon een voordelig bandje, maar mijn gevoel zegt me dat ie inderdaad toch snel slijt ( hoekig) maar niet snel lek. en de wegligging is volgens mij ook niet optimaal. Maar ik heb te weining ervaring met andere banden om daar nu een uitspraak over te doen .
hoe vond je de supersonic's rijden? rijdt je echt zo snel lek met deze bandjes? hoeveel kilometer heb je er mee gereden voor ze op waren?
Quoten: Origineel geplaatst door krommenek op 26 Januari 2006
Fietsers,
Zo te zien op het forum rijd er toch wel een groot gedeelte (vooral toerfietsers) op Conti GP3000 of Conti GP4000 en de Vittoria Rubbino.
Ik rijd wedstrijden op de GP3000's goede ligging en slijt niet snel vindt ik persoonlijk, ja wat kan ik er nog meer overzeggen, ben er gewoon tevreden over.
Fietsers,
Zo te zien op het forum rijd er toch wel een groot gedeelte (vooral toerfietsers) op Conti GP3000 of Conti GP4000 en de Vittoria Rubbino.
Ik rijd wedstrijden op de GP3000's goede ligging en slijt niet snel vindt ik persoonlijk, ja wat kan ik er nog meer overzeggen, ben er gewoon tevreden over.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door martijntijn op 27 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 27 Januari 2006
ik rijd ook op rubino's heb ook op supersonic gereden.
Rubino is gewoon een voordelig bandje, maar mijn gevoel zegt me dat ie inderdaad toch snel slijt ( hoekig) maar niet snel lek. en de wegligging is volgens mij ook niet optimaal. Maar ik heb te weining ervaring met andere banden om daar nu een uitspraak over te doen .
hoe vond je de supersonic's rijden? rijdt je echt zo snel lek met deze bandjes? hoeveel kilometer heb je er mee gereden voor ze op waren?
ik heb er zo'n 1200 km geloof ik op gereden en waren niet op maar wel erg vlak. Ze lopen erg mooi als je ze hard oppompt en maken een mooi geluid ook. Ik vond het een lekker snel bandje.
1 keer lek gereden met die band, omdat een stukje glas in zat, wat door elke band zou zijn gegaan.
Dus mijn ervaring is positief, maar vrij prijzig. betaalde teon dacht 35 euro ofzo, corsa kan je kopen voor rond de de 22-24 euro.. en zoals ik het hoor lijken die beter te rijden ( nog geen ervaring)
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 27 Januari 2006
ik rijd ook op rubino's heb ook op supersonic gereden.
Rubino is gewoon een voordelig bandje, maar mijn gevoel zegt me dat ie inderdaad toch snel slijt ( hoekig) maar niet snel lek. en de wegligging is volgens mij ook niet optimaal. Maar ik heb te weining ervaring met andere banden om daar nu een uitspraak over te doen .
hoe vond je de supersonic's rijden? rijdt je echt zo snel lek met deze bandjes? hoeveel kilometer heb je er mee gereden voor ze op waren?
ik heb er zo'n 1200 km geloof ik op gereden en waren niet op maar wel erg vlak. Ze lopen erg mooi als je ze hard oppompt en maken een mooi geluid ook. Ik vond het een lekker snel bandje.
1 keer lek gereden met die band, omdat een stukje glas in zat, wat door elke band zou zijn gegaan.
Dus mijn ervaring is positief, maar vrij prijzig. betaalde teon dacht 35 euro ofzo, corsa kan je kopen voor rond de de 22-24 euro.. en zoals ik het hoor lijken die beter te rijden ( nog geen ervaring)
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Ik rijd met Rubino's. Ik doe er ongeveer 5000km mee en aan 2500km wordt mijn voorband achterband en omgekeerd. Ik heb er nog nooit lek mee gereden en ben er dan ook zeer tevreden van. de grip vind ik ook goed, al zou die wat beter mogen.
Excuse me while I kiss the sky