Ritchey WCS aluminium: wil je nog lichter dan gaat het heel veel centjes kosten.
En pas op met zadels: een racezadel zit echt niet fijn op een atb! Denk bijv aan een Selle Italia SLR XC (180gr)
Keuze onderdelen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40494
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Ritchey WCS inderdaad of toch de Thomson zadelpen en evt. stuurpen i.c.m. een ander stuur. Je kan ook een stuurpen en stuur van Syntace monteren i.c.m. een Thomson of Tune zadelpen. Goed en licht!
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je kan waarschijnlijk op andere plekken veel meer gewicht besparen.
Cassete nu 11-32/34, Dura Ace 12-27
Crankstel is ook altijd zwaar en kan dus veel gewicht weg
Wielen en banden valt veel weg te schaven, maar je moet wel oppassen dat je niet te veel concessies doet aan dingen als duurzaamheid, sterkte en lek bestendigheid.
Cassete nu 11-32/34, Dura Ace 12-27
Crankstel is ook altijd zwaar en kan dus veel gewicht weg
Wielen en banden valt veel weg te schaven, maar je moet wel oppassen dat je niet te veel concessies doet aan dingen als duurzaamheid, sterkte en lek bestendigheid.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 Januari 2006
Je kan waarschijnlijk op andere plekken veel meer gewicht besparen.
Cassete nu 11-32/34, Dura Ace 12-27
Crankstel is ook altijd zwaar en kan dus veel gewicht weg
Wielen en banden valt veel weg te schaven, maar je moet wel oppassen dat je niet te veel concessies doet aan dingen als duurzaamheid, sterkte en lek bestendigheid.
Als we dan toch bezig zijn; Pace voorvork (je wilde immers op het strand gaan rijden).
Je kan waarschijnlijk op andere plekken veel meer gewicht besparen.
Cassete nu 11-32/34, Dura Ace 12-27
Crankstel is ook altijd zwaar en kan dus veel gewicht weg
Wielen en banden valt veel weg te schaven, maar je moet wel oppassen dat je niet te veel concessies doet aan dingen als duurzaamheid, sterkte en lek bestendigheid.
Als we dan toch bezig zijn; Pace voorvork (je wilde immers op het strand gaan rijden).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Waarom haal je de 22 eraf en laat je 11-34 zitten? Ik vind persoonlijk 11-32 cassetes al vreselijk. Op een single-track gaat allemaal prima, maar als het gewoon door stoempen wordt heb je nooit het tandje bij je waar je op wilt rijden. Daarom voor mij altijd 12-25 of 12-27. Die 22 zit er bij mij op omdat ik de winst van het eraf draaien niet waard vind dat ik dan moet afstappen tijdens een toertocht omdat m'n voorganger zonodig wil genieten van z'n 22-34.
Als je toch 2x9 wilt gaan rijden kan je beter een crankstel kopen wat hiervoor gemaakt is, scheelt je behoorlijk in Q-factor en een beetje in gewicht.
Als je toch 2x9 wilt gaan rijden kan je beter een crankstel kopen wat hiervoor gemaakt is, scheelt je behoorlijk in Q-factor en een beetje in gewicht.
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 26 Januari 2006
Oke bedankt ,ik denk dat het het volgende gaat worden:
Selle Italia SLRxc zadel.
Thomson zadelpen en stuurpen, stuur een ritchey of syntace.
Crankstel is nu van Bontrager wordt denk ik een geheel XT en laat gelijk het derde binnenblad verwijderen 22 tands want die gebruik ik echt nooit!
Wielen zijn de Rolff dolomite, zijn als superlicht ik denk dat ik dat ook zo houd.
Remmen zijn nu Avid 3 wordt Avid 7
Banden nu Bontrager revolver wordt denk ik Michelin omdat die de kleur grijs in z,n progamma heeft of misschien dat er nog andere merken zijn met kleuren schema's voor mtb banden.
Cassette is LX 11-34 laat het voorlopig zo.
Thanks!
PS: Pace voorvork hmmm , heb je de prijzen gezien!!!! koop ik 6 camelen en 4 vrouwen voor in het midden oosten.
Goeie keuze Big Rosa. Ik heb jaren een Thomson zadelpen gehad, dit is echt een set en forget ding. Tegenwoordig rijd ik met een Tune en die bevalt ook prima. De stuurpen van Thomson wordt gebruikt door R Time/Epic je zou hem eens kunnen vragen hoe die bevalt (ik vind hem prachtig).
Ik kan je uit eigen ervaring de Dura Flite van Syntace aanbevelen. Die bevalt me erg goed. Niet in de laatste plaats vanwege het feit dat het stuur 9 graden naar binnen gebogen is wat erg lekker zit.
Als je een duplo overweegt (of gewoon twee bladen voor) is het gebruikelijk om de combinatie 29 - 44 te monteren. Achter kun je in Nederland volstaan met 12-25 of 27 (ultegra). Ik rijd zelf met 12 - 27 in Nederland Belgie (Vlaanderen / Vlaams Brabant). Voor de ardennen en serieus klimwerk in het buitenland monteer ik een 11-34 (XTR).
Een vriend van me reed vorig jaar de GRG en Cristalp op een 29 - 44 (en haalde de Top 10 in de GRG op de 160 km)
Oke bedankt ,ik denk dat het het volgende gaat worden:
Selle Italia SLRxc zadel.
Thomson zadelpen en stuurpen, stuur een ritchey of syntace.
Crankstel is nu van Bontrager wordt denk ik een geheel XT en laat gelijk het derde binnenblad verwijderen 22 tands want die gebruik ik echt nooit!
Wielen zijn de Rolff dolomite, zijn als superlicht ik denk dat ik dat ook zo houd.
Remmen zijn nu Avid 3 wordt Avid 7
Banden nu Bontrager revolver wordt denk ik Michelin omdat die de kleur grijs in z,n progamma heeft of misschien dat er nog andere merken zijn met kleuren schema's voor mtb banden.
Cassette is LX 11-34 laat het voorlopig zo.
Thanks!
PS: Pace voorvork hmmm , heb je de prijzen gezien!!!! koop ik 6 camelen en 4 vrouwen voor in het midden oosten.
Goeie keuze Big Rosa. Ik heb jaren een Thomson zadelpen gehad, dit is echt een set en forget ding. Tegenwoordig rijd ik met een Tune en die bevalt ook prima. De stuurpen van Thomson wordt gebruikt door R Time/Epic je zou hem eens kunnen vragen hoe die bevalt (ik vind hem prachtig).
Ik kan je uit eigen ervaring de Dura Flite van Syntace aanbevelen. Die bevalt me erg goed. Niet in de laatste plaats vanwege het feit dat het stuur 9 graden naar binnen gebogen is wat erg lekker zit.
Als je een duplo overweegt (of gewoon twee bladen voor) is het gebruikelijk om de combinatie 29 - 44 te monteren. Achter kun je in Nederland volstaan met 12-25 of 27 (ultegra). Ik rijd zelf met 12 - 27 in Nederland Belgie (Vlaanderen / Vlaams Brabant). Voor de ardennen en serieus klimwerk in het buitenland monteer ik een 11-34 (XTR).
Een vriend van me reed vorig jaar de GRG en Cristalp op een 29 - 44 (en haalde de Top 10 in de GRG op de 160 km)
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.