Terugtraprem maken
-
- Forum-lid
Ik ben handremmen helemaal zat, ik wil terug naar de achteruittraprem. Maar hoe? Ik ben een leek met fietsen en ik wil geen fratsen maar remmen. M'n handremmen blijven kapot gaan, kan iemand me uitleggen hoe ik een achteruittraprem kan maken op mn fiets?
Ik heb wel versnellingen maar ik gebruik ze nooit, ze mogen eraf gesloopt worden, en dat lukt me zelf wel, denk ik...
elke tip is welkom, bvd.
Over wat voor fiets heb je het? Racefiets, hybride, stadfiets, mountainbike enz.
Volgens mij is het goedkoopste om een 2e handsfiets zonder versnellingen en met terugtraprem te kopen en je huidige fiets te verkopen.
Volgens mij is het goedkoopste om een 2e handsfiets zonder versnellingen en met terugtraprem te kopen en je huidige fiets te verkopen.
Als ie gaar is kom ik terug
-
- Forum-lid
het is gewoon een oude stadsfiets, erg oud zelfs... het probleem met handremmen vind ik de kwetsbaarheid ervan, 1tje is al kapot en toen ik hem wou maken heb ik een heel oude (essentiele) schroef kapot gemaakt die ik niet meer kan vinden, mijn fiets word gebruikt als uitgaansfiets, schoolfiets, stationfiets en alles, dus hij moet gewoon doen wat ie moet doen zonder dat ik er veel aandacht aan moet geven.
De meest bekende terugtrapremnaaf was de alom bekende "Torpedonaaf " Dat was ooit een bekend merk en geen explosief! Het probleem met dat soort naven is dat de cranks horizontaal of nagenoeg horizontaal moeten staan om goed te kunnen remmen. Verder rem je alleen maar met het achterwiel.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 24 Januari 2006
koop een wiel met een terugtrapremnaaf (mooi scrabblewoord!), als het goed is is dat alles wat je nodig hebt.
op MP kan je waarschijnlijk wel een dergelijke complete fiets kopen voor minder dan 25 eur..
koop een wiel met een terugtrapremnaaf (mooi scrabblewoord!), als het goed is is dat alles wat je nodig hebt.
op MP kan je waarschijnlijk wel een dergelijke complete fiets kopen voor minder dan 25 eur..
-
- Forum-lid
een wiel met terugtrapremnaaf kan ik gewoon bij de plaatselijke fietsenwinkel halen? en wat is de MP?