Lawaai van 3 of 4 spaken
-
- Forum-lid
Het is mijn ervaring dat die grote, opzichtige, 3 of 4 spaakswielen verschrikkelijk veel lawaai maken!
Sluit je een keer bij iemand aan, heeft hij van die 'lelijke' carbonwielen, die zoveel lawaai produceren alsof we op de landingsbaan bij schiphol fietsen!
Herkennen jullie dit?
Is dit bij alle 3 of 4 spaaks carbonwielen het geval?
Hoe vinden de mensen die erop rijden dit gezang?
bvd (nu aivd)
Sluit je een keer bij iemand aan, heeft hij van die 'lelijke' carbonwielen, die zoveel lawaai produceren alsof we op de landingsbaan bij schiphol fietsen!
Herkennen jullie dit?
Is dit bij alle 3 of 4 spaaks carbonwielen het geval?
Hoe vinden de mensen die erop rijden dit gezang?
bvd (nu aivd)
be Special, ride a Special
Ik heb xentis 4 spaaks wielen, die zoeven heel zachtjes als je zo richting 35 km/u gaat. (Je moet dan niet te hard hijgen anders hoor je't niet meer). En ik vind het geen vervelend geluid.....als je dit wel vindt moet je niet aansluiten maar voorop gaan rijden daar heb je genoeg windgeruis om elk wiel geluid te overstemmen.
-
- Forum-lid
Ok Ok Ok, het was misschien een beetje overdreven
Maar soms heb ik er wel echt last van.
Ik vind het heerlijk om, vooral in deze tijd, heerlijk in stilte door 'de natuur' te fietsen. Genieten van de omgeving, mijn ademhaling en het zoeven van de wielen over het asfalt.
Met anderen erbij af en toe wat kletsen, af en toe het geluid van een neusgat dat geleegd wordt.
Maar als er constant een voor mij onbekende geluidsfabriek bijkomt, stoort mij dat.
Ik kan het mij overigens zeer goed voorstellen dat gebruikers er absoluut geen last van hebben, het misschien zelfs mooi vinden. Je bent er toch aan gewend, het hoord er eenmaal bij.
Maar soms heb ik er wel echt last van.
Ik vind het heerlijk om, vooral in deze tijd, heerlijk in stilte door 'de natuur' te fietsen. Genieten van de omgeving, mijn ademhaling en het zoeven van de wielen over het asfalt.
Met anderen erbij af en toe wat kletsen, af en toe het geluid van een neusgat dat geleegd wordt.
Maar als er constant een voor mij onbekende geluidsfabriek bijkomt, stoort mij dat.
Ik kan het mij overigens zeer goed voorstellen dat gebruikers er absoluut geen last van hebben, het misschien zelfs mooi vinden. Je bent er toch aan gewend, het hoord er eenmaal bij.
be Special, ride a Special
Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 23 Januari 2006
Ok Ok Ok, het was misschien een beetje overdreven Maar soms heb ik er wel echt last van. Ik vind het heerlijk om, vooral in deze tijd, heerlijk in stilte door 'de natuur' te fietsen. Genieten van de omgeving, mijn ademhaling en het zoeven van de wielen over het asfalt.Met anderen erbij af en toe wat kletsen, af en toe het geluid van een neusgat dat geleegd wordt.Maar als er constant een voor mij onbekende geluidsfabriek bijkomt, stoort mij dat.Ik kan het mij overigens zeer goed voorstellen dat gebruikers er absoluut geen last van hebben, het misschien zelfs mooi vinden. Je bent er toch aan gewend, het hoord er eenmaal bij.
Ze klinken nog mooier als je niet trapt. Dan krijg je boven op het geluid van de spaken het 'ratelen' van de DT Swiss erbij.
Ok Ok Ok, het was misschien een beetje overdreven Maar soms heb ik er wel echt last van. Ik vind het heerlijk om, vooral in deze tijd, heerlijk in stilte door 'de natuur' te fietsen. Genieten van de omgeving, mijn ademhaling en het zoeven van de wielen over het asfalt.Met anderen erbij af en toe wat kletsen, af en toe het geluid van een neusgat dat geleegd wordt.Maar als er constant een voor mij onbekende geluidsfabriek bijkomt, stoort mij dat.Ik kan het mij overigens zeer goed voorstellen dat gebruikers er absoluut geen last van hebben, het misschien zelfs mooi vinden. Je bent er toch aan gewend, het hoord er eenmaal bij.
Ze klinken nog mooier als je niet trapt. Dan krijg je boven op het geluid van de spaken het 'ratelen' van de DT Swiss erbij.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
de nieuwe cosmic carbon's maken ook veel meer lawaai bij het optrekken dan de oudere. ik vind het wel leuk , zoef zoef en weg ben je hopelijk maken men nieuwe spinergy's ook een beetje geluid
-
- Forum-lid
Ik vind het geluid van carbonwielen juist prachtig. Naar mijn ervaring klinken vooral Bora's supermooi, helemaal bij het aanzetten.
Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 23 Januari 2006
en als er een auto langskomt dan??en zovaak zie je nou ook niet een 3 spaaks carbonwiel langs
en als er een auto langskomt dan??en zovaak zie je nou ook niet een 3 spaaks carbonwiel langs
hit the road jack
-
- Forum-lid
Het geluid van een carbonwiel is toch gaaf!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die