Corima Aero of Medium?
Ik ben vanplan om een setje Corima carbon wielen te kopen. Nu had ik een paar vraagjes daarover.
1: Kunnen de wielen zo van de corima site besteld worden en zijn ze dan goed gespaakt?
2: ZIjn het stijfe wielen geschikt voor criteriums (63kg), en het betere klimwerk?
3: Wat is het verschil tussen de Aero en Medium?
4: Klopt het gewicht dat op de Corima site staat?
Alvast bedankt voor de reacties!
1: Kunnen de wielen zo van de corima site besteld worden en zijn ze dan goed gespaakt?
2: ZIjn het stijfe wielen geschikt voor criteriums (63kg), en het betere klimwerk?
3: Wat is het verschil tussen de Aero en Medium?
4: Klopt het gewicht dat op de Corima site staat?
Alvast bedankt voor de reacties!
Gewichten zijn redelijk accuraat.
Sterke punt van corima zijn de velgen (komen van xx uit china/taiwan) spaken zijn goed en naven redelijk maar wel onderhoudsgevoelig. Kompleet vormen ze een goed produkt voor wat ze kosten (alle waar naar zijn geld).
Verschil tussen de aero's en de mediums was in het veleden de velg (aeros's hadden een dikkere velg) en de spaken (aero's hadden dikkere spaken). Na wat klachten zijn enkel de spaken nog anders (aero is gewoon iets sterker).
Overigens kun je beide met jouw gewicht rijden maar het zijn beide geen klim of criterium wielen (beide zijn hoge tijdrit velgen die je eventueel ook voor ritten in lijn kunt gebruiken). Voor klimmen heb je de winium, voor criteria zou ik een lage alu velg nemen (sterker/comfortabeler, carbon is kwetsbaar). (alternatieven campa hyperon die voor beide goed is, of mavic cosmic carbones die voor criteria gebruikt kan worden omdat de velg onverwoestbaar is..)
Sterke punt van corima zijn de velgen (komen van xx uit china/taiwan) spaken zijn goed en naven redelijk maar wel onderhoudsgevoelig. Kompleet vormen ze een goed produkt voor wat ze kosten (alle waar naar zijn geld).
Verschil tussen de aero's en de mediums was in het veleden de velg (aeros's hadden een dikkere velg) en de spaken (aero's hadden dikkere spaken). Na wat klachten zijn enkel de spaken nog anders (aero is gewoon iets sterker).
Overigens kun je beide met jouw gewicht rijden maar het zijn beide geen klim of criterium wielen (beide zijn hoge tijdrit velgen die je eventueel ook voor ritten in lijn kunt gebruiken). Voor klimmen heb je de winium, voor criteria zou ik een lage alu velg nemen (sterker/comfortabeler, carbon is kwetsbaar). (alternatieven campa hyperon die voor beide goed is, of mavic cosmic carbones die voor criteria gebruikt kan worden omdat de velg onverwoestbaar is..)
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 Januari 2006
Gewichten zijn redelijk accuraat.
Sterke punt van corima zijn de velgen (komen van xx uit china/taiwan) spaken zijn goed en naven redelijk maar wel onderhoudsgevoelig. Kompleet vormen ze een goed produkt voor wat ze kosten (alle waar naar zijn geld).
Verschil tussen de aero's en de mediums was in het veleden de velg (aeros's hadden een dikkere velg) en de spaken (aero's hadden dikkere spaken). Na wat klachten zijn enkel de spaken nog anders (aero is gewoon iets sterker).
Overigens kun je beide met jouw gewicht rijden maar het zijn beide geen klim of criterium wielen (beide zijn hoge tijdrit velgen die je eventueel ook voor ritten in lijn kunt gebruiken). Voor klimmen heb je de winium, voor criteria zou ik een lage alu velg nemen (sterker/comfortabeler, carbon is kwetsbaar). (alternatieven campa hyperon die voor beide goed is, of mavic cosmic carbones die voor criteria gebruikt kan worden omdat de velg onverwoestbaar is..)
Ik ben dan wel van plan om er wedstrijden mee te gaan rijden. Ik las op de site van Corima dat de Medium wielen met CX-ray spaken zijn uitgerust. De Aero's zijn sterker zeg je. Maar de CX-ray spaken zijn toch ook goed. Zal ik verschil merken tussen de medium wielen of Aero ( hard door de bochten etc). Wat zou de beste keus zijn?
Gewichten zijn redelijk accuraat.
Sterke punt van corima zijn de velgen (komen van xx uit china/taiwan) spaken zijn goed en naven redelijk maar wel onderhoudsgevoelig. Kompleet vormen ze een goed produkt voor wat ze kosten (alle waar naar zijn geld).
Verschil tussen de aero's en de mediums was in het veleden de velg (aeros's hadden een dikkere velg) en de spaken (aero's hadden dikkere spaken). Na wat klachten zijn enkel de spaken nog anders (aero is gewoon iets sterker).
Overigens kun je beide met jouw gewicht rijden maar het zijn beide geen klim of criterium wielen (beide zijn hoge tijdrit velgen die je eventueel ook voor ritten in lijn kunt gebruiken). Voor klimmen heb je de winium, voor criteria zou ik een lage alu velg nemen (sterker/comfortabeler, carbon is kwetsbaar). (alternatieven campa hyperon die voor beide goed is, of mavic cosmic carbones die voor criteria gebruikt kan worden omdat de velg onverwoestbaar is..)
Ik ben dan wel van plan om er wedstrijden mee te gaan rijden. Ik las op de site van Corima dat de Medium wielen met CX-ray spaken zijn uitgerust. De Aero's zijn sterker zeg je. Maar de CX-ray spaken zijn toch ook goed. Zal ik verschil merken tussen de medium wielen of Aero ( hard door de bochten etc). Wat zou de beste keus zijn?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 Januari 2006
Ambrosio Crono's met soul kozak velgen met DT aerolite spaken. Hou je misschien nog wat geld over kan je mooie een setje mooie tubes van kopen
Carbono's blijven mooi he
Ambrosio Crono's met soul kozak velgen met DT aerolite spaken. Hou je misschien nog wat geld over kan je mooie een setje mooie tubes van kopen
Carbono's blijven mooi he
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 Januari 2006
Gewichten zijn redelijk accuraat.
Sterke punt van corima zijn de velgen (komen van xx uit china/taiwan) spaken zijn goed en naven redelijk maar wel onderhoudsgevoelig. Kompleet vormen ze een goed produkt voor wat ze kosten (alle waar naar zijn geld).
Verschil tussen de aero's en de mediums was in het veleden de velg (aeros's hadden een dikkere velg) en de spaken (aero's hadden dikkere spaken). Na wat klachten zijn enkel de spaken nog anders (aero is gewoon iets sterker).
Overigens kun je beide met jouw gewicht rijden maar het zijn beide geen klim of criterium wielen (beide zijn hoge tijdrit velgen die je eventueel ook voor ritten in lijn kunt gebruiken). Voor klimmen heb je de winium, voor criteria zou ik een lage alu velg nemen (sterker/comfortabeler, carbon is kwetsbaar). (alternatieven campa hyperon die voor beide goed is, of mavic cosmic carbones die voor criteria gebruikt kan worden omdat de velg onverwoestbaar is..)
Ik vind de mavic cosmic carbon wel mooi, maar te zwaar en eigenlijk nep. Zoals op de foto te zien is. Is het eigenlijk gewoon een lage velg met een stuk plastic eromheen
Gewichten zijn redelijk accuraat.
Sterke punt van corima zijn de velgen (komen van xx uit china/taiwan) spaken zijn goed en naven redelijk maar wel onderhoudsgevoelig. Kompleet vormen ze een goed produkt voor wat ze kosten (alle waar naar zijn geld).
Verschil tussen de aero's en de mediums was in het veleden de velg (aeros's hadden een dikkere velg) en de spaken (aero's hadden dikkere spaken). Na wat klachten zijn enkel de spaken nog anders (aero is gewoon iets sterker).
Overigens kun je beide met jouw gewicht rijden maar het zijn beide geen klim of criterium wielen (beide zijn hoge tijdrit velgen die je eventueel ook voor ritten in lijn kunt gebruiken). Voor klimmen heb je de winium, voor criteria zou ik een lage alu velg nemen (sterker/comfortabeler, carbon is kwetsbaar). (alternatieven campa hyperon die voor beide goed is, of mavic cosmic carbones die voor criteria gebruikt kan worden omdat de velg onverwoestbaar is..)
Ik vind de mavic cosmic carbon wel mooi, maar te zwaar en eigenlijk nep. Zoals op de foto te zien is. Is het eigenlijk gewoon een lage velg met een stuk plastic eromheen
-
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01
De cosmics zijn inderdaad behoorlijk zwaar maar als je "aero" wielen zoekt zijn ze volgens mij wel erg goed. Op de site van LW staat een wielentest uit het duitse magazin Tour. Daar scoren de cosmics toch erg goed bij de luftwiderstand. Deze test.
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 26 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 Januari 2006
Ambrosio Crono's met soul kozak velgen met DT aerolite spaken. Hou je misschien nog wat geld over kan je mooie een setje mooie tubes van kopen
Hoe wil jij in nederland aan Crono F20 komen met soul kozak naven?? Welke FM
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 Januari 2006
Ambrosio Crono's met soul kozak velgen met DT aerolite spaken. Hou je misschien nog wat geld over kan je mooie een setje mooie tubes van kopen
Hoe wil jij in nederland aan Crono F20 komen met soul kozak naven?? Welke FM
porqué?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
www.xx-light-bikes.de
Daar zit een prima wielbouwer en ze kunnen alle onderdelen zonder problemen leveren.
Daar zit een prima wielbouwer en ze kunnen alle onderdelen zonder problemen leveren.
Ik heb ook meerdere malen naar Corima gekeken. Met name de tube variant van de aero sprak me aan. Nadat is vorig jaar een aantal jongens met carbon velgen zag crashen in een criterium waarbij de velgen compleet verwoest werden heb ik me bedacht. Ik kies nu waarschijnlijk voor de Ambrosio Crono i.c.m. een record naaf. Priam wiel, eenvoudig te repareren (richten) en betaalbaar om te vervangen als het stuk gaat. Ik hoef ook niet voorzichtig te doen omdat ik anders denk als er maar niet met mijn dure wiel gebeurt.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quote: Origineel geplaatst door Ger-reG op 30 Januari 2006
Hoe wil jij in nederland aan Crono F20 komen met soul kozak naven?? Welke FM
Die Crono's heel makkelijk via Louis Verwimp in Valkenswaard. Het is een groothandel maar jou FM kan ze bij hem bestellen. Waarschijnlijk 32 en 36 gaats op voorraad, 28 moet besteld worden.
En als je perse 28 gaats wilt moet je maar eens aan de balie bij Math Salden vragen die heeft er misschien nog op zolder liggen (half jaar geleden nog wel)
Bijna elke dag op het forum kijken en pas na 13 maanden lid zijn 100 posts gedaan
Hoe wil jij in nederland aan Crono F20 komen met soul kozak naven?? Welke FM
Die Crono's heel makkelijk via Louis Verwimp in Valkenswaard. Het is een groothandel maar jou FM kan ze bij hem bestellen. Waarschijnlijk 32 en 36 gaats op voorraad, 28 moet besteld worden.
En als je perse 28 gaats wilt moet je maar eens aan de balie bij Math Salden vragen die heeft er misschien nog op zolder liggen (half jaar geleden nog wel)
Bijna elke dag op het forum kijken en pas na 13 maanden lid zijn 100 posts gedaan