Pagina 1 van 1
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 11:52
door gunter
Ik heb laatst twee mountainbike routes gereden met m'n Trek Hybride-fiets. Hier zitten gewoon twee normale "stadsfiets" bandjes op met een redelijk profiel. Ik had wel veel last van een doorslippend achterwiel en ik schoof ook redelijk heen en weer (op een bevroren ondergrond met een ontdooid vettig bovenlaagje).
Nu is mijn vraag of ik beter mijn banden kan wisselen voor een setje crossbanden. En welke kan ik dan best nemen, wat kosten ze en hoe snel slijten ze als je er ook vaak op asfalt mee rijdt?
Alvast bedankt!
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 12:31
door zombie
je geeft het zelf al aan...wiselen dus.best een all-round band of iets met wat groffer profiel.Niet te duur zijn de Ritchey Speedmax of Conti's
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 12:45
door gunter
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 19 Januari 2006
je geeft het zelf al aan...wiselen dus.best een all-round band of iets met wat groffer profiel.Niet te duur zijn de Ritchey Speedmax of Conti's
En hoeveel druk wordt er hier meestal opgezet? Heb vorige keer 4 bar op m'n gewone banden gezet, maar misschien is dit ook teveel? Ik weeg wel 88kg, dus ben niet echt een pluimgewicht.
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 16:32
door zombie
voor toertochten zou ik idd 3.5 tot 4 bar aanbevelen wil je niet teveel platrijden
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 16:50
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 19 Januari 2006
voor toertochten zou ik idd 3.5 tot 4 bar aanbevelen wil je niet teveel platrijden
4 lijkt me wel erg veel.
Ik zou ze tot 4 bar oppompen en dan gaan rijden. Vervolgens kleine beetjes eruit laten tot je voor jou ideale druk bereikt hebt.
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 16:57
door zombie
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 19 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 19 Januari 2006
voor toertochten zou ik idd 3.5 tot 4 bar aanbevelen wil je niet teveel platrijden
4 lijkt me wel erg veel.
Ik zou ze tot 4 bar oppompen en dan gaan rijden. Vervolgens kleine beetjes eruit laten tot je voor jou ideale druk bereikt hebt.
die vent wegt wel 88 kg
)
heb afgelopen zondag de cross met 3 bar gereden (achter)3.5 voor een toertocht mag wel denk ik, 4 als je heel zeker wilt zijnmaar ja, het hangt van't parkoers af...met veel zand ben je met 4 bar niks natuurlijk
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 17:10
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 19 Januari 2006
heb afgelopen zondag de cross met 3 bar gereden (achter)
En dat vertel je nu pas...(BTW Klassement al gezien? Tom is nog mooi opgeschoven.)
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 17:42
door gunter
die vent wegt wel 88 kg
)
heb afgelopen zondag de cross met 3 bar gereden (achter)3.5 voor een toertocht mag wel denk ik, 4 als je heel zeker wilt zijnmaar ja, het hangt van't parkoers af...met veel zand ben je met 4 bar niks natuurlijk
Mag ik er wel ter mijn verdediging op wijzen dat spieren meer wegen dan vet. Nu alleen die spieren die er tijdens de 'kersttraining' zijn bijgekomen terug kwijtraken.
Nut van crossbanden
Geplaatst: 19 jan 2006 20:51
door amclassic-fan
Het gaat voor de druk in je band gewoon om jouw gewicht. Die band maakt het echt niet uit of dat gewicht vet of spieren zijn
Nut van crossbanden
Geplaatst: 20 jan 2006 02:05
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Januari 2006
Het gaat voor de druk in je band gewoon om jouw gewicht. Die band maakt het echt niet uit of dat gewicht vet of spieren zijn
Die amclassic-fan toch...