Georganiseerde fietsreizen.
-
- Forum-lid
Dag,
Ik heb eigenlijk wel intresse in een fietsvakantie.
Helaas fietst er niemand in mn naaste omgeving (kwam niveau ). Nu kwam ik via fiets.nl bij Cycletours.nl. Opzich wel redelijk wat aanbod, intressant!
Alleen vraag ik me af watvoor mensen mee doen?
Heeft er iemand ervaringen met een dergelijk iets?
Ben zelf 26jr jong, fiets wel graag met leeftijdgenoten.
Ik heb eigenlijk wel intresse in een fietsvakantie.
Helaas fietst er niemand in mn naaste omgeving (kwam niveau ). Nu kwam ik via fiets.nl bij Cycletours.nl. Opzich wel redelijk wat aanbod, intressant!
Alleen vraag ik me af watvoor mensen mee doen?
Heeft er iemand ervaringen met een dergelijk iets?
Ben zelf 26jr jong, fiets wel graag met leeftijdgenoten.
-
- Forum-lid HC
Ervarin gmet cycletours heb ik niet. Maar wel heb ik regelmatig een aktieve groepsreis meegedaan.
Je kan niet verwachten dat je alleen maar jou leeftijdsgenoten treft op zo'n reis, maar wel zeker dat het allemaal gezellige mensen zijn die jong van geest zijn. Dus over gezelligheid hoef je je niet druk te maken. Verder is het uiteraard net welke reis je uitzoekt wat het niveau zal zijn.
Je kan niet verwachten dat je alleen maar jou leeftijdsgenoten treft op zo'n reis, maar wel zeker dat het allemaal gezellige mensen zijn die jong van geest zijn. Dus over gezelligheid hoef je je niet druk te maken. Verder is het uiteraard net welke reis je uitzoekt wat het niveau zal zijn.
-
- Forum-lid
Denk dat de mensen die er aan mee doen wel weten wat ze kunnen verwachten. Ze willen natuurlijk wel van de vakantie genieten.
Mijn intresse's:
* Kleine Alpentour, 10 dagen met de bus
Wel een vrij zware tocht, zo'n 700km. Met een beetje training moet het te doen zijn.
* Pyreneeen, 10 dagen met de bus
De oostelijke toppen van de Pyreneeën zijn minder bekend dan de cols in het centrale deel, maar minstens net zo fraai en lastig om te bedwingen. Deze nieuwe één-weekse hoteltrektocht biedt u de mogelijkheid dit bosrijke en dunbevolkte gebied van Frankrijk te verkennen. De 19 km lange klim naar de top van de Port de Pailhères (2001 m) vormt het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt. De lengte van de etappes is rond de 100 km per dag.
* Het zwarte woud, ook 10 dagen
Lijkt me ook wel leuk.
Eigenlijk wacht ik op mensen die ervaringen hebben met Cycletours.
Ik zou natuurlijk ook zelf ergens met de auto heen kunnen rijden en daar in een Herberg overnachten. Iemand daar tips voor?
Mijn intresse's:
* Kleine Alpentour, 10 dagen met de bus
Wel een vrij zware tocht, zo'n 700km. Met een beetje training moet het te doen zijn.
* Pyreneeen, 10 dagen met de bus
De oostelijke toppen van de Pyreneeën zijn minder bekend dan de cols in het centrale deel, maar minstens net zo fraai en lastig om te bedwingen. Deze nieuwe één-weekse hoteltrektocht biedt u de mogelijkheid dit bosrijke en dunbevolkte gebied van Frankrijk te verkennen. De 19 km lange klim naar de top van de Port de Pailhères (2001 m) vormt het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt. De lengte van de etappes is rond de 100 km per dag.
* Het zwarte woud, ook 10 dagen
Lijkt me ook wel leuk.
Eigenlijk wacht ik op mensen die ervaringen hebben met Cycletours.
Ik zou natuurlijk ook zelf ergens met de auto heen kunnen rijden en daar in een Herberg overnachten. Iemand daar tips voor?
-
- Forum-lid
Toevallig heb ik afgelopen zomer een cyclosportieve fietsvakantie gedaan, verzorgd door Cycletours. Twee weken door de Pyreneeen van West naar Oost, zo'n 1200km over de bekende en minder bekende Cols. Het is mij erg goed bevallen al moet je toch wel wat getraind hebben om de reis nog steeds als 'vakantie' te kunnen ervaren. Ongetraind gaat het je denk ik al vrij snel tegen staan. Maar alles was op zich prima verzorgd; redelijk goed eten (hoeveelheden zijn ruimschoots voldoende), ook een verzorgingspost onderweg. Van de technische hulp moet je niet veel voorstellen, zelf weet je hoogst waarschijnlijk meer van fietstechniek. Verder is het best gezellig omdat, ondanks de leeftijdsverschillen, iedereen de gemeenschappelijke deler 'fietsen' heeft. Al gaan de gesprekken gelukkig niet twee weken lang over fietsen, want dan zou ik zelf gek geworden zijn. Grote voordeel van zo'n vakantie is dat je bagage met een busje naar de volgende camping wordt gebracht, en niet met de extra de last de cols over moet.
Ik was vorige zomer overigens met 23 jr de jongste.
Ik was vorige zomer overigens met 23 jr de jongste.
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 15 Januari 2006
Dag,Ik heb eigenlijk wel intresse in een fietsvakantie.Helaas fietst er niemand in mn naaste omgeving (kwam niveau ). Nu kwam ik via fiets.nl bij Cycletours.nl. Opzich wel redelijk wat aanbod, intressant!Alleen vraag ik me af watvoor mensen mee doen? Heeft er iemand ervaringen met een dergelijk iets?Ben zelf 26jr jong, fiets wel graag met leeftijdgenoten.
Een vriendin van me werkt bij Cycletours samen met haar vriend. Ze reizen 's zomers af naar Griekenland om daar enkele maanden fietsreizen te begeleiden. Als je wilt kan ik je met haar in contact brengen. Zij kan je alle ins en outs van de reizen vertellen. Mail me maar voor meer info.
Dag,Ik heb eigenlijk wel intresse in een fietsvakantie.Helaas fietst er niemand in mn naaste omgeving (kwam niveau ). Nu kwam ik via fiets.nl bij Cycletours.nl. Opzich wel redelijk wat aanbod, intressant!Alleen vraag ik me af watvoor mensen mee doen? Heeft er iemand ervaringen met een dergelijk iets?Ben zelf 26jr jong, fiets wel graag met leeftijdgenoten.
Een vriendin van me werkt bij Cycletours samen met haar vriend. Ze reizen 's zomers af naar Griekenland om daar enkele maanden fietsreizen te begeleiden. Als je wilt kan ik je met haar in contact brengen. Zij kan je alle ins en outs van de reizen vertellen. Mail me maar voor meer info.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
Bedankt voor de informatie.
Ik laat het nog ff bezinken, heb nog alle tijd.
Het viel me overgens ook op dat de meeste reisorganisaties niet in Juni reizen aanbieden.
Ik laat het nog ff bezinken, heb nog alle tijd.
Het viel me overgens ook op dat de meeste reisorganisaties niet in Juni reizen aanbieden.
-
- Forum-lid
Heb even rond gekeken en ben uit gekomen op het volgende gebied:
Alpes Maritimes, zuid Frankrijk.
Lijkt me een super omgeving, mooie bergen etc.
Wie is daat nog meer geweest? Ervaringen please.
Alpes Maritimes, zuid Frankrijk.
Lijkt me een super omgeving, mooie bergen etc.
Wie is daat nog meer geweest? Ervaringen please.
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 22 Januari 2006
Heb even rond gekeken en ben uit gekomen op het volgende gebied:Alpes Maritimes, zuid Frankrijk. Lijkt me een super omgeving, mooie bergen etc.Wie is daat nog meer geweest? Ervaringen please.
Misschien moet je het ook even op wielertoerist.nl vragen, daar heb je misschien een wat grotere kans op ervaringsdeskundigen.
Heb even rond gekeken en ben uit gekomen op het volgende gebied:Alpes Maritimes, zuid Frankrijk. Lijkt me een super omgeving, mooie bergen etc.Wie is daat nog meer geweest? Ervaringen please.
Misschien moet je het ook even op wielertoerist.nl vragen, daar heb je misschien een wat grotere kans op ervaringsdeskundigen.
-
- Forum-lid
been there done that....
Afwachten dus....
Sta nog steeds open voor informatie overgens.
Afwachten dus....
Sta nog steeds open voor informatie overgens.
-
- Forum-lid
Zo na veel speurwerk heb ik een optie genomen.
10 juli : Alpes Maritimes, 17 Dagen met de bus
Voor dinsdag moet ik beslissen.
10 juli : Alpes Maritimes, 17 Dagen met de bus
Voor dinsdag moet ik beslissen.