Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

tubes

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 11 jan 2006 12:47

Wat is de beste tube van vittoria voor wedstrijdgebruik, dus goede grip, niet snel lek en lage rolweerstand, de corsa evo cx, kx of ks? En wat is een goede luchtdruk voor de banden, range 8-14 bar.
Ik kan namelijk voordelig aan vittoria en conti tubes komen. Conti's heb ik al bestelt, ik wil ook wel eens een vittoria proberen, welke raden jullie aan?

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 11 jan 2006 12:52

Ik heb net de catalogus doorgelezen. En ik denk dat  evo cx het meest geschikt is. Wat denken jullie en de hoeveelheid bar?

casran
Forum-lid HC

casran 11 jan 2006 14:38

Vittoria Evo CX is inderdaad het best; ook de Evo KX is goed, geeft iets meer grip in regenweer. Ik zou ze op 8, maximum 9 bar zetten (meer lijkt me nergens voor nodig).
Mail je me eens aan welke prijzen je deze kan krijgen? Thx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 11 jan 2006 18:11

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 Januari 2006

Vittoria Evo CX is inderdaad het best; ook de Evo KX is goed, geeft iets meer grip in regenweer. Ik zou ze op 8, maximum 9 bar zetten (meer lijkt me nergens voor nodig).
Mail je me eens aan welke prijzen je deze kan krijgen? Thx.

Heeft de CX net zoveel grip als de KX met droog weer? Voor welke zou jij gaan? Ik twijfel een beetje.
zomaar ff
Welke zou beter zijn de Vittoiria of de competition? Ik veronderstel zelf dat de CX/KX beter rolt maar sneller lek is dan de competition.

(PS ik kan je van hier niet mailen (dus 20 euro))

casran
Forum-lid HC

casran 11 jan 2006 18:23

Quoten: Origineel geplaatst door madone 5.9 op 11 Januari 2006

Heeft de CX net zoveel grip als de KX met droog weer? Voor welke zou jij gaan? Ik twijfel een beetje.
zomaar ff
Welke zou beter zijn de Vittoiria of de competition? Ik veronderstel zelf dat de CX/KX beter rolt maar sneller lek is dan de competition.
(PS ik kan je van hier niet mailen (dus 20 euro))

Die Vittoria zullen nog ietsje lichter rollen en meer comfort geven (latex binnenband), maar ook iets sneller lek rijden en wat minder grip hebben. Ik verkies Conti voor het voorjaar en naar de zomer toe reed ik steeds op Vittoria.
Wel een mooie prijs; als je er mij ook kan aan helpen heb ik misschien wel interesse.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 11 jan 2006 20:19

Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 11 Januari 2006

Ik had vorig jaar met de competition gereden. Ik had het idee dat ze iets minder rolden dan de Vittoria's. Competition blijft wel langer op spanning/druk Vittoria verliest wat druk naar verloop van tijd. 4-5 uurtjes. Heeft ook ergens in een test gestaan. Met Competition minder kans op lek dan Vittoria.

Dat drukverlies in de Vittoria heeft natuurlijk te maken met de latex binnenband waarvan deze gebruik maakt, en is dus zeker geen nadeel: het wijst er gewoon op dat deze een zeer fijne rubberstructuur heeft, wat z'n wegligging en comfort ook ten goede komt. Je moet overigens niet denken dat de tube al rijdend druk verliest; wel als je tube opgepompt in de garage hangt.
Nog een verschil is de rekbaarheid tussen beide tubes. Bij Vittoria is dit helemaal geen probleem (is heel eenvoudig te monteren); bij Continental is monteren behoorlijk lastig (om hem op mijn LWs te krijgen heb ik de tube 2 dagen met 10bar laten "rekken" op een alu velg).

philipkeymolen
Forum-lid

philipkeymolen 11 jan 2006 20:50

Ik geef de voorkeur aan Conti Comp, deze gaan langer mee en zijn lek bestendiger dan CX. 
P.S. Hey Casran.

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 11 jan 2006 20:51

Qua grip en lekbestendigheid maken de CX en KX dus niks uit bij droog weer?

Casran, ik zal informeren hoeveel tubes ik kan bestellen.

sharkman
Forum-lid

sharkman 11 jan 2006 21:29

Ik zou voor veloflex tubes gaan. De conti's en vittoria's zitten meer in de middenmoot en lopen net wat minder mooi rond. Voor training is Tufo eigenlijk onverslaanbaar

casran
Forum-lid HC

casran 11 jan 2006 21:37

Quoten: Origineel geplaatst door madone 5.9 op 11 Januari 2006

Casran, ik zal informeren hoeveel tubes ik kan bestellen.

Waarvoor dank! Contacteer me maar via email (in profiel) zodra je meer weet.
@ Sharkman: denk je niet dat de Veloflex carbon tubes iets minder lekbestendig zijn? Ik weet dat deze superieur zijn aan bovengenoemde tube, maar ik ben nogal terughoudend om zo'n dure tube (tegen de 80€, niet?) in het voorjaar te gebruiken.

sharkman
Forum-lid

sharkman 11 jan 2006 22:29

Zoals ik al zei zou ze enkel voor wedstrijdgebruik gebruiken en ook nog bij goed weer.
Overigens ter relativering: Ik reed in 1984 al tufo tubes met een variant op het vulmiddel. Deed dit enkel bij slecht wegdek/en bij regenweer en ik heb zelden of nooit lekgereden.
Kan overigens altijd extremer: voor tijdritten biedt tufo de Elite 115, das pas risico's op lek durven trotseren ze wegen in het echt 114 gram!)

Plaats reactie