comfort fiets tot 3.500 euro
Ik wil een fiets kopen die heel wat comfort biedt maar toch heel stijf is. Gezien ik niet meer piepjong ben (43) wil ik toch wat comfort bij het rijden. Anderzijds wil ik een fiets die wat prestaties kan leveren. Ik wil ook een degelijke fiets zodat ik heel wat jaren zonder zorgen kan rond rijden. max. 3.500 euro. Kan iemand helpen?
Hallo,
Zie even naar mijn reactie op Trek Madonne SL 5.9 van deze avond.Wat betreft uw suggestie,ik zou gaan voor Pina Paris Alu Fp. gezien uw wensen de perfecte keuze wat comfort en stevigheid betreft. De prijs is natuurlijk een ander verhaal!
Zie even naar mijn reactie op Trek Madonne SL 5.9 van deze avond.Wat betreft uw suggestie,ik zou gaan voor Pina Paris Alu Fp. gezien uw wensen de perfecte keuze wat comfort en stevigheid betreft. De prijs is natuurlijk een ander verhaal!
Stef
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
comfort en stijfheid gaan net zo goed (niet dus) samen als high-tech en low-budget. Die Paris is echt niet erg stijf. Als je een stijf frame wilt moet je een goedkoop alu frame kopen, Principia Rex, Canyon F10 en ga zo maar door. Dan heb je een knal stijf frame wat super is voor criteriums, maar geen enkel comfort geeft. Als ik nu een comfortabel frame zou willen dan zou ik een C40 kopen. Lijkt mij een heerlijk frame voor trainingen, maar voor wedstrijden niet stijf genoeg. En een C40 kan je nu tegen redelijk gunstige prijzen aankomen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De fiets is niet comfortabeler, je zit alleen wat rechter op. Dat is wat sommige mensen comfortabeler vinden, maar je hoort mij niet klagen dat ik niet 150 km met m'n handen op m'n shifters kan rijden. Meer comfort vind ik dat de fiets minder trillingen en oneffeheden van het wegdek doorgeeft aan mij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
specialized heeft speciale frames met elastomeren verwerkt in het carbon. Ik heb nog nooit een test gelezen maar volgens specialized is dat dus ter komfort, waarbij de zijdelingse stijfheid gewaarborgt blijft.
Maar als niet wedstrijdrijder denk ik dat elk frame wel stijf genoeg is en je dus gerust voor een "slap" frame kunt gaan daar die meestal als bijkomsigheid hebben dat ze komfortabel zijn.
Maar als niet wedstrijdrijder denk ik dat elk frame wel stijf genoeg is en je dus gerust voor een "slap" frame kunt gaan daar die meestal als bijkomsigheid hebben dat ze komfortabel zijn.
Comfortabel en stijf is een lastige combinatie natuurlijk.
Wil je comfort, let dan vooral op onderdelen als vork (lichte slappe carbon vork), stuur (niet oversized!) , banden (25mm!) en zadel.
Het hele comfortverhaal van wielen met platte velgen etc is kul.
Wil je comfort, let dan vooral op onderdelen als vork (lichte slappe carbon vork), stuur (niet oversized!) , banden (25mm!) en zadel.
Het hele comfortverhaal van wielen met platte velgen etc is kul.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 04 Januari 2006
Comfortabel en stijf is een lastige combinatie natuurlijk.
Wil je comfort, let dan vooral op onderdelen als vork (lichte slappe carbon vork), stuur (niet oversized!) , banden (25mm!) en zadel.
Het hele comfortverhaal van wielen met platte velgen etc is kul.
zeker niet, het is ook niet echt logisch wat je zegt. een plat voorwerp kan je ook makkelijker indeuken dan een hoog voorwerp. en een heel lage velg is vaak flexibeler (dus comfortabeler) dan een hoge velg die elke tik recht naar je lijft stuurt
Comfortabel en stijf is een lastige combinatie natuurlijk.
Wil je comfort, let dan vooral op onderdelen als vork (lichte slappe carbon vork), stuur (niet oversized!) , banden (25mm!) en zadel.
Het hele comfortverhaal van wielen met platte velgen etc is kul.
zeker niet, het is ook niet echt logisch wat je zegt. een plat voorwerp kan je ook makkelijker indeuken dan een hoog voorwerp. en een heel lage velg is vaak flexibeler (dus comfortabeler) dan een hoge velg die elke tik recht naar je lijft stuurt
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cannondale Synapse!
Met alle respect voor héél veel andere fietsen.
Ik heb op een aantal carbon fietsen proefgereden en de Synapse heeft op mij als toerfietser, na een behoorlijk lange proefrit, de meeste indruk gemaakt.
Dus, na negen jaar staal, een Synapse besteld. Einde van deze maand haal ik hem op.
Behoorlijk comfortabele fiets en héél stijf in de bracket. (om het zo maar even te noemen.
Het is , zoals in volksmond veel wordt genoemd, geen specifieke comfortfiets. (zoals b.v. de Trek Pilot o.i.d.)
Mits goed opgebouwd, is het een normale race/toerfiets.
In vergelijk met een Six 13 (60 cm. framehoogte) is de balhoofdbuis hoger resp. 19.2 cm en 20 cm. En de wielbasis is 2 mm langer!
Met alle respect voor héél veel andere fietsen.
Ik heb op een aantal carbon fietsen proefgereden en de Synapse heeft op mij als toerfietser, na een behoorlijk lange proefrit, de meeste indruk gemaakt.
Dus, na negen jaar staal, een Synapse besteld. Einde van deze maand haal ik hem op.
Behoorlijk comfortabele fiets en héél stijf in de bracket. (om het zo maar even te noemen.
Het is , zoals in volksmond veel wordt genoemd, geen specifieke comfortfiets. (zoals b.v. de Trek Pilot o.i.d.)
Mits goed opgebouwd, is het een normale race/toerfiets.
In vergelijk met een Six 13 (60 cm. framehoogte) is de balhoofdbuis hoger resp. 19.2 cm en 20 cm. En de wielbasis is 2 mm langer!
Quoten: Origineel geplaatst door joxx op 04 Januari 2006
Ik wil een fiets kopen die heel wat comfort biedt maar toch heel stijf is. Gezien ik niet meer piepjong ben (43) wil ik toch wat comfort bij het rijden. Anderzijds wil ik een fiets die wat prestaties kan leveren. Ik wil ook een degelijke fiets zodat ik heel wat jaren zonder zorgen kan rond rijden. max. 3.500 euro. Kan iemand helpen?
3 x Stevens ASPIN ?? Kun je lekker de fiets wisselen als de ketting op is. Stijf EN comfortabel kan ik u vertellen. Serieus: waarom niet ietsjes goedkoper en wat geld reserveren voor een GOEDE hartslag meter met registratie functie (Hac4 of Polar S720/S725). Werkt erg goed om effectief te trainen.
Ik zat me eerst ook op duurdere fietsen te focussen, maar kwam uiteindelijk toch op een erg leuke Stevens Aspin aanbieding uit (Aluminium). Ga echter alleen nog voor wat lichtere wielen (waarschijnlijk Eastons Circuits).
Als MTB-er ben ik zo lekker goedkoop bezig, en mocht ik het nou leuk vinden kan ik altijd een duurder model kopen indien de weg-wedstrijden goed genoeg verlopen.
Wat is nou leuker dan op een goede Duitse budget fiets (volledig Ultegra trouwens) anderen voorbij te rijden met hun dure High-Tech Carbon fietsen . Zit je wat langer in het fiets wereldje, kun je altijd nog keuzes maken om veel geld uit te geven en weet je beter waar je prioriteiten moeten liggen.
Ik wil een fiets kopen die heel wat comfort biedt maar toch heel stijf is. Gezien ik niet meer piepjong ben (43) wil ik toch wat comfort bij het rijden. Anderzijds wil ik een fiets die wat prestaties kan leveren. Ik wil ook een degelijke fiets zodat ik heel wat jaren zonder zorgen kan rond rijden. max. 3.500 euro. Kan iemand helpen?
3 x Stevens ASPIN ?? Kun je lekker de fiets wisselen als de ketting op is. Stijf EN comfortabel kan ik u vertellen. Serieus: waarom niet ietsjes goedkoper en wat geld reserveren voor een GOEDE hartslag meter met registratie functie (Hac4 of Polar S720/S725). Werkt erg goed om effectief te trainen.
Ik zat me eerst ook op duurdere fietsen te focussen, maar kwam uiteindelijk toch op een erg leuke Stevens Aspin aanbieding uit (Aluminium). Ga echter alleen nog voor wat lichtere wielen (waarschijnlijk Eastons Circuits).
Als MTB-er ben ik zo lekker goedkoop bezig, en mocht ik het nou leuk vinden kan ik altijd een duurder model kopen indien de weg-wedstrijden goed genoeg verlopen.
Wat is nou leuker dan op een goede Duitse budget fiets (volledig Ultegra trouwens) anderen voorbij te rijden met hun dure High-Tech Carbon fietsen . Zit je wat langer in het fiets wereldje, kun je altijd nog keuzes maken om veel geld uit te geven en weet je beter waar je prioriteiten moeten liggen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Redelijk stijf en vrij comfortabel schijnt ook de Specialized Roubaix te zijn, heeft ook een iets comfortabeler geometrie. Maar je ziet ze nog niet zoveel dus hier zal je wel weinig gebruikerservaringen van ontvangen.