Mijn 1.5 jaar oude Shimano XT groep (nog geen 1000 km op gereden) geeft een irritante "tik" c.q. "ratel" bij de voorbladen.
Dit zou veroorzaakt worden door de "uitstulpsels" aan de binnenzijde van de voorbladen, die gemonteerd zijn om beter te kunnen schakelen (voorkomen van chainsuck?)
Zodra de ketting wat is ingesleten raakt deze de metalen uitstulpsels en dit zou het probleem veroorzaken?
Wie heeft er ook ervaring mee en wat is er aan te doen, behalve andere bladen (BBB?) te monteren ?
Shimano XT
-
- Forum-lid HC
Voorkettingbladen van de nieuwe xt groep heb ik al meer klachten gehoort. Ze schijnen ook meer last te hebben van dat chain suck. Gewoon een setje vervangings blaadjes kopen en je bent er vanaf. (welke daarvan het beste zijn weet ik overigens niet)
Gewoon maar ff nieuwe voorbladen kopen terwijl de huidige in principe helemaal niet versleten zijn (net als de ketting!) ?? Shimano zal toch iets beters moeten verzinnen.
Er zullen toch wel meer XT gebruikers tegen dit probleem aanlopen en dit niet kunnen accepteren?
Wat doen ze dan met XTR om chainsuck te voorkomen? Het "aanlopen" van de ketting bij die groep hoort gezien de prijs/kwaliteisverhouding überhaupt niet!
Er zullen toch wel meer XT gebruikers tegen dit probleem aanlopen en dit niet kunnen accepteren?
Wat doen ze dan met XTR om chainsuck te voorkomen? Het "aanlopen" van de ketting bij die groep hoort gezien de prijs/kwaliteisverhouding überhaupt niet!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 December 2005
Is een veel voorkomend probleem met Shimano mtb bladen. Zet je er TA bladen op dan ben je van het gedoe af. Shimano geeft echt niet thuis, die zeggen gewoon koop maar nieuwe ketting of iets in die richting.
Zijn er ook TA bladen voor XTR ? Heb redelijk vaak last van kettingzuig...
Is een veel voorkomend probleem met Shimano mtb bladen. Zet je er TA bladen op dan ben je van het gedoe af. Shimano geeft echt niet thuis, die zeggen gewoon koop maar nieuwe ketting of iets in die richting.
Zijn er ook TA bladen voor XTR ? Heb redelijk vaak last van kettingzuig...
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
Heb van "chainsuck" niet echt veel last, vind alleen niet dat de ketting/bladen soepel lopen, "het tikken" en dat zou niet mogen! Het is niet de goedkoopste rommel die er op zit!
Shimano mag zich er toch niet op zo'n manier van afmaken?
TA bladen, wat kosten die? En heeft XTR hetzelfde probleem?
Shimano mag zich er toch niet op zo'n manier van afmaken?
TA bladen, wat kosten die? En heeft XTR hetzelfde probleem?
ik ben een maandag hard gevallen door "chainsuck" en ik wist nog niet wat het was. Toen ben ik een woensdag naar de fm geweest en volgens hum kwam dat door de bramen op de en voor bladen.
Maar wat zijn nou eigelijk bramen???
Maar wat zijn nou eigelijk bramen???
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen
emotie kun je uischakelen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door cascarsi op 30 December 2005
ik ben een maandag hard gevallen door "chainsuck" en ik wist nog niet wat het was. Toen ben ik een woensdag naar de fm geweest en volgens hum kwam dat door de bramen op de en voor bladen.Maar wat zijn nou eigelijk bramen???
braam (de ~, bramen)
1 ruige, oneffen rand zoals aan gesneden papier, met beitel of zaag bewerkt hout, gegoten lood, metselvoegen enz. => baard
2 spoor van het slijpen op een mes of schaar
3 braamstruik
4 vrucht van de braamstruik => braambes
dixit Van Dale
in jouw geval lijkt het mij vervorming/slijtage van de tanden door wrijving met de ketting.
Motta
ik ben een maandag hard gevallen door "chainsuck" en ik wist nog niet wat het was. Toen ben ik een woensdag naar de fm geweest en volgens hum kwam dat door de bramen op de en voor bladen.Maar wat zijn nou eigelijk bramen???
braam (de ~, bramen)
1 ruige, oneffen rand zoals aan gesneden papier, met beitel of zaag bewerkt hout, gegoten lood, metselvoegen enz. => baard
2 spoor van het slijpen op een mes of schaar
3 braamstruik
4 vrucht van de braamstruik => braambes
dixit Van Dale
in jouw geval lijkt het mij vervorming/slijtage van de tanden door wrijving met de ketting.
Motta
Motta