ik heb sinds november een stevens crossfiets en daar ben ik zeer tevreden over.
alleen over de remblokken iets minder.
ik heb shimano ultegra groep op deze fiets.
zo ook de remblokken alleen al bij het afhallen van de fiets bij de fm problemen met de remmen. de voorkant trilt al een gek en maak herrie. de achterkant heeft goed geremd tot deze week en ook deze remblokken gegeven het nu.ik heb wel gehoort dat ze meet slijten dan op de weg.
hebben jullie andere remblokken en zo ja welke .
ik heb ze nu meer naar binnen afgesteld en het probleem is nu minder.
remblokken crossfiets
Ik heb zelf lang de remblokjes van Kool Stop i.c.m. met frogleg cantilevers gebruikt. Momenteel rijd ik alweer geruime tijd met blokken van BBB (3 compound) in een cartridge (blokjes zijn dus eenvoudig te vervangen).
Beide remmen prima (voor zover mogelijk je prima kan remmen met een crosser). Remkracht wordt in mijn geval grotendeels bepaald door de wielset. Met de Ksyrium SL remt de fiets aanzienlijk minder dan met de Bora's (oude model met alu remrand). Bij nat weer blijven de Bora's het prima doen de Ksyriums worden dan heel lastig hanteerbaar.
Mijn vriendin rijdt met Mavic Open Pro velgen met ceramisch remvlak en heeft de bijbehorende blokjes van Kool Stop (grijs) en is daar zeer tevreden over. Ik heb het idee dat zij een veel beter remvermogen heeft dan ik.
Van het trillen van de voorkant had ik ook veel last. Ik rijd een Empella Bonfire SL (een van de eersten) en die was uitgevoerd met een 1" stuurbuis. Als ik remde werd de vork door de remkracht naar achter getrokken waardoor er veel spanning op de vork kwam te staan. Deze spanning bouwde op tot een bepaald niveau waar de spanning in de vork groter werd dan de remkracht op het wiel. Het resultaat was dat de vork ineens weer naar voor schoot waarna de remblokjes gelijk weer hapten (spanning was immers weer van de vork). Op deze manier ging de vork heel sterk onduleren. Na een aantal malen contact te hebben gehad met Empella hebben zij mijn (carbon) 1" vork kostenloos gewisseld voor een 1 1/4" (carbon) vork (incl. balhoofd, stuurpen, uren enz.).
Met deze vork heb ik het probleem heel soms in hele lichte mate, meestal is dat het teken dat ik het balhoofd een beetje aan moet draaien waarna het probleem weer over is.
Beide remmen prima (voor zover mogelijk je prima kan remmen met een crosser). Remkracht wordt in mijn geval grotendeels bepaald door de wielset. Met de Ksyrium SL remt de fiets aanzienlijk minder dan met de Bora's (oude model met alu remrand). Bij nat weer blijven de Bora's het prima doen de Ksyriums worden dan heel lastig hanteerbaar.
Mijn vriendin rijdt met Mavic Open Pro velgen met ceramisch remvlak en heeft de bijbehorende blokjes van Kool Stop (grijs) en is daar zeer tevreden over. Ik heb het idee dat zij een veel beter remvermogen heeft dan ik.
Van het trillen van de voorkant had ik ook veel last. Ik rijd een Empella Bonfire SL (een van de eersten) en die was uitgevoerd met een 1" stuurbuis. Als ik remde werd de vork door de remkracht naar achter getrokken waardoor er veel spanning op de vork kwam te staan. Deze spanning bouwde op tot een bepaald niveau waar de spanning in de vork groter werd dan de remkracht op het wiel. Het resultaat was dat de vork ineens weer naar voor schoot waarna de remblokjes gelijk weer hapten (spanning was immers weer van de vork). Op deze manier ging de vork heel sterk onduleren. Na een aantal malen contact te hebben gehad met Empella hebben zij mijn (carbon) 1" vork kostenloos gewisseld voor een 1 1/4" (carbon) vork (incl. balhoofd, stuurpen, uren enz.).
Met deze vork heb ik het probleem heel soms in hele lichte mate, meestal is dat het teken dat ik het balhoofd een beetje aan moet draaien waarna het probleem weer over is.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.