Ik heb laatst 2 carbon spacers gekocht voor op m'n Trek (5200), maar nu blijkt dat ze in de diameter te groot zijn, omdat mijn trek een 1 inch balhoofd heeft.....
Ik heb ze, om even te proberen, toch maar gemonteerd en nu blijkt dat het wel redelijk past! (ze zitten niet los oid). Het lijkt op zich niet gevaarlijk, omdat de stuurpen al op de vorkbuis vastgeklemd zit, maar ik ben er toch niet helemaal gerust op, weet iemand of het zo veilig is?
Groeten,
David
Spacer-kwestie, kan dit?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Op zich hebben de spacers geen functie als het gaat om het in voor- of achterwaartse of zijwaartse richting borgen van de vork / het balhoofd etc, dus wat dat betreft zou het wel moeten kunnen. Als ze breder zijn heb je natuurlijk wel een grotere kans dat ze scheef gaan, en dat is wel schadelijk want dan wordt de druk op je balhoofdlagers niet meer egaal verdeeld.
Dus ik zou toch ff een 1" setje gaan halen.
Trouwens: ik heb nog een setje zwarte 1" alu spacers liggen: 20, 10, 5 en 2 van 2mm. Nieuw, nooit gebruikt. Mail maar bij interesse
Dus ik zou toch ff een 1" setje gaan halen.
Trouwens: ik heb nog een setje zwarte 1" alu spacers liggen: 20, 10, 5 en 2 van 2mm. Nieuw, nooit gebruikt. Mail maar bij interesse
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"