Trapas Ita of Bsa?
Ik ga waarschijnlijk deze week een nieuwe groep kopen, maar nu zag ik op de site van salden de keuze tussen ITA of BSA staan... Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is en welke ik moet hebben? (ik rij op een Trek 5200 uit 1999) Nu nog met een shimano 9v groep
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
-
- Forum-lid
ITA en BSA slaan op het type schroefdraad van je bottom bracket (waar de trapas in gaat). In het geval van je Trek zal dat een BSA draad zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 December 2005
Ita is Italiaans en wordt enkel toegepast door een aantal Italiaanse fabrikanten. Voor de rest gebruikt bijna iedere fabrikant bsa.
Is het nog afhankelijk van de materiaalsoort waarin de draad is getapt (staal, alu, carbon)?
Ita is Italiaans en wordt enkel toegepast door een aantal Italiaanse fabrikanten. Voor de rest gebruikt bijna iedere fabrikant bsa.
Is het nog afhankelijk van de materiaalsoort waarin de draad is getapt (staal, alu, carbon)?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij niet.
Less is bore
>Ita is Italiaans en wordt enkel toegepast door een aantal Italiaanse fabrikanten. >Voor de rest gebruikt bijna iedere fabrikant bsa.
Dat is helemaal niet waar! Merckx gebruikt Ital draad om maar een voorbeeld te noemen. Ook heb ik hier een Jan Janssen met Italiaans draad.....
Gr, Diogenes
Dat is helemaal niet waar! Merckx gebruikt Ital draad om maar een voorbeeld te noemen. Ook heb ik hier een Jan Janssen met Italiaans draad.....
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido