Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

sigma pc 1600

rien
Forum-lid

rien 30 nov 2005 11:36

Zijn hier mensen met een sigma pc1600 hartslagmeter?

drifer
Forum-lid

drifer 30 nov 2005 19:46

Ja, ik heb er zo een.
Ik moet zeggen dat de bediening behoorlijk onhandig is, er zit een hoofdmenu in, met meerdere submenu's. En je kunt alleen door het hoofdmenu lopen als je op het eerste item van een submenu staat. Zit je verder in een submenu, dan moet je eerst naar het eerste item.
Ik zou hem alleen aanbevelen als je hem onder de 30 euro koopt (zeker niet meer uitgeven). Anders zou ik op zoek gaan naar een nieuwer model van sigma, of een ander merk.

hans
Forum-lid

hans 01 dec 2005 11:06

Ik heb volgens mij een (is toch het topmodel van sigma?)
Je moet je wel ff verdiepen in de handleiding maar verder werkt hij prima.
Een nadeel vind ik wel dat als ik tijden loop trainingen in het donker de licht functie gebruik het enige wat ik zie een groen display is, de letters vallen totaal weg!
Het aantal functies van deze HSM voor de prijs is ongeevenaard, bovendien heb ik nog nooit gehad dat hij stoort met andere hartslagmeters.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

korhaan
Forum-lid

korhaan 02 dec 2005 10:48

Ik heb er nog wel eentje liggen (4mnd oud, compleet), deze is nu overbodig ivm aanschaf van een combi fietscomputer-hartslagmeter. Mijn ervaringen ermee zijn zeker positief!
Mocht je belangstelling hebben (en een bod willen doen) laat het even weten.

arjanh
Forum-lid

arjanh 02 dec 2005 14:27

Hij is hier en daar te vinden voor 29 euro. Da's een koopje.  Ik heb hem overwogen maar hoorde van wat problemen met de communicatie tussen borstband en horloge. Weet niet wat ervan waar is (op fora hoor je toch snel enkel de probleemgevallen), maar aan zulke dingen kan ik me nogal ergeren en ik wilde dat risico niet lopen.
Ik heb uiteindelijk de hartslagmeter van L&S Electronics gekocht, is eenvoudig en werd goed getest door Runners World. Hij voldoet aan de eisen die ik qua features wilde hebben en bevalt tot op heden uitstekend. Geen problemen gehad en de borstband zit comfortabel. Op de fiets draag ik hem om mijn pols, op de spinningbike gebruik ik het meegeleverde fietshoudertje. Deze kon ik kopen voor 39 euro, en is dus ook goedkoop.

wegpiraat
Forum-lid

wegpiraat 06 dec 2005 13:14

ik heb hem ook. Ben er wel positief over, alleen van die storingen, dat leek ik afgelopen zondag ook gehad te hebben. Dacht dat het lag aan het feit dat ik mn borstband niet strak genoeg aan had en hij teveel was gezakt. Op de spoorbrug naar boven toen ik flink aanzette, viel ie uit. Heb ik binnen nooit gehad en dit was een van de eerste keren (dacht derde) dat ik hem buiten gebruikte. Misschien scheelt het ook dat ik buiten veel meer kleren aanhad en er bovendien moeilijker bij kon om te controlleren of ie nog wel goed zat. Ben van plan hem vaker buiten te gebruiken. Als ie vaker hapert, geef ik dat wel door. Maar verder is het een prima ding voor die prijs

Plaats reactie