Hey!!
Mijn racefiets is maatje 54 en nu wil ik aan de mountainbike... Iemand een idee welke inch maat ik dan nodig heb????
Groetjes
maat mountainbike...
Ik zou een 17" nemen en een iets langere zadelpen en stuurpen.
Een 18" zou ook kunnen (maar zijn minder gangbaar meeste mountainbikes worden verkocht in 17", 19" en 21")
Een 18" zou ook kunnen (maar zijn minder gangbaar meeste mountainbikes worden verkocht in 17", 19" en 21")
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Niet groter dan 17 inch!
Heb zelf voor ik mijn Klein kocht op een te groot frame rondgefietst en vond het een ramp.
Gewoon een lange zadelpen en stuurpen monteren voor een lekker sportieve zit.
Houd je een heerlijk "gooi en smijt" fietsje over!!
gr,
Attitude
Heb zelf voor ik mijn Klein kocht op een te groot frame rondgefietst en vond het een ramp.
Gewoon een lange zadelpen en stuurpen monteren voor een lekker sportieve zit.
Houd je een heerlijk "gooi en smijt" fietsje over!!
gr,
Attitude
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!
-
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door wenda op 02 Januari 2006
Waarom bestaan er eigenlijk dames mtb, is dat commercie of zijn wij vrouwen zóóó anders van bouw en kort van stuk dat er werkelijk een ander frama op te maken is?? wenda
Tsja hoe anders zijn vrouwen? als ik het zie dan zitten de vrouwen graag anders op de fiets (komfortabeler), hebben ze een andere verhouding beenlengte romplengte, hebben ze kleinere handen, breder zadel nodig en zo zijn er nog wel wat punten waarop de dames fietsen van de herenfietsen verschillen.
Of je het als dame ook werkelijk nodig vind is een ander verhaal, want zover ik weet rijden de meeste wedstrijdrijdsters nog altijd het liefste op een herenmodel daar die beter wedstrijd gericht is.
Dus ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe de fiets gebruikt gaat worden.
Waarom bestaan er eigenlijk dames mtb, is dat commercie of zijn wij vrouwen zóóó anders van bouw en kort van stuk dat er werkelijk een ander frama op te maken is?? wenda
Tsja hoe anders zijn vrouwen? als ik het zie dan zitten de vrouwen graag anders op de fiets (komfortabeler), hebben ze een andere verhouding beenlengte romplengte, hebben ze kleinere handen, breder zadel nodig en zo zijn er nog wel wat punten waarop de dames fietsen van de herenfietsen verschillen.
Of je het als dame ook werkelijk nodig vind is een ander verhaal, want zover ik weet rijden de meeste wedstrijdrijdsters nog altijd het liefste op een herenmodel daar die beter wedstrijd gericht is.
Dus ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe de fiets gebruikt gaat worden.
Tja ander zadel lijkt me logisch inderdaad, heb ik zelf ondervonden, maar vroeg me af waarom dan een ander frame. Afijn, vanmiddag heb ik dan eindelijk een chauffeur die mij en mijn krukken naar bikesport nuenen kan brengen. Es kijken wat ze daar hebben.
Wellicht kan ik over een maand proefritje fietsen! Joepie!
wenda
Wellicht kan ik over een maand proefritje fietsen! Joepie!
wenda