Reus racefietsen?
-
- Forum-lid
Zijn er forumleden die ervaring hebben met Reus (Zwanenburg) en iets kunnen zeggen over gebruikte technieken en kwaliteit?
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes
Vriend van me heeft een alu. Reus. Hij is er geloof ik wel tevreden over.Verder kan ik je er niet veel over zeggen, wil je specifiek iets weten?Je ziet er best een aantal rijden in omg. Amsterdam. Kom je ook uit die buurt?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
-
- Forum-lid
Ik kom inderdaad ook uit die regio. Ik heb overigens het idee/gevoel dat er vroeger meer Reus fietsen rondreden.
Dit geldt overigens ook voor Zieleman en Brands. Hoewel ik niet op zoek ben naar een andere fiets (die van mij is net nieuw) ben ik vooral nieuwsgierig naar het wel en wee van Reus. Een goede kennis van mij is overigens wel voornemens e.e.a. bij Reus te laten maken. Vandaar ook dat mijn interesse werd gewekt.
Dit geldt overigens ook voor Zieleman en Brands. Hoewel ik niet op zoek ben naar een andere fiets (die van mij is net nieuw) ben ik vooral nieuwsgierig naar het wel en wee van Reus. Een goede kennis van mij is overigens wel voornemens e.e.a. bij Reus te laten maken. Vandaar ook dat mijn interesse werd gewekt.
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes
Vroeger toen ik nog wedstrijden reed kwam je best veel van deze fietsen tegen maar dan wel voornamelijk in de regio Amsterdam, vooral op zaterdagmiddag tijdens de course op de wielerbaan in Sloten kwam je ze veel tegen, maar ook het merk Brands en RIH was populair, maar er waren meer regionale framebouwers uit het Gooi toendertijd oa. Zoon uit Laren,Jan van Zuylen uit Vleuten en Hilversum,en Hommes uit Baarn.
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross
Zannata Z45 Cyclocross
Ben zelf de trotse eigenaar van een 16 jaar oude stalen reus.
Rijdt m.i. nog perfect, vergeleken met de fietsen van nu natuurlijk niets meer.
Ikzelf ken wel iemand die er twee jaar geleden nog één heeft laten opbouwen, ziet er netjes uit hoor.
Rijdt m.i. nog perfect, vergeleken met de fietsen van nu natuurlijk niets meer.
Ikzelf ken wel iemand die er twee jaar geleden nog één heeft laten opbouwen, ziet er netjes uit hoor.
Cannondale CAAD 5 met Centaur 2007
-
- Forum-lid
Ik rij al een jaar of 20 op Reus. Indertijd handgebouwde frames van Jan de Reus zelf (hij is helaas een jaar of drie geleden overleden).
Op dit moment heb ik een stalen Reus (kan geen afstand doen) en een Alu frame met carbon voor- en achtervork. Allemaal prima. De huidige eigenaar (Ron Snijders)verleend absoluut prima service.
Ik heb inmiddels een derde fiets in bestelling staan. Carbon frame met Campagnolo Record 2007. Ik kan eigenlijk niet wachten, maar verstandelijk wil ik hem pas na de winter hebben.
Mijn ervaring met Reus Wielersport: prima materiaal, goede service en nette prijs.
Op dit moment heb ik een stalen Reus (kan geen afstand doen) en een Alu frame met carbon voor- en achtervork. Allemaal prima. De huidige eigenaar (Ron Snijders)verleend absoluut prima service.
Ik heb inmiddels een derde fiets in bestelling staan. Carbon frame met Campagnolo Record 2007. Ik kan eigenlijk niet wachten, maar verstandelijk wil ik hem pas na de winter hebben.
Mijn ervaring met Reus Wielersport: prima materiaal, goede service en nette prijs.
Net vorige week nieuwe reus besteld, mn 4de alweer , carbon frame afgemonteerd met dura ace disc , zelf kleurtje gekozen
Heeft tegenwoordig ook focus fietsen maar de reusjes blijven mn voorkeur hebben, toch een fiets die niemand anders heeft
Nog steeds erg tevreden ook al zijn de openingstijden wat beperkt
1 keer valpartij in t weekend gehad , mail gestuurd dat de fiets stuk was en wanneer ik hem langs kon brengen. Dat kon al op maandag op afspraak , eigenaar ron kwam gewoon ff naar zn winkel op zn vrije dag en repareerde terwijl ik wachte ( Krom stuur , en achter derailleur in de spaken) super!!!
Heeft tegenwoordig ook focus fietsen maar de reusjes blijven mn voorkeur hebben, toch een fiets die niemand anders heeft
Nog steeds erg tevreden ook al zijn de openingstijden wat beperkt
1 keer valpartij in t weekend gehad , mail gestuurd dat de fiets stuk was en wanneer ik hem langs kon brengen. Dat kon al op maandag op afspraak , eigenaar ron kwam gewoon ff naar zn winkel op zn vrije dag en repareerde terwijl ik wachte ( Krom stuur , en achter derailleur in de spaken) super!!!