Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Fiets upgraden

peetjediep
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2005 17:04

peetjediep 22 nov 2005 16:51

Ik ben in het bezit van een Trek 4400 uit 2002. Prima fietsje, alleen nu wil ik de hele groep vervangen, er zit nu een alivio-groep op en dat is natuurlijk niet alles, ik wil het vervangen door een LX-groep.De technische mensen van mijn vereniging kunnen en willen alles vervangen, ik hoef alleen maar een LX groep te kopen.Ik hoorde dat ik twee dingen moest meten,
- de buisdikte van de buis waar de voorderr aan vast zit.
- en de diameter van de trapas(????)
Klopt dit en hoe zijn deze zaken het best te meten?
Peter
-----------------------------<br>
Houdoe

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4609
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 nov 2005 17:42

Te meten is het het gemakkelijkste met een schuifmaat. of wat je ook kunt doen is een winkelhaak pakken en een goede haakse klos dan de winkelhaak in de hoek drukken de haakse klos ertegenaan en met een meetlat de tussenmaat opnemen.

Maar voor de maten is het denk ik belangrijker hoe lang de trapas moet zijn, dus wat de maat van het frame is van links naar rechts gemeten. Ook lijkt mij wel belangrijk wat voor soort voorderailleur er op de fiets zit (downpull, toppull) en de plek van bevestigen regular of topswing.

koene
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:51

koene 09 dec 2005 21:09

Mocht je de nieuwe LX kopen dan is de lengte van je trapas niet eens interessant doordat hollowtech 2 met spacers werkt.
 

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 11 dec 2005 13:02

Koop het Duitse blad Bike en kijk wat voor prijzen je daar ziet. Kan geen Nederlandse winkel tegenop.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wenda
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 dec 2005 17:00

wenda 02 jan 2006 21:42

Hallo,
ik ben me ook aan het orienteren in bikes, wat bedoelen jullie met voorderailleur downpull of toppull, heeft dat te maken met waar je fietst (terrein), met kwaliteit of met luxe of.....?
Ik leer graag van jullie.
Wenda

peetjediep
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2005 17:04

peetjediep 03 jan 2006 13:42

Ik heb inmiddels een LX-groep bij de Mantel in Arnhem gekocht, voor 273 eurootjes, duurder dan Salden (249) maar goedkoper dan Mammoet (299). Komt daarbij dat ik in Nijmegen woon en geen auto heb.......
Peter
-----------------------------<br>
Houdoe

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 03 jan 2006 22:00

Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 03 Januari 2006


Ik heb inmiddels een LX-groep bij de Mantel in Arnhem gekocht, voor 273 eurootjes, duurder dan Salden (249) maar goedkoper dan Mammoet (299). Komt daarbij dat ik in Nijmegen woon en geen auto heb.......
Peter


Goh joh je woont zo kort bij Kleve daar zit op de Hofmann allee een ATB winkel dat had je nogal wat euries gescheeld
En in Goch(ook vlakbij) zit op het industrie gebied West   www.loerper.de
cornelli racing cycles Uden

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4609
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 jan 2006 22:49

Quote: Origineel geplaatst door wenda op 02 Januari 2006
Hallo,ik ben me ook aan het orienteren in bikes, wat bedoelen jullie met voorderailleur downpull of toppull, heeft dat te maken met waar je fietst (terrein), met kwaliteit of met luxe of.....?Ik leer graag van jullie.Wenda

Nee met de plaats waar de voorderailleur op het frame zit.



downswing



En de topswing uitvoering
Zal ook wel te maken hebben met de bidonhouder, want niet overal past de downswing uitvoering. Maar wat het verschil in werking is (oftewel wat schakelt beter) weet ik niet.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 03 jan 2006 23:46

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 03 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 03 Januari 2006


Ik heb inmiddels een LX-groep bij de Mantel in Arnhem gekocht, voor 273 eurootjes, duurder dan Salden (249) maar goedkoper dan Mammoet (299). Komt daarbij dat ik in Nijmegen woon en geen auto heb.......
Peter


Goh joh je woont zo kort bij Kleve daar zit op de Hofmann allee een ATB winkel dat had je nogal wat euries gescheeld
En in Goch(ook vlakbij) zit op het industrie gebied West   www.loerper.de


Ben even online wezen winkelen, maar die prijzen vallen me nog zwaar tegen daar in Goch! Bovendien ben ik daar geen compete Lx groep tegengekomen, of ben ik blind?  De Bulls ATB Pro 8.50 kost daar 1199,- bij Mantel 799,- welliswaar model 2005, maar voor 750,- mag die ook mee! Overigens vanmiddag een CUBE LTD COMP 2006 gekocht bij Mantel, 30 min. kletsen en 12,5 korting incl. spd pendaaltjes!!
 
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie