Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Raar geluid

peetjediep
Forum-lid

peetjediep 21 nov 2005 18:31

Mijn vriendin heeft een nieuwe (tweedehands) racefiets gekocht. Bij het vervoer van het adres naar huis thuis, heeft ze de fiets achterin de auto gelegd, voorwiel eruit gehaald. Thuis weer in elkaar gezet, maar nu maakt de fiets een schurend geluid in de buis tussen het stuur en de voorvork, alsof er zand in zit.
Wat zou dit kunnen zijn en hoe is het te verhelpen?
Peter
-----------------------------<br>
Houdoe

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 nov 2005 21:15

Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 21 November 2005

Mijn vriendin heeft een nieuwe (tweedehands) racefiets gekocht. Bij het vervoer van het adres naar huis thuis, heeft ze de fiets achterin de auto gelegd, voorwiel eruit gehaald. Thuis weer in elkaar gezet, maar nu maakt de fiets een schurend geluid in de buis tussen het stuur en de voorvork, alsof er zand in zit.
Wat zou dit kunnen zijn en hoe is het te verhelpen?
Peter

Misschien is het inderdaad zand binnen gekomen met opspattend water via de zadelpen of losgekomen roest (stalen frame?)trapas er even uit, en de zadelpen kan je alle eventuele rommel er zo uitschudden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

peetjediep
Forum-lid

peetjediep 22 nov 2005 14:29

Nee, het zit in de andere buis, tussen stuurpen en voorvork in. Frame is volgens mij alu, is een Giant TCR uit 2002/2003.
Weet iemand wat het kan zijn, kan geen water zijn, nog niet op gefietst door de huidige eigenaar en voor de koop was het nog niet!
Alvast bedanktPeter
-----------------------------<br>
Houdoe

speric
Forum-lid HC

speric 22 nov 2005 16:10

Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 22 November 2005

Nee, het zit in de andere buis, tussen stuurpen en voorvork in. Frame is volgens mij alu, is een Giant TCR uit 2002/2003.
Weet iemand wat het kan zijn, kan geen water zijn, nog niet op gefietst door de huidige eigenaar en voor de koop was het nog niet!
Alvast bedanktPeter

Het kan bijna niet dat er zand in het lager is gekomen.
Loopt er niet een remkabel of schakelkabel langs niet een beetje schuurt ?
Zit er speling op het stuur ? want dan kan er toch zand tussen gekomen zijn.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 nov 2005 22:29

Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 22 November 2005

Alvast bedanktPeter

Staat het balhoofd niet te strak afgesteld ?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie